Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hjælp behøves :) Giantco Sprint - startproblemer m.v
#1
Hej alle jer kloge folk Smil
Har for nylig, eller rettere sagt ca. 5 mdr. siden, erhvervet mig en Giantco Sprint 30 km/t, som jeg har været utrolig glad for. En dag besluttede jeg så at den ikke skulle køre 30 men 60 istedet. Men siden da skal jeg lige love for at have haft problemer

Som det første smed jeg selvfølgelig knallerten op til dem, og sagde at det var deres problem efter som knallerten var helt ny - og de kom selvfølgelig med det hurtige svar: "du har tunet den (pillet skiven) "

De sagde dernæst: "Smid lidt kaburator væske i benzin'en. Det vil helt sikkert hjælpe" Og nej! Det gjorde det bestemt ikke.

Det jeg oplever er følgende:

-----------------------------------------------
* Startproblemer - generelt, vil den normalt ikke starte - virker "død" som om luft og benzin ikke er indstillet? Dyse???

* Når jeg giver fuld gas, skifter den lyd - fra blød til en mere "druknet lyd"
-----------------------------------------------

Det er rent ud sagt skide hamrende irriterende at den ikke vil starte generelt. Håber i føler med mig derude, og er klar til at give mig lidt råd om hvad der skal indstilles, skiftes m.v.

OBS: Aner ikke en skid om knallerter, det var heller ikke mig der pillede ringen - men har en kammerat der nok kan klare det, men behøver lige jeres hjælp først! Smil

Har læst lidt rundt på forummet: Kan det være tændrøret? eller??
Med venlig hilsen
Jens Chr.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Har du prøvet at stille ventiler på den??


Det er skægt at der er "så" mange der har problemer med lige præcis den scooter..
Jeg har haft min i 1 år nu og jeg har ikke haft startproblemer eller lign overhovedt...tværtimod.


MEN, jeg har så heller ikke haft min til service hos T-Hansen, jeg har selv lavet dem.
Svar
#3
Ventilen? Nopes, har jeg sku ikke.. Men syntes der er flere forskellige nede ved kaburatoren? Er det både luft, blandigsskrue m.v? :S
Synes bare det er skide irriterende. Håber du kan forstå det..
Med venlig hilsen
Jens Chr.
Svar
#4
Polywog Skrev:Har du prøvet at stille ventiler på den??


Det er skægt at der er "så" mange der har problemer med lige præcis den scooter..
Jeg har haft min i 1 år nu og jeg har ikke haft startproblemer eller lign overhovedt...tværtimod.


MEN, jeg har så heller ikke haft min til service hos T-Hansen, jeg har selv lavet dem.

Yea, samme her. 0 problemer med scooter, 0 problemer bogstaveligt talt, og jeg har endda kørt galt en enkel på den. Selvgjort er velgjort. Blink med øjet

Men, som der blev foreslået så prøv at tjekke ventiler. (http://www.youtube.com/watch?v=xYPJM8jp5F8) er godt nok på tysk, men burde være til at aflæse.

Og som du selv omtaler luft og blandningsskrue.

Derudover så er der også en del tråde om Giantco Sprint;

http://www.billig-scooter.dk/viewtopic.php?t=2911
http://www.billig-scooter.dk/viewtopic.php?t=3204
http://www.billig-scooter.dk/viewtopic.p...artproblem

Søgning er også godt.

Men det undrer mig faktisk lidt, at den ikke skulle virke optimalt, hvis det kun er skiven der er pillet (og hvis den virkede fint før), kan ikke forestille mig, at noget bare lige skulle blive indstillet forkert. Kan være der sidder et eller andet skidt i dysen, CDI'en er beskadigt, evt nogle knækket slanger osv.

Nu ved jeg heller ikke, hvor langt du har kørt, men tjekket for olie?
Svar
#5
JC Skrev:Ventilen? Nopes, har jeg sku ikke.. Men syntes der er flere forskellige nede ved kaburatoren? Er det både luft, blandigsskrue m.v? :S
Synes bare det er skide irriterende. Håber du kan forstå det..

Nej nu tænkte jeg på ventilerne i topstykket, de skal begge stå på 0.05 imellem vippearmen og ventilen, altså toppen af fjedren.
Der er også en fremragende guide her på BS til hvordan du gør det.

Jeg gjorde det her i foregårs, men det var samtidig med at jeg monterede en 72cc cylinder, ellers gjorde jeg det kun lige efter jeg havede købt den.

Blandings skruen, skal skrues helt i bund, også 2½ gang ud igen, så skulle den passe meget godt!


Har du iøvrigt kigget på dit tændrør?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Den video på youtube er iøvrigt Genial!....Og er man ikke så god til tysk, så kan man godt bruge den alligevel, syns jeg!
Svar
#7
Tak for jeres svar indtil videre hvertfald!
Prøver lige at opsumere her..

Der blev lavet "tjek" på den efter de 5 mdr. her hvor den har gået 1200 km. ca.

Med det viden jeg sådan lige har fået, kunne jeg ikke forestille mig at ventilerne skal efterstilles. Scooteren kører sådan set udemærket når der er liv i den, men det er bare de mange startproblemer..
Så det er lidt noget rod.. :S

CDI'en?? Hmm hvorfor sku den være smadret? Sidder den under batteriet eller hvordan?

Jeg vil prøve at tjekke tændrøret senere idag, og så muligvis at få renset kaburatoren ved nogen der kan sådan noget kram. Vil det være det smarteste at gøre her i første omgang?
Med venlig hilsen
Jens Chr.
Svar
#8
JC når du så alligevel skal i gang med karburatoren, så tjek lige slanger, indsugnings studsen osv efter for utætheder!
Det ku jo være at det bare var en utæt slange.
Svar
#9
Tja, om CDI'en sku være defekt eller ødelagt er måske lidt langt ude, men om ikke andet så er det rigtigt let at tjekke.

Du piller måtten af fra trinbrættet og skruer låget af, og så er CDI'en den lille sorte boks med et hvidt modhagestik i.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Jep jep..
Blandingsskruen??
Hvor sidder den på kabu, og er den anderledes i udsende end luftskruen?
Og hvilken en kan det i givet fald være jeg skal justere lidt for at kunne starte bedre??
Med venlig hilsen
Jens Chr.
Svar
#11
JC Skrev:Hvor sidder den på kabu, og er den anderledes i udsende end luftskruen?

http://www.billig-scooter.dk/album_pic.php?pic_id=65

Det står også i et af de links, jeg gav dig, overhovedet læst dem?
Svar
#12
Ja tak mester miyake the great.. Har set at det er luftskruen, men hvad så med den blandingsskrue halløj?
Med venlig hilsen
Jens Chr.
Svar


Forum spring: