Svar: 61
Tråde: 15
Tilmeldt: Sep 2007
Hej tænkte på hvis man nu smed et 90cc cylinder på en giantco sprint. Hvor hurtig ville den så køre.
90cc cylinder:
http://scooter-center.com/catalog/produc..._6421_6424
Har bemærket de ikke sælger den mere.
Svar: 121
Tråde: 7
Tilmeldt: May 2007
Suzuki Katana LC & Suzuki FZ50 ªKª Spritteren...
Svar: 2.425
Tråde: 21
Tilmeldt: May 2007
spacepirat Skrev:Hej tænkte på hvis man nu smed et 90cc cylinder på en giantco sprint. Hvor hurtig ville den så køre.
90cc cylinder: http://scooter-center.com/catalog/produc..._6421_6424
Har bemærket de ikke sælger den mere.
Jeg ved ikke hvor hurtigt du ville kunne køre, men hvis du køber den cylinder, skal du også have købe et nyt top stykke:
http://scooter-center.com/catalog/produc...s_id=11056
Det orginale topstykke kan kun bruges på cylindere op til 80 ccm.
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
Iflg. zzip.de kan man ikke forvente mere end ægte 75-85 km/t på en Agility med 80 ccm kit (ikke 72 ccm) medmindre, man også begynder at rode med gearingen. Da der ikke er så stor forskel på motorerne på de to mærker, burde der nok heller ikke være den store forskel i topfarten.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 4.313
Tråde: 59
Tilmeldt: Jan 2006
Mere kubik giver stort set bare bedre træk, så en evt. gearing kan monteres. Topfart kan dog også hentes på rpm. men så skal der til at fuskes med anden knastaksel, karburator og tænding.
Svar: 2.425
Tråde: 21
Tilmeldt: May 2007
Energy Skrev:Mere kubik giver stort set bare bedre træk, så en evt. gearing kan monteres. Topfart kan dog også hentes på rpm. men så skal der til at fuskes med anden knastaksel, karburator og tænding.
Er det cdi'en du tænker på
Svar: 61
Tråde: 15
Tilmeldt: Sep 2007
ja self med en anden gearing, variator, kobling og kaburator. Tænkte også på hvad den hurtigste 4T scooter kan køre, uden der er smidt en 125cc motor på, så den træder over i MC gruppen
Svar: 4.313
Tråde: 59
Tilmeldt: Jan 2006
spacepirat Skrev:ja self med en anden gearing, variator, kobling og kaburator. Tænkte også på hvad den hurtigste 4T scooter kan køre, uden der er smidt en 125cc motor på, så den træder over i MC gruppen
Alt over 50cc, er motorcykel. 10-15hk er nok hvad man kan få ud af den (50cc) - og en del mere med Nitorgenanlæg og/el. turbo. Men så holder den heller ikke længe ved fuld ydelse.
Svar: 61
Tråde: 15
Tilmeldt: Sep 2007
okay takker. Men er det ikke en større bøde man får hvis man bliver stoppet med sådan en 125cc fætter end en 70cc?
Svar: 799
Tråde: 78
Tilmeldt: Dec 2006
spacepirat Skrev:okay takker. Men er det ikke en større bøde man får hvis man bliver stoppet med sådan en 125cc fætter end en 70cc?
Jo, det vil jeg mene det er.
Jeg tror de vil se på den som en motorcykel der ikke er indregistreret, så den blir dyr!
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
spacepirat Skrev:okay takker. Men er det ikke en større bøde man får hvis man bliver stoppet med sådan en 125cc fætter end en 70cc?
Pricipielt kan/skal man sigtes for det samme, uanset om man kører med en 70ccm eller 125 ccm motor. Det er op til politiet, hvad det vil rejse sigtelse for (tunet knallert, uindregistreret mc ???). Jeg vil dog mene, at en 125 ccm motor vil få nakkehårene hos politiet til at rejse sig noget mere, og at det vil vælge en sigtelse eller sigtelser (komulerede bøder?), der batter mest :wink: Hvis politiet vælger mc-modellen, vil det være et motorkøretøj, hvilket gør det lettere, at konfiskere hele maskinen, og anvende højere bødetakster.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 61
Tråde: 15
Tilmeldt: Sep 2007
Takker for svarene. Så blev jeg lidt kloger på det område