Søg Garagen Hej Gæst! Register

Lidt ringere økonomi efter service?
#13
walker1 Skrev:Hvis du nu kikker lidt på datoerne, vil du opdage, at der er godt 2.200 km imellem trådens start og dagens entry!

Og der er faktisk tale om op imod 10% (51 -> 46 km/l) den gang.

Senest taler vi om 45 for første måling og 47 ved nummer 2. Sammenlignelige forhold på nær afstanden fra rulleskiftet. Det er nu 250 km siden.

Og stadig: HVORFOR GIDER INGEN snakke om den tilkøringsfase på rullerne ?

Eller er jeg den eneste, der beskæftiger mig med økonomi herinde? :crybaby:
OK. 2-takterne kan vel næppe se problemet. De ligger jo alligevel kun yderst sjældent over 30 km/l!

Men jeg ligger trods alt og pendler 150 km om ugen plus det løse, og så kan det altså mærkes og ses!
Sammenlagt blev det godt 7.000 km i 2007.

7000 km i 2007 ? Det er hvad jeg ligger på i kvartalet... Griner Alene til dato i denne måned har jeg rundet de 1300 km, og når først touring sæsonen går i gang for alvor, så kører jeg i snit omkring 2500+ km pr. måned.

Neo'sens benzin økonomi ligger (lå) på omkring de 26-30 km/l på langturene, mens den er (var) nede på omkring 24-26 km/l ved ren bykørsel. Dette vil nok ændre sig i den nye sæson, grundet Touring Neo's konverteringen.

Jog Space'en (vinter maskinen) ligger konsekvent på 31-35 km/l ved blandet kørsel (40 % lange stræk, 60 % bykørsel), og oppe omkring de 35-38 km/l på deciderede langture. Den gode økonomi på denne maskine, skyldes både dens lave vægt, og at den triller stille og roligt derud af med omkring de 51-55 km/t ved kun ca 5500 omdr./min. Der suges der ikke meget benzin gennem 12 mm standard karb'en ved de omdrejninger.

Begge maskiner kører med standard cylindre, er afdroslet, og har hhv en TG Silent Pro potte (Neo's), og en standard potte (Jog Space) på.

Mht tilkøring af ruller, så har jeg aldrig oplevet det. Men bruger også normalt kvalitetsruller (Stage 6/Malossi og tilsvarende). Optimal inddysning, korrekt dæktryk, og rullevægtsvalg afhængig af køremønster og stil er også medvirkende til en god benzinøkonomi.

Ang. benzinøkonomi iøvrigt, så er jeg rimelig græsk-katolsk. Jeg bider ikke mærke i om jeg kører 2-5 km mindre pr liter i forhold til forrige tankning. Det har jo også noget at gøre med hvor aggressivt man har kørt, hvordan vinden har været, hvordan lufttrykket har været, og hvor slidte dækkene er, i perioden mellem de to tankninger.

Det er det samme mht om benzinen koster 10.95 kr/l, eller 8.55 kr/l. Jeg tanker når der er brug for det. Det er immervæk kun 6.5 hhv 5.5 liter der skal på maskinerne, og om jeg den ene gang runder 150 eller 180 km mellem hver tankning er hip som hap for mig, ganske som det er mig ligegyldigt om jeg skal betale 65.70 kr, eller 51.30 kr for en tankning. Den skal bare fyldes op.

Jeg ville først blive bekymret hvis der er en forskel på 10-15 km/l, da det så er et tegn på der er noget galt med maskineriet.


Dutch
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
Er det ikke meget normalt den svinger noget, min økonomi ser sådan ud,
48,05 km/l
48,47
50,64
52,70
47,14
45,10
48,30
48,70
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
#15
Er det ikke meget normalt den svinger noget, min økonomi ser sådan ud,
48,05 km/l
48,47
50,64
52,70
47,14
45,10
48,30
48,70
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar


Forum spring: