Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hvad er der galt?
#1
Hej

Nu har jeg fået skiftet topstykke, tændrør og fået en ubegrænset CDI, men min Popcorn vil stadig ikke rigtigt over de 60 Ond

Hvad kan der være galt? Jeg har jo pillet skiven, sat 45 forrør på og 70 ccm cylinder og den kan bare ikke køre hurtigere :?

Ps. har også en anden variator liggende der skal på, men den kan vel ikke gøre det store udslag?

Og som tillægsspørgsmål, skal der også en strammere trykfjeder i?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
h_haugbolle Skrev:Hej

Nu har jeg fået skiftet topstykke, tændrør og fået en ubegrænset CDI, men min Popcorn vil stadig ikke rigtigt over de 60 Ond

Hvad kan der være galt? Jeg har jo pillet skiven, sat 45 forrør på og 70 ccm cylinder og den kan bare ikke køre hurtigere :?

Ps. har også en anden variator liggende der skal på, men den kan vel ikke gøre det store udslag?

Og som tillægsspørgsmål, skal der også en strammere trykfjeder i?

Mærkeligt. :?

Bare et gæt: Kan det være potten på udstødningen der er begrænset?

Jeg tror ikke varioen, ville gøre nogen stor forskel.

Angåene strammere trykfjeder så har Dutch i en anden tråd skrevet omstrammere trykfjederen:

DutchDk Skrev:Den medfølgende trykfjjederen er strammere (mere hård) end din standard trykfjeder i de bagerste remskiver.

Hvis du har et racing eller hyper racing cylinder kit, som har et smallere effektbånd (levere sin bedste effekt ved højere omdrejninger og kun i et smalt bånd af omdrejninger), så kan det betale sig at sætte en strammere trykfjeder i de bagerste remskiver. Derved sørger du for at remmen først kommer ned (at de bagerste remskiverne trykkes fra hinanden) ved højere omdrejninger, og dermed at vario systemet først "gearer op" når cylinderkittet yder optimalt.

Med standard eller sports cylinder kit, som normalt leverer sin bedste effekt ved lavere omdrejninger, skal du bare benytte din standard trykfjeder.

Mht. om det er en "racer-vario" så kan man vel sige pr. definition at de fleste erstatningsvario'er er "racer-vario'er" i forhold til standard vario'en, da de normalt forbedrer optrækket, og giver en anelse i topfart.

En "ægte" racer-vario er typer som Malossi Overrange Mulitvar - da de giver remmen mulighed for at gå længere op på de forreste remskiver. Ofte på bekostning af el-starter, og i nogen tilfælde skal der endda fræses ud i motorblokken og kickstarter skjoldet, for at de kan monteres.

Håber du kan bruge noget af det.
(Og jeg håber ikke det gør Dutch noget jeg lige lånte et citat. :wink: )
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#3
hej h_h..

Nu har jeg ik læst alle dine indlæg og retursvar på det med den cylinder. Har du tjekket at det ik er selve potten der sætter begrænsningen, eller har du også prøvet med en anden udstødning?. Du må ik hænge mig op på det men jeg mener at cpiér har katalysator i.
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#4
Prøv at skifte til en Gianelli Go udstødning. Yder skide godt, du vil kunne mærke en hel del! Skift da vario hvis du har en tun-vario.
Scooter tuning is not a crime, it's a lifestyle!
Svar
#5
Hvor sidder begrænsningen så i potten?

Ja, på siden af udstødningen står der noget med "catalyc converter" eller lign.

Og ja, jeg skifter vario, men det blev mørkt igår da jeg lavede det andet så jeg kunne ikke lige nå det!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: