Søg Garagen Hej Gæst! Register

Er dette en Racerkobling?
#1
Jeg har fået tilbudt at købe denne kobling for et par hundrede, men hverken jeg eller sælger ved om det er en racerkobling, og om den passer på min Kymco Super 9.

Kan i se det udfra disse billeder?

[Image: 1544.jpg]

[Image: 1545.jpg]
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Kobling? Det ligner mere en vario :wink: og om en vario passer til din scooter, er så vidt jeg ved ikke noget man kan se ud fra et billede - de ligner allesammen hinanden.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#3
Sjov kobling Grin. Næ du som Kragen skriver, er det en vario, Og den eneste måde at finde ud af om den passer er at sætte gliderøret (oppe til venstre i billedet) på krumtapsakslen og se om den passer 100% på den. Den må ikke kunne rokkes, den skal passe lige på, så passer resten også. Fjederen til koblingen (sidder ved/på baghjulet i variohuset) kan du smide a' helveg til, da den kun du'r til hypertun(baneracere).
Svar
#4
Jps Skrev:Sjov kobling Grin. Næ du som Kragen skriver, er det en vario, Og den eneste måde at finde ud af om den passer er at sætte gliderøret (oppe til venstre i billedet) på krumtapsakslen og se om den passer 100% på den. Den må ikke kunne rokkes, den skal passe lige på, så passer resten også. Fjederen til koblingen (sidder ved/på baghjulet i variohuset) kan du smide a' helveg til, da den kun du'r til hypertun(baneracere).

Ja ja, så siger vi det er en vario hvis det kan redde jeres Jul Griner

Men du nævner at fjederen er til racing, så må det vel da for pokker
også være en racer-vario?
Svar
#5
Neo Skrev:Ja ja, så siger vi det er en vario hvis det kan redde jeres Jul Griner

Men du nævner at fjederen er til racing, så må det vel da for pokker
også være en racer-vario?

Nej. den medfølgende trykfjjederen er strammere (mere hård) end din standard trykfjeder i de bagerste remskiver.

Hvis du har et racing eller hyper racing cylinder kit, som har et smallere effektbånd (levere sin bedste effekt ved højere omdrejninger og kun i et smalt bånd af omdrejninger), så kan det betale sig at sætte en strammere trykfjeder i de bagerste remskiver. Derved sørger du for at remmen først kommer ned (at de bagerste remskiverne trykkes fra hinanden) ved højere omdrejninger, og dermed at vario systemet først "gearer op" når cylinderkittet yder optimalt.

Med standard eller sports cylinder kit, som normalt leverer sin bedste effekt ved lavere omdrejninger, skal du bare benytte din standard trykfjeder.

Mht. om det er en "racer-vario" så kan man vel sige pr. definition at de fleste erstatningsvario'er er "racer-vario'er" i forhold til standard vario'en, da de normalt forbedrer optrækket, og giver en anelse i topfart.

En "ægte" racer-vario er typer som Malossi Overrange Mulitvar - da de giver remmen mulighed for at gå længere op på de forreste remskiver. Ofte på bekostning af el-starter, og i nogen tilfælde skal der endda fræses ud i motorblokken og kickstarter skjoldet, for at de kan monteres.

Så jeg vil ikke kalde det for en racer-vario per se.. Den mest korrekte betegnelse er nok "en forbedret erstatningsvario".

Dutch
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Neo Skrev:Ja ja, så siger vi det er en vario hvis det kan redde jeres Jul Griner

Men du nævner at fjederen er til racing, så må det vel da for pokker
også være en racer-vario?


Nærmere en sports-vario. Grin
Dutch forklarer det glimragende Smil.
Svar
#7
Så sev den ind Dutch og JPS :wink:

Tak for svarene!

.............
Svar
#8
For Guds skyld, monter ikke det skrammel der hvis det er fra Thansen, har selv været hos en MC og scooter mekaniker i et par uger, fik en scooter en dag med den vario i, din kobling den blir bollet, remmen den bliver flået i stykker bagpladen flår dine nylon styr af, kort sagt, din scooter blir bollet...
Suzuki Katana LC & Suzuki FZ50 ªKª Spritteren...
Svar
#9
Emil Skrev:For Guds skyld, monter ikke det skrammel der hvis det er fra Thansen, har selv været hos en MC og scooter mekaniker i et par uger, fik en scooter en dag med den vario i, din kobling den blir bollet, remmen den bliver flået i stykker bagpladen flår dine nylon styr af, kort sagt, din scooter blir bollet...

LOL, så mangler vi da bare at få startet 3. verdenskrig Griner

Ved ikke om den er fra TH, sælger ved det heller ikke, den fulgte med
hendes scooter som hun købte brugt.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Emil, Nu har det sat en Thansen wannabe racer vario i min pgo de sidste 3000 km, den ser fin ud, og fungerer perfekt.

Så helt dårlig kvalitet er det ikke.

Undskyld for OT
Svar
#11
Daw, spar dig besværet og køb en rigtig vario som du ved ville passe. Venter på og få en Malossi Vario Til min super 9 fra speedline, kostede kun 500,- fra helt ny, på den måde kan du være sikker på det passer 100%
Men få hende til og måle gliderøret med en skydelære, så vidt jeg husker skal den måle 14mm indvendigt, 22mm udvendigt og 32 lang. Men dette er mål jeg husker fra en gang i sommers, stol ikke helt 100% på dem.

I øvrigt, hvordan syntes du din Super 9 køre til dagligt? Jeg køre vel 1500km månedligt på min, og den siger ikke et prut forkert, fylder bare benz på den..
Svar
#12
Hej Cristian, velkommen til :wink:

Her kan du se hvad jeg mener om modellen.:

http://www.billig-scooter.dk/about3932.html
Svar


Forum spring: