Søg Garagen Hej Gæst! Register

Nedtur (rem knækket, red)
#1
Ja så fik jeg skifted cylinder og top og den tog fint omdrininger på støteben , fint tænkte jeg og kørte hjem af men den trak ike rigtigt synes jeg , hmm nå det måtte jeg jo kigge på over på jobbet i morgen.

Men da jeg var ca 2½km fra mig selv, tog den bare omdringer, men tabte fart pis tænkte jeg og slap gassen men den ville ikke falde til tomgang, det første jeg gjore var at slukke for tændingen men det haved ingen virkning, så hev jeg tændrørs hætte og den forsatte bare, med at køre mange omdringniner.
Så var gode råd dyre hurtigt fik jeg skruget sædekassen af og hev benzinslangen af og efter ca 20sek stoppede den puha.

Fik tråkked den hjem , spliddet den ad og fant ud af min rem var knegget .

Billed [Image: p111213.jpg]



Nu til mit spørgsmål hvorfor fanden ville den ikke slukke selv om jeg havde pilled tændrørs hætten af . Fortvivlethock: Fortvivlethock: Fortvivlethock: Fortvivlethock: .

Lige en ting til oppe ved min vario skal der være plads mellem den yderste og den inderste, altså nede i bunden
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Den har været så varm, at den selvantændte som en dieselmotor. Enten pga. for mager blandning, for varmt tændrør, for lavt squish, el. forkert tændingstidspunkt.
Svar
#3
Været varm der sidder en 85 dysse i og jeg kunne starte den lige bagefter uden problemer, og det med scuiset har jeg tjekket, hvad med tændrøret skal jeg købe et nyt .
Svar
#4
homer Skrev:Været varm der sidder en 85 dysse i og jeg kunne starte den lige bagefter uden problemer, og det med scuiset har jeg tjekket, hvad med tændrøret skal jeg købe et nyt .

Den har været for varm - ingen tvivl, ellers ville den ikke selvantænde.

Hvad er din squish ?
Svar
#5
Nu når vi snakker om det der squish fik jeg tidliger af vide at den skulle være 0.07mm er det forkert???
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
homer Skrev:Nu når vi snakker om det der squish fik jeg tidliger af vide at den skulle være 0.07mm er det forkert???

Øhh, 0,7mm. Hvis dit squish er 0,07mm, så tror fa'en den bliver for varm.. :P
Svar
#7
Ok der er ikke meget fra kandten af stemplet til toppen hvis du forstår hvad jeg mener . Men bare så jeg lige har forståed det rigtigt hvordan måler man squishen helt pricis.
Svar
#8
homer Skrev:Ok der er ikke meget fra kandten af stemplet til toppen hvis du forstår hvad jeg mener . Men bare så jeg lige har forståed det rigtigt hvordan måler man squishen helt pricis.

1mm loddetin bukket i 90gr, og så ned gennem tændrørshullet så tinnet når helt ud i siden nede i topstykket (squishbåndet). Så tørner du motoren et par gange, tager tinnet ud og måler det sammenpressede tin med en skydelære.
Husk at placere tinnet sideværs (altså kl. 9 og kl. 15) ellers får man et forkert mål fordi stemplet kan vippe lidt.

[Image: fig1x1.jpg]
Svar
#9
Ok det må jeg ud og måle i morgen kan det være der for min rem er død.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
homer Skrev:Ok det må jeg ud og måle i morgen kan det være der for min rem er død.

Ja, varmen kan sagtens få en rem til at sprænge.
Svar
#11
Pis os nu var jeg lige så glad for at den kørte.

Men jeg skal skilde hele pisset ad for at lægge en ny pakning i .
Svar
#12
homer Skrev:Pis os nu var jeg lige så glad for at den kørte.

Men jeg skal skilde hele pisset ad for at lægge en ny pakning i .

Ja, en tykkere bundpakning er sikkert løsningen, men tag lige et mål først.

Når man har et topstykke med squishbånd, skal man altid, altid, altid lave et squishmål inden man starter op.. Udråbstegn
Svar


Forum spring: