Svar: 3.837
Tråde: 268
Tilmeldt: Oct 2010
Hej.
Nu hvor jeg er igang med at tage MC-pappet er jeg jo også på udkig efter en billig MC'er.
Jeg har fundet Regal Raptor som 150cc 1cylinder til kun 10K, hvilket er en særdeles attraktiv pris.
http://www.parkhave.dk/default.aspx?nav=...are&id=735
Parkhave har den også som 125cc 2cylinder til knap 13K:
http://www.parkhave.dk/default.aspx?nav=...are&id=737
Så er spørgsmålet om den ekstra cylinder er prisen værd? Det er jo også værd at mærke, at den er 25cc mindre og vejer 15kg mere i tørvægt.
Nogen kommentarer? Kenneth?
Ihvertfald en pæn billig mc'er:
(125cc, 2cyl, 12HK)
Svar: 3.837
Tråde: 268
Tilmeldt: Oct 2010
Noget andet, har 150cc 2 udstødningsrør eller kun 1?
Af billederne på parkhave har den 2, men er dette korrekt?
Den nye Regal Raptor 150cc ligner JinLun 150'eren.
Den har faktisk kun 1 reel udstødning, den anden er "fake" - d.v.s. ikke forbundet nogetsteds. Det fremgår af typegodkendelsen :o)
http://www.jinlun.dk/MC.html
Jeg tror man for at spare penge har et udstødningskit til alle MC'erne i serien, som man så sætter på - hvis det kun er en 1 cylle, blinder man bare det sidste rør - eller undlader at montere en del af forrøret.
Forresten, med hensyn til 2 cyl vs 1 cyl, så vil jeg mene, at en 2 cyl 125'er er mere vibrationsfri + har bedre moment og accelerationsevne.
Med to cylindre sørger man jo for, at de "skyder" i hver sin takt, således at der faktisk er en tænding pr. omgang. På en 1.cylle er der jo kun tænding for hver anden omgang.
Det giver en bedre distribution af motorkraften, og man har mulighed for en marginalt højere kompression, da den anden cylinder hjælper sin partner i den takt, hvor den ikke tænder.
Med 2 cylindre kontra 1 nås momentkurvens max også ved et lavere omdrejningstal, netop fordi der er tænding for hver omgang.
Så med en 2 cylindret 4 takter får du det bedste af to verdener - "2 takterens" villighed til at lægge fra land pga tænding for hver omdrejning, men 4 takterens moment og lave støjniveau og forurening pga motorens virkemåde.
... sidst men ikke mindst - hvis nu den ene cylle sætter ud pga fugt eller lignende, kan du humpe hjem på 1 cylle ... det er da også lidt værd. 8)
Svar: 611
Tråde: 43
Tilmeldt: Aug 2005
Jeg ville sælge min fætter og købe en 250 cc, det lyder lidt mere af mc i mine ører
TruckStar
Svar: 3.837
Tråde: 268
Tilmeldt: Oct 2010
T Skrev:Jeg ville sælge min fætter og købe en 250 cc, det lyder lidt mere af mc i mine ører
Forsikring bliver 2 gange så dyr fra en 150cc til en 250cc, tror ikke dét er det værd.
Svar: 611
Tråde: 43
Tilmeldt: Aug 2005
Ok det kan jeg godt se, hvad snakker vi om i kroner og øre ?
TruckStar
Svar: 3.837
Tråde: 268
Tilmeldt: Oct 2010
Tak for svarene Nighthawk.
Kunne Kenneth komme med et input? Han har vel prøvetkørt dem begge?
Ps Kenneth, det er nu du skal smøre salgsmilet på, for du har nok 2 mulige købere til et par motorcykler snart
Svar: 372
Tråde: 15
Tilmeldt: Mar 2005
Hejsa alle, jeg har ikke prøvekørt dem begge af den simple grund at 150'eren ikke er kommet til landet endnu.
Uofficielt forlyder det fra shipping at de ankommer til århus havn d. 9 marts - derefter går der ca. 10-14 dage før vi kan præsentere den i forretningen.
150 ccm er en såkald prisbasker der skal lokke kunderne til på samme måde som jinlun.
Jeg har haft begge slags og de kan kun sammenlignes på looket.
Der er meget stor forskel på kvaliteten IMO, og derfor kan jeg heller ikke sælge en jinlun hvis jeg har raptoren stående i udstillingen.
Mht. 1 cyl kontra 2 cyl. vil jeg altid vælge den 2 cylindrede.
Bedre motorgang, bedre lyd, bedre bundtræk, bedre det hele LOL
Jeg skal nok sige til så snart jeg har prøvet begge to.
Kenneth Skou
Fun is not a straight line
Svar: 1.236
Tråde: 9
Tilmeldt: Nov 2005
De har begge har 12 hk. men vægten er jo ikke den samme, hvis vi vælger at tro på deres data, alene det vil gøre 150cc hurtigere i optræk. Om den er en eller to cylinder vil du ikke bemærke ved kørsel, derimod er jeg helt sikker på at du vil syntes meget bedre om lyden og benzin økonomien på den en cylinderede, men det er jo en smagssag.
Når jeg ser billederne af de to maskiner, forstår jeg det godt hvis dine tænder løber i vand, men sådan en maskine forpligter, der bliver da noget at pudse, , har du tænkt på det.
Køre selv Geely grand puma, der er næsten ingen krom på den, så den del (væsendelig i nogens øjne) af vedligeholdelsen kommer jeg let hen over.
Men når jeg ser på billedet, kan jeg da ikke afvise, at det kan være en stor fornøgelse, og give en vis tilfredsheds følelse at pudse den.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar: 3.837
Tråde: 268
Tilmeldt: Oct 2010
LETSINDIG Skrev:De har begge har 12 hk. men vægten er jo ikke den samme, hvis vi vælger at tro på deres data, alene det vil gøre 150cc hurtigere i optræk. Om den er en eller to cylinder vil du ikke bemærke ved kørsel, derimod er jeg helt sikker på at du vil syntes meget bedre om lyden og benzin økonomien på den en cylinderede, men det er jo en smagssag.
Når jeg ser billederne af de to maskiner, forstår jeg det godt hvis dine tænder løber i vand, men sådan en maskine forpligter, der bliver da noget at pudse, , har du tænkt på det.
Køre selv Geely grand puma, der er næsten ingen krom på den, så den del (væsendelig i nogens øjne) af vedligeholdelsen kommer jeg let hen over.
Men når jeg ser på billedet, kan jeg da ikke afvise, at det kan være en stor fornøgelse, og give en vis tilfredsheds følelse at pudse den.
Jamen så er du vist den første herinde med en 4-takt MC'er, Letsindig
Hvad synes du om din Puma? Den har jeg selvfølgelig også haft kigget på.
Hvordan er den "cruise" på med de 75km/t - 80km/t? Er det behageligt i dette område?
Svar: 372
Tråde: 15
Tilmeldt: Mar 2005
Grand pumaen er langt den hurtigste af kineser maskinerne.
Den findes der også gearinger til og kn-filter.
Jeg har en del kunder der kører 120-140 u/ problemer.
Om den så kan holde til det må tiden vise.
Mange af dem har jo kørt over 20.000 uden væsentlige omkostninger.
Kenneth Skou
Fun is not a straight line
|