Søg Garagen Hej Gæst! Register

Gilera Runner motorproblemer
#1
Hej

Jeg har lidt knas med min runner, og kunne godt bruge nogen forslag til hvad der kunne være galt.

1. Den ryger totalt sindsygt ud af udstødningen, kraftig hvid røg, og det er konstant, der er ingen olieblander på så den kører på 3% selvblandet benzin.

2. Tomgang har den ikke, eller dvs jo det har den, men den går så højt at den kører af sig selv, det kan ikke justeres ned.

Nogen forslag ?

Mvh
Ronni
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
dark0n3 Skrev:1. Den ryger totalt sindsygt ud af udstødningen, kraftig hvid røg

Er det noget der er sket den sidste uges tid og er det en luft- eller vandkølet maskine? Hvis det er kommet den sidste uges tid, så kan det være pga. kulden - det får det hele til at blive lidt tydeligere.

dark0n3 Skrev:2. Tomgang har den ikke, eller dvs jo det har den, men den går så højt at den kører af sig selv, det kan ikke justeres ned

Har du tjekket for utætheder osv. eller er det kommet i forbindelse med du har skruet i noget andet?

P.s. er glad for at læse et indlæg fra dig, havde ikke umiddelbart set et indlæg fra dig, siden du en aften skrev du ville finde en lastbil og køre frontalt ind i den.
Svar
#3
Den er luftkølet, det er noget der har været der hele tiden, så jeg har ingen anelse om hvad det kan være.

Utæt har jeg overvejet, men jeg kan ikke helt se hvor det skulle være siden den ryger hvidt ?

Mvh
Ronni
Svar
#4
Der har nok ligget noget kondensvand i potten, og sammen med måske lidt for meget olie, så vil den ryge meget (hvidt).
Ikke noget at være bekymret over, bare kør den gennemvarm, og se om det ikke fortager sig. :wink:
Svar
#5
Hej

Den har kørt 500 km og den ryger stadigt.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
dark0n3 Skrev:Hej

Den har kørt 500 km og den ryger stadigt.

Så må det jo være olien, medmindre du har hældt diesel på... :P
Svar
#7
Energy Skrev:Så må det jo være olien, medmindre du har hældt diesel på... :P

Ja diesel har vi jo før set ryge.
jeg holder på de 3% som synderen. Drypper den ikke olie ud af afgangsrøret?
Svar
#8
Hej, jo der render godt med olie ud nede ved udstødningen, men 3% er det virkeligt for meget til et TP Racing kit ?

Mvh
Ronni
Svar
#9
dark0n3 Skrev:Hej, jo der render godt med olie ud nede ved udstødningen, men 3% er det virkeligt for meget til et TP Racing kit ?

Mvh
Ronni

Ja. 2 % er løsnigen - også til cylkits stærkere end TP Racing.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Det må jeg lige huske på næste gang jeg skal have tanket.

Mvh
Ronni
Svar


Forum spring: