Svar: 4.965
Tråde: 106
Tilmeldt: Jul 2007
Gidder ikke at køre på kina scooter heller ikke hvids at jeg fik penge for at gøre det.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar: 226
Tråde: 5
Tilmeldt: Aug 2005
Johannes Johansen Skrev:Gidder ikke at køre på kina scooter heller ikke hvids at jeg fik penge for at gøre det.
Tak for dit konstruktive og yderst velformulerende indlæg Johannes!
Hilsen - Henrik
tidl. CityScooter.dk
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
Johannes Johansen Skrev:Gidder ikke at køre på kina scooter heller ikke hvids at jeg fik penge for at gøre det. Så må du vist til at skynde dig at købe en ny Vespa, for fabrikken (Piaggio) har lige investeret 30 mil, dollars i en ny fabrik i Vietnam, der skal producere Vespa scooterne, og senere andre af deres scootere :P Er det ikke Gilera'erne, du godt kan lide? Måske er det også snart slut med dem fra Italien
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 2.345
Tråde: 38
Tilmeldt: Apr 2007
Johannes Johansen Skrev:Gidder ikke at køre på kina scooter heller ikke hvids at jeg fik penge for at gøre det. Det var nok et af de mest ukonstruktive, og off-topic indlæg i en købs og salgs tråd, jeg længe har set, Johannes.
Du er godt klar over at Billig-Scooter.dk faktisk startede op som et forum henvendt til "Kina scooterne", ikk' ??
Og personligt kunne jeg godt finde på at investere i en Kina scooter til hverdagsbrug. Kragen's erfaringer med hans Kymco Agility har absolut kun forstærket den mulighed.
Nu må jeg jo så bare vente på, at City-Scooter finder ud af det kunne være meget fedt at sponsere mig med at konvertere en af deres maskiner til en dedikeret touring maskine, når Neo'sen er blevet til en Touring Neo's om en måned. Så kan det måske være at jeg endda får gjort alvor af at købe en Kina firtakter.
Hva' siger du til det Henrik, var det noget der kunne bruges i markedsføringen, til den tid ?
Dutch
Svar: 226
Tråde: 5
Tilmeldt: Aug 2005
DutchDK Skrev:Det var nok et af de mest ukonstruktive, og off-topic indlæg i en købs og salgs tråd, jeg længe har set, Johannes.
Du er godt klar over at Billig-Scooter.dk faktisk startede op som et forum henvendt til "Kina scooterne", ikk' ?? Ja, det er korrekt. Såvidt jeg husker, er der kun 2 forhandlere tilbage der deltager aktivt herinde, de andre er mere eller mindre blevet jaget ud eller ikke fundet indlægene konstruktive nok til debat og der er mistet mange gode folk på den konto...
DutchDK Skrev:Nu må jeg jo så bare vente på, at City-Scooter finder ud af det kunne være meget fedt at sponsere mig med at konvertere en af deres maskiner til en dedikeret touring maskine, når Neo'sen er blevet til en Touring Neo's om en måned. Så kan det måske være at jeg endda får gjort alvor af at købe en Kina firtakter.
Hva' siger du til det Henrik, var det noget der kunne bruges i markedsføringen, til den tid ?
Dutch Dutch, det lyder som en rigtig interessant idé - hold mig fast på ideen og send mig en PM når du kommer nærmere nogle "tanker" - så vil jeg vende den med min kollega når vi kommer så langt...
Hilsen - Henrik
tidl. CityScooter.dk
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
Ville gerne se NP motor herinde igen. Har snakket med ham et par gange på et loppemarked hernede på Ø'en. Men det virker som om han ikke har tid/lyst til at kigge forbi, med nyheder indenfor Kinascootere. For dem som ikke kender NP motor: www.npmotor.dk
Svar: 2.345
Tråde: 38
Tilmeldt: Apr 2007
City Scooter Skrev:Dutch, det lyder som en rigtig interessant idé - hold mig fast på ideen og send mig en PM når du kommer nærmere nogle "tanker" - så vil jeg vende den med min kollega når vi kommer så langt... Det skal jeg nok, men vent lige til du ser Touring Neo'sen færdig, før I beslutter jer til noget. Det skal jo helst være sådan, at I synes det kunne være fedt at få en af jeres maskiner taget under samme behandling. Og det kan I i alt fairness først finde ud af, når I har set den røde Neo's færdig.
Dutch
Svar: 2.345
Tråde: 38
Tilmeldt: Apr 2007
Splittet OT indlæggene fra http://www.billig-scooter.dk/viewtopic.php?t=4726 til en seperat tråd.
Dutch
Svar: 2.997
Tråde: 397
Tilmeldt: Dec 2005
DutchDK Skrev:Og personligt kunne jeg godt finde på at investere i en Kina scooter til hverdagsbrug. Kragen's erfaringer med hans Kymco Agility har absolut kun forstærket den mulighed. Bør måske lige påpege, at Kymco kommer fra Taiwan. IKKE Kommunist-Kina!
Jeg ved så ikke, om det helt svarer til at sige, at Audi og Trabant begge kommer fra Tyskland, men ...
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
walker1 Skrev:Bør måske lige påpege, at Kymco kommer fra Taiwan. IKKE Kommunist-Kina!
Jeg ved så ikke, om det helt svarer til at sige, at Audi og Trabant begge kommer fra Tyskland, men ... Det er rigtigt at firmaet ligger i Taiwan, og oprindeligt lavede motorer og dele til bla. Honda i Japan, men firmaet har, ligesom de fleste andre scooterfirmaer, filialer i Kina, Thailand, Indien samt Vietnam (Piaggio har lige investeret i en fabrik i Vietnam hock: ) og Peugeot får deres scootere lavet i Nordafrika, så hvor nøjagtigt, de forskellige scootere kommer fra, er et godt spørgsmål :P men også ret ligegyldigt, da 99% - hvis ikke 100% - af alle scootere, sikkert vil komme fra et af disse lande inden længe :wink:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 2.376
Tråde: 177
Tilmeldt: Jun 2007
kragen Skrev:da 99% - hvis ikke 100% - af alle scootere, sikkert vil komme fra et af disse lande inden længe :wink:
Det er jeg også ret sikker på. Om nogle år vil italienske scootere være ligesom schweiziske ure og engelske motorcykler - noget som købes dyrt af nogle få entusiaster. Allerede idag er det forbløffende hvor meget scooter man får for pengene med en Kina-model. Hos NPMotor kan man blive kørende på en splinterny 45 firtakter for under 5000 kr! Det er jo lige før at selve scooteren er billigere end udgifterne til låse og styrthjelm...
Svar: 228
Tråde: 14
Tilmeldt: Oct 2006
Runnerdude Skrev:Det er jo lige før at selve scooteren er billigere end udgifterne til låse og styrthjelm...
Ja, men så må folk for dælen da også selv kunne se, at der er og bliver forskel på en Gilera Runner til 18.000,- og en Hing Ding Bingeling til 7.500,-?
Er klar over de arbejder til en noget anden pris i Kina og Taiwan, men de skal trods alt også bruge materialer osv. og til de penge kan det altså ikke blive helt det samme. Det samme gør sig så gældende med design, for der bruger firmaerne fra Østen altså ikke for mange af deres penge.
|