Søg Garagen Hej Gæst! Register

Kymco agillity problemer!
#1
Hej! Jeg er den ellers heldige ejer af en kymco agillity.
Men jeg har lidt problemer efter at det er begyndt og blive lidt koldt. Den starter lige med det samme og køre fint i tomgang, men når jeg så begynder og køre vil den meget gerne gå ud også selvom man har fuld gas på. Nogen gange kan man holde stille med fuldgas og den er alligevel ved at gå ud! Og så så er den næsten ikke til at få liv i hvis den går ud. men når den så er startet igen køre den, men der ingen sej træk i den, den mindste bakke og den ryger helt i bund (20-25 km/t). Når den først er varm er der ikke nogen problemer, Går måske lidt lavt i tomgang men ellers intet at bemærke. Hvad kan det være???
er der nogen der har en ide. Den har kørt ca. 4000 km.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
det kan være automatchokeren der er stået af, men hvis det er længe siden du har fået tjekket din motor, du ved ventiler, tændrør og karburator justeringen. Så er det måske en ide. Med det du skriver om lav tomgang, så er det nok karburatoren der skal justeres lidt, men tjek det hele af nu du er i gang. Min Kymco døjer også når der er koldt, så får den lige nogle små hurtige vrid på gasseren, så kan jeg komme ud og kører, efter et par minutter så er den varm og kører perfekt.
Svar
#3
lada1200 Skrev:Hej! Jeg er den ellers heldige ejer af en kymco agillity.
Men jeg har lidt problemer efter at det er begyndt og blive lidt koldt. Den starter lige med det samme og køre fint i tomgang, men når jeg så begynder og køre vil den meget gerne gå ud også selvom man har fuld gas på. Nogen gange kan man holde stille med fuldgas og den er alligevel ved at gå ud! Og så så er den næsten ikke til at få liv i hvis den går ud. men når den så er startet igen køre den, men der ingen sej træk i den, den mindste bakke og den ryger helt i bund (20-25 km/t). Når den først er varm er der ikke nogen problemer, Går måske lidt lavt i tomgang men ellers intet at bemærke. Hvad kan det være???
er der nogen der har en ide. Den har kørt ca. 4000 km.

Det lyder meget som symtomerne på dine ventiler står forkert. :?
Har du været til eftersyn for nylig Spørgsmålstegn
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#4
Jeg har ikke selv været til service med den. Men den tidligere ejer var til service ved 1500 km. altså 2500 km siden. ca. 5 måneder siden. Men jeg ved ikke hvor meget de tjekker til sådan et service. Ved i hvad ventilerne skal justeres til?
Tak for svarne..
Svar
#5
ventilerne justeres når motoren er kold og de justeres begge til 0.05 mm. Men prøv og søg her på forum, der ligger udførlig vejledning i opgaven.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
tolund Skrev:ventilerne justeres når motoren er kold og de justeres begge til 0.05 mm. Men prøv og søg her på forum, der ligger udførlig vejledning i opgaven.
Jeg ved ikke, om det har nogen betydning, men manualen siger nu 0,04 mm på begge 8)
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#7
Når temperaturen ligger 3-4 grader over frysepunktet er det en god ide at bruge karburatorsprit, eller tank med Statoil bio 95 her er 5 % sprit i, ved denne temperatur kan der skabes lidt isdannelse ved karburatorens dysser, og kendetegnene er som du beskriver. Det har intet med ventiler at gøre, i øvrigt skal man da sørge for at service bliver overholdt, intervaller for olieskift og ventiljustering tager jeg som givet, der må stå noget om det i din brugermanual.
Medmindre ventiljustering er helt hen i vejret vil du ikke kunne mærke det på motorens ydelse eller omgængelighed. Er afstanden for lille vil ventilen ikke kunne lukke helt tæt, gasser fra forbrænding vil sive forbi denne og begynde en forbrænding af ventilen, med rigtig utæthed til følge. Som regel bliver afstanden langsomt forøget, men på en helt ny motor kan ventilsædet godt sætte sig lidt, og afstanden bliver mindre, hvorfor det er yderst vigtigt at intervaller for justering bliver overholdt på ny motor.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
#8
LETSINDIG Skrev:Når temperaturen ligger 3-4 grader over frysepunktet er det en god ide at bruge karburatorsprit, eller tank med Statoil bio 95 her er 5 % sprit i, ved denne temperatur kan der skabes lidt isdannelse ved karburatorens dysser, og kendetegnene er som du beskriver. Det har intet med ventiler at gøre, i øvrigt skal man da sørge for at service bliver overholdt, intervaller for olieskift og ventiljustering tager jeg som givet, der må stå noget om det i din brugermanual.
Medmindre ventiljustering er helt hen i vejret vil du ikke kunne mærke det på motorens ydelse eller omgængelighed. Er afstanden for lille vil ventilen ikke kunne lukke helt tæt, gasser fra forbrænding vil sive forbi denne og begynde en forbrænding af ventilen, med rigtig utæthed til følge. Som regel bliver afstanden langsomt forøget, men på en helt ny motor kan ventilsædet godt sætte sig lidt, og afstanden bliver mindre, hvorfor det er yderst vigtigt at intervaller for justering bliver overholdt på ny motor.

Min scooter opførte sig lige præcist den måde han beskriver, da det var galt med ventilerne. :?
Men det kan da godt være at det bare kan fikses, med lidt bio 95 eller karburatorsprit. :P
Hvis det ikke kan det, så er mit bud det er ventilerne der skal stilles.
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#9
0.04, nå ok. Jeg har ikke manualen, det er noget jeg har fået oplyst ved at spørge andre.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
tolund Skrev:0.04, nå ok. Jeg har ikke manualen, det er noget jeg har fået oplyst ved at spørge andre.

Det er godt nok også tæt. Men det tyndeste søgeblad er 0.05 mm så den skal ind til søgepladet og så lige en my, mere.
Svar
#11
Der er i Juli 2007 blevet udsendt et servicebrev fra Honda (Kymco importøren) vedr. Agility og dens ventiljustering.

Begge ventiler skal stå 0,08mm !, Så glem alt om tidligere anvisninger. :wink:
Svar
#12
Energy Skrev:Der er i Juli 2007 blevet udsendt et servicebrev fra Honda Kymco importøren) vedr. Agility og dens ventiljustering.

Begge ventiler skal stå 0,08mm !, Så glem alt om tidligere anvisninger. :wink:

Er du sikker. Det er ...
Ok, du nåede at rette det.

0.08 lyder også mere sandsynligt.
Svar


Forum spring: