Søg Garagen Hej Gæst! Register

Kymco agillity problemer!
#13
En fastetejl var det.. :P

Ændringen fra Honda, skulle efter sigende være netop fordi modellere havde problemer med bla. opstart og med at gå ud ved gasgivning.

Så er det dælme godt, at jeg altid har justeret til 0,08mm på værkstedet.. Grin
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
hallo, se det var noget nyt 0.08, det vil jeg lige høre min mekker om, den skal snart til garanti eftersyn, hvor ventilerne skal kontrolleres.
Svar
#15
Energy Skrev:Der er i Juli 2007 blevet udsendt et servicebrev fra Honda (Kymco importøren) vedr. Agility og dens ventiljustering.

Begge ventiler skal stå 0,08mm !, Så glem alt om tidligere anvisninger. :wink:

Det lyder mærkelig, Og hvis man er ejer af en kymco ikke så rart at tænke på, da man så må formode at der har været mange problemer med brændte ventiler til følge, som skydtes at ventiler ikke har kunne lukke helt. hvis Honda kun giver overnævnte symptomer som grund, kunne man få den mistanke, at de ikke vil erkende dette, havde det været et anerkendt bilmærke kunne det let blive en stor sag.

Men udover at man hurtigt kan få ødelagt sine ventiler ved forkert indstilling, altså afstanden er så lille at ventil ikke kan lukke rigtig, eller så stor at vippearm bliver banket ned på ventil, så skulle det ikke have det store at sige. Ændres afstanden fra 0,04 til 0,08 betyder det at ventilen åbner lidt senere, og lukker lidt før, med en mindre fyldning af cylinder til følge, men det er petitesser vi snakker om, som jeg nægter at tro kan mærkes.

En anden ting er så lyden, på Pumaen ( stødstangs) stillede jeg ventiler til 0,05 mm ved næste justering efter 2000km. var afstanden forøget til 0,07-8 med hørbar ventil klappen til følge, efterhånden som motoren blev kørt til og fik sat sig kunne intervaller hæves væsentligt.

På Lifan´en kontrolerede jeg efter 400 km, på en ventil gled søgerblad noget stramt igennem, men ellers har der ikke været det store at justere.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
#16
Underligt el. ej, så kan man vel sige - bedre sent end aldrig.

Vi har ikke oplevet brændte ventiler på de snart 20stk vi har solgt indtl videre, derimod har der været masser af startvanskeligheder, der er blevet ordnet med 0.08mm justering.
Honda anbefaler også, at de stilles til de 0.08mm inden levering, da ventierne kan stå for stramt fra fabrikken (ej Honda).

Jeg har altid synes de førnævnte mål har været alt for små, og derfor selv taget konsekvensen og justeret dem 0.08-0.10mm før servicebrevet kom - måske derfor der ingen brændte ventiler har været - i don't know.. :wink:
Svar
#17
Energy Skrev:...Jeg har altid synes de førnævnte mål har været alt for små, og derfor selv taget konsekvensen og justeret dem 0.08-0.10mm før servicebrevet kom - måske derfor der ingen brændte ventiler har været - i don't know.. :wink:
Kymco guruen på zzip råder også til 0,1mm - evt. 0,08mm, kan jeg se - så skulle den ged jo være barberet, når I begge siger det samme Grin Jeg ved ikke, hvad min blev stillet til sidst, men jeg vil da spørge næste gang, for efter de blev stillet, og jeg fik en kraftigere tændspole på, har jeg ikke haft bøvl med starteriet Griner
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
Ja, www.zzip.de oplysningerne kan man tage for ægte varer, de har dælme krammet på de Kymco'er. 8)
Svar
#19
Energy Skrev:Ja, www.zzip.de oplysningerne kan man tage for ægte varer, de har dælme krammet på de Kymco'er. 8)
Jeg tager skam i allerhøjeste grad også dine oplysninger for gode varer :thumpup: at tyskerne, især mester zip selv, så giver dig ret, er jo ingen skade til - vel :yo:
(der er altså også nogle båtnakker på det forum, som mester zip heldigvis ofte får sat på plads i mindre pæne toner, end du kan svinge dig op til :wink: )
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#20
kragen Skrev:Jeg tager skam i allerhøjeste grad også dine oplysninger for gode varer :thumpup: at tyskerne, især mester zip selv, så giver dig ret, er jo ingen skade til - vel :yo:
(der er altså også nogle båtnakker på det forum, som mester zip heldigvis ofte får sat på plads i mindre pæne toner, end du kan svinge dig op til :wink: )

Jeg har ikke rigtigt chekket forummet ud, men har set de dejlige hærgebilleder af div. dele med - går jeg ud fra - mr Zzip's lækre kommentarer - det' sjovt .. Griner

Jeg har også en samlekasse af sådanne dele på jobbet, der en dag skal "galleriseres".. :P
Svar
#21
Energy Skrev:Jeg har ikke rigtigt chekket forummet ud, men har set de dejlige hærgebilleder af div. dele med - går jeg ud fra - mr Zzip's lækre kommentarer - det' sjovt .. Griner

Jeg har også en samlekasse af sådanne dele på jobbet, der en dag skal "galleriseres".. :P

Det må du da snart gøre, vil meget gerne se det Griner
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
Nu har jeg justeret ventilerne og den køre som en drøm. Den trækker bedre og er slet ikke ved at gå ud på noget tidspunkt. Den trækker helt jævnt op til de 60, og når man rammer en bakke taber den næsten ingen fart ,måske ned til 50 men før kunne den nem ryge ned på 30-25. Jeg syntes dog at den tikker lidt når den er varm. Men afstanden er jo også blevet fordoblet (0.04-0.08 ), så det skal nok lyde sådan!? Men tak for hjælpen folkens.
Svar
#23
Jeg havde nogle tilsvarende problemer før 4200 km, hvor ventilerne blev justeret efter de nye forskrifter. (9. okt. 2006, lige godt et år siden nu)

Min begyndte også at 'larme' mere, derefter!

På et tidspunkt, kom jeg til at sidde ved siden af den, mens den var i gang. Det lød vildt højt, så jeg var lige en tur forbi min daværende mek'er.
Intet problem. Det var en følge af den større frigang.

Og så muligvis et mindre bidrag fra en utæt O-ring, så lyden lettere kunne komme ud Ond (Mit oliespild, i ved)
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar


Forum spring: