Svar: 1.170
Tråde: 34
Tilmeldt: May 2007
Halløj...
Jeg har kigget på mit tændrør og det er sort, meget sort. Så jeg tænkte at det nok er fordi der sidder en for stor dyse i? Har fået at vide at standart er 84/85, så jeg smuttede i Tjansen og fik fat i én 82'er & én 80'er? (Giantco/Lifan/Baotian)
Men når jeg kigger på dem ser de de to fra Tjansen ud som at der er større hul i, end standart?
Men jeg satte 80'eren i, men nu når jeg tager fuld gas skal den tænke sig om i nogle sekunder og så tager den gas?
Er det så fordi den er for lille eller for stor?
Skrevet af mig.
"Hvis det ikke er i stykker, så lad vær' med at pille". ;)
Svar: 554
Tråde: 81
Tilmeldt: May 2007
Det kunne tyde på at den er lidt for stor. Vis altså den kører normalt efter at du har accelereret?
Svar: 1.170
Tråde: 34
Tilmeldt: May 2007
hellbinde Skrev:Det kunne tyde på at den er lidt for stor. Vis altså den kører normalt efter at du har accelereret?
Den "tænker" et øjeblik og så kører den? Men det kommer en på hvor meget jeg accelerere/drejer gashåndtaget (Har ubegrænset CDI) ?
Skrevet af mig.
"Hvis det ikke er i stykker, så lad vær' med at pille". ;)
Svar: 1.170
Tråde: 34
Tilmeldt: May 2007
Nu har jeg sat 82'eren i og pillet tragten i luftfilterkassen, så nu kører den ordenligt, men jeg tror godt dysen kunne være lidt større... Den har ligesom lidt nogle døde punkter
Jeg synes det har givet lidt optræk, men topfarten er den samme?
Lyder det korrekt?
:roll:
Skrevet af mig.
"Hvis det ikke er i stykker, så lad vær' med at pille". ;)
Svar: 554
Tråde: 81
Tilmeldt: May 2007
Jeg pillede den tragt på min Texas Free. Så skiftede jeg dyse til 95. Nu kører den perfekt.
Men vis du har en 82 dyse ville jeg nok gå lidt op i dyse. Nu ved jeg ikke lige hvilket scooter du har?
Svar: 1.170
Tråde: 34
Tilmeldt: May 2007
hellbinde Skrev:Jeg pillede den tragt på min Texas Free. Så skiftede jeg dyse til 95. Nu kører den perfekt.
Ok, hvor har du fået fat i sådan en henne? Thansen har dem ikke så store. Hvor hurtigt kører du og hvor langt kører du literen? Vi snakker vel ikke 2-takt niveau vel?
hellbinde Skrev:Nu ved jeg ikke lige hvilket scooter du har?
Står i overskriften og til venstre for dette indlæg
<------------------------
Skrevet af mig.
"Hvis det ikke er i stykker, så lad vær' med at pille". ;)
Svar: 2.425
Tråde: 21
Tilmeldt: May 2007
Du skal bare købe en dyse til puck maxi p+k firkantet karburator model, de passer lige over på.
Svar: 1.170
Tråde: 34
Tilmeldt: May 2007
big7000 Skrev:Du skal bare købe en dyse til puck maxi p+k firkantet karburator model, de passer lige over på.
Tak
Hva så med hastigheden og økonomien?
Skrevet af mig.
"Hvis det ikke er i stykker, så lad vær' med at pille". ;)
Svar: 554
Tråde: 81
Tilmeldt: May 2007
Jeg kører med en dyse fra Puch maxi K/P firkantet karburator.
Min texas kører 42km/l og det er jeg meget tilfreds med
Den har et godt optræk, og den køre ca 65 , 70
Den kan faktisk tage min vens Peugeot Speedfight i topfart og acceleration. Han har pillet alle begrænsninger på han
Svar: 1.170
Tråde: 34
Tilmeldt: May 2007
hellbinde Skrev:Jeg kører med en dyse fra Puch maxi K/P firkantet karburator.
Min texas kører 42km/l og det er jeg meget tilfreds med Den har et godt optræk, og den køre ca 65 , 70
Den kan faktisk tage min vens Peugeot Speedfight i topfart og acceleration. Han har pillet alle begrænsninger på han
Sejt
Jeg har været i Tjansen i dag og få en 90'er, tror ikke jeg skal op i 94 da den kører næsten ok med den 83'er der er på nu...
Skifter lige og ser hvad der sker
cooter:
Skrevet af mig.
"Hvis det ikke er i stykker, så lad vær' med at pille". ;)
Svar: 1.170
Tråde: 34
Tilmeldt: May 2007
MartinAndersen142 Skrev:Skifter lige og ser hvad der sker cooter:
Nu har jeg fået 90'eren i...
Den trækker hurtigt hele vejen op til 50 nu og så går det stille og roligt op på de 70, så det må være fint. Gider ikke at rode med det mere
Skrevet af mig.
"Hvis det ikke er i stykker, så lad vær' med at pille". ;)
Svar: 554
Tråde: 81
Tilmeldt: May 2007
Det lyder til at være meget fint