Søg Garagen Hej Gæst! Register

Jan Gintberg og hans Puch VZ50
#1
Ganske sjov læsning. Hvilket så minder mig om min egen lille fortælling på www.2wheeler.dk Blink med øjet, som aldrig er blevet færdiggjort Ked af det.

Puch VZ 50.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Jps Skrev:Ganske sjov læsning. Hvilket så minder mig om min egen lille fortælling på www.2wheeler.dk Blink med øjet, som aldrig er blevet færdiggjort Ked af det.

Puch VZ 50.

Meget finurlig histore Griner

For satan hvor jeg er glad for 2007! Gad fame ikke køre på en Puch :?
[Image: http://img205.imageshack.us/img205/5090/dkirlcj6.jpg]

Så er jeg squ på KTS! Det er det bedste der er sket siden kæresten <3 :D
Svar
#3
Krellep Skrev:Meget finurlig histore Griner

For satan hvor jeg er glad for 2007! Gad fame ikke køre på en Puch :?

Jeg har haft en 8-10 stykker (VZ og MS50) og de har da alle kørt ganske udemærket. Ikke de vilde omkostninger ved reservedelsskift, og de kunne da rende omkring de 60, let tunet. Og jeg havde ikke udgifter til cylinder skift på nogen af dem, kun stempel og stempelringe.VZ'en jeg havde i 2 år, købte jeg kun kabler, tændrør, tændrørshætte og bremsebakker til Smil. Så kom ikke her og genere Puch, Krellep. Grin

Desværre ikke min VZ'r Ked af det:
[Image: 1521.jpg]
Svar
#4
Jps Skrev:Jeg har haft en 8-10 stykker (VZ og MS50) og de har da alle kørt ganske udemærket. Ikke de vilde omkostninger ved reservedelsskift, og de kunne da rende omkring de 60, let tunet. Og jeg havde ikke udgifter til cylinder skift på nogen af dem, kun stempel og stempelringe.VZ'en jeg havde i 2 år, købte jeg kun kabler, tændrør, tændrørshætte og bremsebakker til Smil. Så kom ikke her og genere Puch, Krellep. Grin

Meget muligt de er billig, men kom ikke og sig du synes de er kønne? 8)

Kender selv en der har en Suzuki FZ50, køn er den på INGEN måde :?
Foretrækker "tuner"udseende til enhver tid, medmindre vi snakker biler. Så kan amerikanske musklebiler nu sagtens konkurrere med en pæn Skyline Blink med øjet
[Image: http://img205.imageshack.us/img205/5090/dkirlcj6.jpg]

Så er jeg squ på KTS! Det er det bedste der er sket siden kæresten <3 :D
Svar
#5
Krellep Skrev:Meget muligt de er billig, men kom ikke og sig du synes de er kønne? 8)
Kender selv en der har en Suzuki FZ50, køn er den på INGEN måde :?

Puch VZ og MS 50 er både flotte og funktionelle uden mekaniske problemer i laaaang tid set i forhold til f.eks min BiG, som jo har kostet en mindre sum penge på de 6 år den har kørt. FZ'ern er også en god holdbar knallert. Den er dog lidt for lav til mig, men stabilt kører den ihvertfald.
Og ham/hende du kender har bare ikke holdt den vedlige med pudsning osv. Derfor ligner den måske en pose lort? Grin

Et billede af Puch 3gear. Mine havde dog blæserkølet motor på:
[Image: 1522.jpg]

Og en flot FZ'er:
FZ50.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Jps Skrev:Puch VZ og MS 50 er både flotte og funktionelle uden mekaniske problemer i laaaang tid set i forhold til f.eks min BiG, som jo har kostet en mindre sum penge på de 6 år den har kørt. FZ'ern er også en god holdbar knallert. Den er dog lidt for lav til mig, men stabilt kører den ihvertfald.
Og ham/hende du kender har bare ikke holdt den vedlige med pudsning osv. Derfor ligner den måske en pose lort? Grin

Et billede af Puch 3gear. Mine havde dog blæserkølet motor på:
http://www.billig-scooter.dk/galleri/1522.jpg

Og en flot FZ'er:
FZ50.

Retro er bare ikke mig, synes ikke der er noget fedt ved Puch Maxi eller lign. scootere.

Nej CPI Power er pæn! Grin
[Image: http://img205.imageshack.us/img205/5090/dkirlcj6.jpg]

Så er jeg squ på KTS! Det er det bedste der er sket siden kæresten <3 :D
Svar
#7
Ja, den ungdom :? Og så kalde en Puch billig (prøv at regne indkøbsprisen ud for en Puch i ugelønne dengang, og se lige, hvad du kan få for samme ugelønne idag) og og grim Fortvivlethock: Jeg har også haft et par stykker eller fem :wink:
Og når vi nu er ved det Krellep, vis mig en eneste amerikanerspand, der kan køre ordentligt - muskelbil eller ej - amerikanerne har endnu ikke produceret en bil, der ikke får et kulturchok, hver gang nogen prøver at dreje om hjørner med den :P
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#8
kragen Skrev:Ja, den ungdom :? Og så kalde en Puch billig (prøv at regne indkøbsprisen ud for en Puch i ugelønne dengang, og se lige, hvad du kan få for samme ugelønne idag) og og grim Fortvivlethock: Jeg har også haft et par stykker eller fem :wink:
Og når vi nu er ved det Krellep, vis mig en eneste amerikanerspand, der kan køre ordentligt - muskelbil eller ej - amerikanerne har endnu ikke produceret en bil, der ikke får et kulturchok, hver gang nogen prøver at dreje om hjørner med den :P

Har da ingen anelse om hvad I tjente da Puch var ny!
Snakker udseende, ikke hvad der er under motothjelmen!

Generelt er jeg vild med Ford Mustang fx.
[Image: http://img205.imageshack.us/img205/5090/dkirlcj6.jpg]

Så er jeg squ på KTS! Det er det bedste der er sket siden kæresten <3 :D
Svar
#9
Jeg kørte selv Yamaha FS...

[Image: fs1e%202.jpg]

... og det var en fed maskine som kostede mig den nette sum af 3100,- fra ny (det var meget for en 15 årig). Men den var det værd. Og så havde vi Larsen Trim hvor man kunne købe de nødvendige tun-dele.

De fleste af mine venner var på Yamaha, Suzuki eller Honda. Der var naturligvis en del Puch-fyre, men vi var ikke meget for at køre med dem. Ikke på grund af noget snobberi, men af komforthensyn - bare der var een enkel Puch i gruppen var der så meget larm at man ikke kunne snakke sammen under kørslen. Selv i tunet tilstand var der meget lidt støj fra japanermaskinerne, men en Puch lød som en rallende hund i et kloakrør. Og hvis den havde sports-karburator taler vi om at konkurrere med jetfly - ikke i hastighed men i larm.

:roll:
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Runnerdude Skrev:Jeg kørte selv Yamaha FS...

http://www.tvcmc.co.uk/fs1e%202.jpg

... og det var en fed maskine som kostede mig den nette sum af 3100,- fra ny (det var meget for en 15 årig). Men den var det værd. Og så havde vi Larsen Trim hvor man kunne købe de nødvendige tun-dele.

De fleste af mine venner var på Yamaha, Suzuki eller Honda. Der var naturligvis en del Puch-fyre, men vi var ikke meget for at køre med dem. Ikke på grund af noget snobberi, men af komforthensyn - bare der var een enkel Puch i gruppen var der så meget larm at man ikke kunne snakke sammen under kørslen. Selv i tunet tilstand var der meget lidt støj fra japanermaskinerne, men en Puch lød som en rallende hund i et kloakrør. Og hvis den havde sports-karburator taler vi om at konkurrere med jetfly - ikke i hastighed men i larm.

:roll:


Det var da en dejlig lyd den sportskarburator havde Grin.
Svar
#11
Jps Skrev:Det var da en dejlig lyd den sportskarburator havde Grin.

Problemet var ikke kun selve lyden, men også det faktum at Puch'erne kun havde 3 gear og man derfor var nødt til at køre den langt ud i hvert af dem hvis den var gearet til en ordentlig tophastighed. Så en accelerende Puch lød noget i retning af...

AAAAAAAAOOOOAAAAAAAAH!

*KLONK*

AAAAAAAAOOOOAAAAAAAAH!

*KLONK*

AAAAAAAAOOOOAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH......


Der var ikke een normalt-hørende betjent i ti kilometers omkreds som var i tvivl om at der var guf til rapport-blokken på vej.

:wink:
Svar
#12
Krellep Skrev:Har da ingen anelse om hvad I tjente da Puch var ny!...
Måske dette kan give dig en ide, i 1968 var timelønnen hos Studenternes Arbejdsanvisning 10 kr. i timen for forefaldende arbejde (soldaterlønnen var 15 kr. om dagen!), og i starten af halvfjerdserne fik jeg ca. 30 kr. i timen. Jeg kan ikke huske nøjagtigt, hvad en Puch kostede, men det var vel omkring kr. 2.000- 2.500 (det ved Jps med garanti :wink: ), hvilket betød, at jeg som studenterarbejder skulle arbejde >350 timer (netto efter skat) for prisen på en Puch - altså noget med omregnet godt 3 udbetalte månedslønne i dagens mønt (skatten er steget i mellemtiden) Fortvivlethock: Hvad kan du købe idag, for hvad du får udbetalt på godt 3 måneder? Måske både en Peugeot Elystar til langfart og Peugeot Peugeot Jet Force C-Tech Rally Victory :P

PS! Jeg betalte dengang 375 kr. om måneden i husleje for en 3 værelsers lejlighed i København.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar


Forum spring: