Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
Min 1. knallert En Tomos Cross kostede i 1972 2.000 kr. Og jeg tjente på det tidspunkt 800 kr(før skat) om måneden, som lærling i firma der solgte bilreservedele.
Knallert nr 2 var så Puch VZ50 som jeg købte for 2500 kr. Puch 3gear kostede 2200-2300 kr dengang.
Og det var så svar på Kragens hentydning, om at jeg vidste noget om priserne på disse knallerter
.
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
Runnerdude Skrev:Problemet var ikke kun selve lyden, men også det faktum at Puch'erne kun havde 3 gear og man derfor var nødt til at køre den langt ud i hvert af dem hvis den var gearet til en ordentlig tophastighed. Så en accelerende Puch lød noget i retning af...
AAAAAAAAOOOOAAAAAAAAH!
*KLONK*
AAAAAAAAOOOOAAAAAAAAH!
*KLONK*
AAAAAAAAOOOOAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH......
Der var ikke een normalt-hørende betjent i ti kilometers omkreds som var i tvivl om at der var guf til rapport-blokken på vej.
:wink:
Meget god beskrivelse af lyd og gearskift på en Puch
.
Svar: 2.376
Tråde: 177
Tilmeldt: Jun 2007
Jps Skrev:Meget god beskrivelse af lyd og gearskift på en Puch .
Nu skal jeg så passe lidt på med ikke at disse den stakkels Puch alt for meget, for Yamaha'en havde nu også visse særheder.
Den var hård som et brædt og ca. lige så smal. Dertil kommer at moden på den tid foreskrev TT-styr som var lavere end gaffelbenene og kun en smule bredere så man nærmest lå hen ad maskinen med næsen i speedometeret, storknoppede crossdæk som gav katastrofale køre-egenskaber ved høj fart samt forcromet lygtegitter som ødelagte virkningen af den i forvejen ret utilstrækkelige forlygte.
Læg dertil at topfarten lå på den anden side af 90 kmt med mulighed for at runde de 100 på en god dag og styrthjelm var noget man kun brugte "engang i mellem" - og bestemt ikke når man skulle ud med vennerne, for så fik man jo ruineret frisuren.
Når jeg tænker over det, fatter jeg ikke helt hvordan vi bar os ad med at overleve teenage alderen....
hock:
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
Runnerdude Skrev:Nu skal jeg så passe lidt på med ikke at disse den stakkels Puch alt for meget, for Yamaha'en havde nu også visse særheder.
Den var hård som et brædt og ca. lige så smal. Dertil kommer at moden på den tid foreskrev TT-styr som var lavere end gaffelbenene og kun en smule bredere så man nærmest lå hen ad maskinen med næsen i speedometeret, storknoppede crossdæk som gav katastrofale køre-egenskaber ved høj fart samt forcromet lygtegitter som ødelagte virkningen af den i forvejen ret utilstrækkelige forlygte.
Læg dertil at topfarten lå på den anden side af 90 kmt med mulighed for at runde de 100 på en god dag og styrthjelm var noget man kun brugte "engang i mellem" - og bestemt ikke når man skulle ud med vennerne, for så fik man jo ruineret frisuren.
Når jeg tænker over det, fatter jeg ikke helt hvordan vi bar os ad med at overleve teenage alderen....
hock:
Har selv haft 2 Yamaha FS1'er, så kender lidt til det. Men jeg sad nu normalt på dem begge og havde standarddæk på.
Den gode gamle Yams:
Svar: 2.376
Tråde: 177
Tilmeldt: Jun 2007
Jps Skrev:Men jeg sad nu normalt på dem begge og havde standarddæk på.
Det med crossdækkene tror jeg var specifikt for det område jeg kørte i - Marielyst på Falster. Stranden var aldrig langt væk og blev brugt som middel til at slippe væk fra lovens vogtere som ikke kunne køre i sandet. Men det kunne en tunet knallert med crossdæk, så vi sparede en del bøder på den konto.
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
Runnerdude Skrev:Det med crossdækkene tror jeg var specifikt for det område jeg kørte i - Marielyst på Falster. Stranden var aldrig langt væk og blev brugt som middel til at slippe væk fra lovens vogtere som ikke kunne køre i sandet. Men det kunne en tunet knallert med crossdæk, så vi sparede en del bøder på den konto.
Ja, så er det jo fornuftigt nok
. Jeg kørte København og omegn tynd, da jeg havde Yamaha'erne. Så der er crossdæk intet værd.
Svar: 134
Tråde: 6
Tilmeldt: Sep 2007
Runnerdude Skrev:Det med crossdækkene tror jeg var specifikt for det område jeg kørte i - Marielyst på Falster. Stranden var aldrig langt væk og blev brugt som middel til at slippe væk fra lovens vogtere som ikke kunne køre i sandet. Men det kunne en tunet knallert med crossdæk... så vi sparede en del bøder på den konto...
Smart trick... Har også været tvunget til at fjerne mine spejle på BiG'en for at kunne komme under de fleste af de fandens jernstænger der stopper bilerne fra at ta smutveje