Søg Garagen Hej Gæst! Register

Bremsebakker fra Thansen
#13
DutchDK Skrev:Jeg ville kalde Ebbeløkke og Høve Stræde for kvalitetsbakker.

Dutch

Haha :rofl: , den var meget god Grin
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
Husk at bruge kobberfedt (på den rigtige side af klodserne Griner ) i forb. med skift.
Svar
#15
Jeg tror slet ikke han har brugt noget, havde det været tilfældet ville de ikke hyle. Og hvis det er kommet på den forkerte side, ville de ikke bremse, det ville have være et argument mod thansen klodser, vi ville have hør. Grin
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
#16
LETSINDIG Skrev:Jeg tror slet ikke han har brugt noget, havde det været tilfældet ville de ikke hyle. Og hvis det er kommet på den forkerte side, ville de ikke bremse, det ville have være et argument mod thansen klodser, vi ville have hør. Grin

Nu har jeg aldrig skiftet bremsebakker, så jeg kan af gode grunde ikke have undladt at bruge kobberfedt Griner og i øjeblikket venter jeg på at min far kan hjælpe mig med at skifte dem
Svar
#17
Jeg har også købt mine bremseklodser hos Thansen, og de virker ganske udemærket. 100km/t


Baotian 125ccm"Kineser" 15.000km

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
"ups" De 100kmt er på en t-rex 110ccm


Baotian 125ccm"Kineser" 15.000km

Svar
#19
h_haugbolle Skrev:Er der nogen som kender kvaliteten på Thansens bremsebakker?

Jeg har netop købt og monteret et par nye til min Zip 4T og de er tydeligvis lavet i den samme støbeform som de originale.

De passer og fungerer fint.

Bagbremsekabel som blev udskiftet i samme omgang er derimod tydeligt tyndere i stålwiren der løber inde i kablet, så det vil nok ikke holde i 5 år som det originale gjorde.

Begge dele kostede den formidable sum af kr. 69,- pr enhed.
--
Hilsen Ole
Svar
#20
Selvom emnet er halvgammel tillader jeg mig at svare alligevel,

På nye blemse bakker/klodser er det første 1-2mm belægning en slibeflade som sliber tromlen eller skiven for urenheder snavn og nogengange støv, det bliver først slidt væk efter en 50 til 100 kilometers penge, så vil bakken/klodsen have en "glat" overflade, ved ikke om thansen's bremse bakker/klodser er opbyggen på den måde men det vil jeg gå stærkt udfra.

Dog med kvaliteten af deres bremse bakker, jeg bruger bremse bakker på forhjulet på min Yamaha 2 gear's og med grebet i bund bremser den kun med 3,5 højest 4m/s i deacceleration, hvor loven siger minimum 9.2 m/s i deacceleration.. Så jeg anbefaler ikke deres bakker! udover det, flugter de meget ofte heller ikke med bremsetromlens omkreds/runde form
Svar
#21
Caine Skrev:...Dog med kvaliteten af deres bremse bakker, jeg bruger bremse bakker på forhjulet på min Yamaha 2 gear's og med grebet i bund bremser den kun med 3,5 højest 4m/s i deacceleration, hvor loven siger minimum 9.2 m/s i deacceleration.. Så jeg anbefaler ikke deres bakker! udover det, flugter de meget ofte heller ikke med bremsetromlens omkreds/runde form
Nu ved jeg ikke, om det er en stor eller lille knallert, du har, eller hvor du finder de 9,2 m/s2, men iflg. "Bekendtgørelse om detailforskrifter for køretøjers indretning", synes dine decelerationstal dog at ligge lige omkring det tilladelige :wink: :

5.03.042 Lille knallert
(1) Driftsbremsen skal kunne give knallerten en deceleration på mindst 4,2 m/s2.
(2) Baghjulsbremsen alene skal kunne give knallerten en deceleration på mindst
2,1 m/s2.
(3) Aktiveringskraften må ikke overstige 400 N (40 kp) ved fodbetjening og 200 N
(20 kp) ved håndbetjening.

5.03.031 To-hjulet motorcykel (gælder også stor knallert)
(1) Driftsbremsen skal kunne give motorcyklen en deceleration på mindst 5,0 m/s2.
(2) Ved tjenestevægt skal:
a) Forhjulsbremsen alene kunne give motorcyklen en deceleration på mindst
3,9 m/s2.
b) Baghjulsbremsen alene kunne give motorcyklen en deceleration på mindst
3,1 m/s2.
(3) Aktiveringskraften må ikke overstige 400 N (40 kp) ved fodbetjening og 200 N
(20 kp) ved håndbetjening.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: