Søg Garagen Hej Gæst! Register

Kan i hjælpe en total uerfaren
#13
kragen Skrev:Fortvivlethock: Næh! Den eneste forskel på de to "modeller" er, at når man køber dem, er der sat skive på 30'eren - 45'eren har ingen skive :P
Kan det tænkes at være tilfældet for vores Agility, mens andre kræver skive i begge udgaver?

De fleste herinde med Agility siger, så vidt jeg erindrer, de først kommer over de der godt 55 reelt, når der pilles ved CDI'en.

Jeg kan i hvert fald ikke komme meget over 62-63 på nålen, hvilket er estimeret til en 56-57 stykker. (Lige netop under den famøse 45 grænse!)
(Har endnu ikke prøvet fuld gas ned ad Valby bakke el. lign. Måske er der stadig lidt kylling tilbage i mig? :oops: )
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
Ang. antallet af skiver i vario'en, så gælder det for Piaggio bestykkede modeller, at på 30'ere er der 2 stk ringe i vario, og på 45'er er der kun 1 stk i.

Ellers er 30'eren begrænset yderligere end 45'eren - det kan være i indsugning el. karburator bla.
Svar
#15
Smil Ok - det forklarer tilstedeværelsen af den grimme ring i min vario.

Jeg mistænker den også for at være elektronisk begrænset. Den går hurtigt op til præcist 10.000 omd/min og stopper så lige på mærket uanset om det går op eller ned ad bakke. Det er for påfaldende præcist til at det kan være tilfædigt.
Svar
#16
@ Runnerdude
Argumentationen gik også mere på, at man i myldretiden kommer hurtigere frem på cykelstier end ude blandt bilerne. Det hjælper jo ikke meget, at tophastigheden er 15 km/t højere, hvis man kun kan komme frem med 20-25 km/t i gennemsnit på vejen, og at man skal standse ved flere stoplys og køer. En Porsche, der kan køre >250 km/t, kommer heller ikke hurtigere igennem myldretrafikken.Så der er skam ikke noget snyd. Jeg ser forøvrigt tit knallerter med hvide nummerplader, der "snyder" sig hurtigere igennem trafikken på cykelstier - også på den føromtalte sti langs Hillerødmotorvejen :P
(PS! Iflg. politiet regner man med, at mere end 80% af alle knallerter er "tunede")
@ walker1
"De fleste herinde med Agility siger, så vidt jeg erindrer, de først kommer over de der godt 55 reelt, når der pilles ved CDI'en"
CDI'en på Agilityen slår i EU-lande fra ved ca. 8.000 omdr., hvilket skulle passe med ca. 65 på speedometeret eller reelt 50-55 km/t (passer nogenlunde på en 45'er). Kymco's cdi'er, der også bruges af flere andre firmaer, er programmerbare, og kunne derfor meget let erstatte alle andre former for begrænsninger.

En begrænsning vhja.cdi'en er nok den mest miljøvenlige form for begrænsning, og jeg må give
Runnerdude helt ret i, at variobegrænsningen simpelthen er den dummeste, der endnu er opfundet - den larmer, den sviner, den er uøkonomisk, den ødelægger motoren.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#17
Så er jeg da blevet en smule klogere, jeg er kommet så langt i min beslutning, at det bliver en 45'er :-)

Jeg bor "på landet" nærmere betegnet Hedehusene.

Hvad siger i til at købe en brugt Aprilia Habana 50 Custom?
Jeg må nok hellere bevæge mit luksuslegeme ned til en forhandler for at kigge nærmere på sagerne.
Kender i nogen i området, hvor udvalget er stort?

Tak for jeres eksperthjælp :-)

/Tusindfryd
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: