Søg Garagen Hej Gæst! Register

Olie lampe lyser og olie tanken er fyldt op ?
#1
Der kommer snart den ene ting efter den anden og nu lyser min olie lampe konstandt selvom at jeg har fyldt olie på.
Jeg trode her til morgen at olie tanken var helt tom så jeg købte sefølig en liter olie så jeg kunne få noget i tanken men den tog kun en halv liter og der kan være 1.7 liter olie i tanken.
Det er en Gilera Runner SP 30er 2006 model og hved ikke om olie måleren er gådet eller hvad det er eller en dårlig forbindelse.
I øvrigt er den venstre bremse lys kontakt gådet men der har jeg en ny som blir sat i når jeg har tid.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Johannes Johansen Skrev:Der kommer snart den ene ting efter den anden og nu lyser min olie lampe konstandt selvom at jeg har fyldt olie på.
Jeg trode her til morgen at olie tanken var helt tom så jeg købte sefølig en liter olie så jeg kunne få noget i tanken men den tog kun en halv liter og der kan være 1.7 liter olie i tanken.
Det er en Gilera Runner SP 30er 2006 model og hved ikke om olie måleren er gådet eller hvad det er eller en dårlig forbindelse.
I øvrigt er den venstre bremse lys kontakt gådet men der har jeg en ny som blir sat i når jeg har tid.
Du er godt nok uheldig Johannes.... :x
Svar
#3
Hvor langt har den kørt ?
Jeg har set en scooter hvor olie lampen tænder når kan f.eks har kørt 300km eller måske 5000km. Og så er meningen så at man tager den til værksted, og de resetter den så det kan være det bare er derfor. Du kan evt prøve og kigge i service manualen til din scooter.
Svar
#4
Jeg har kun Bruger manualen til Runneren ikke en service manual, hved ikke hvor meget computer der er i den nye runner ? .
Ja jeg er bare den omvændte fetter højben altid uheldig :oops: .
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#5
Den har snart kørt 20.000 km.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
jeg kunne heller ikke finde den service manual men prøv at spørg andre måske nogen der har kørt længere end dig.
Det kan jo være at det bare er normalt når den har kørt 20000km. prøv evt og se i de hæfter du måske fik med scooteren og se om der står noget.
Svar
#7
Det skal jeg nok gøre den slukker ikke af sig selv nu jo.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#8
Det skulle da ikke være nødvendig med en manual eller eldiagram for sådan en bagatel. Tag beholder af, jeg er 99% sikker på at det er kontakten deri der er defekt, det er let at konstatere.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
#9
Tror nærmer at det er fugt i mit spedometer og det har lavet en forbindelse det har regnet meget.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Ja det kan da også skyldes andet, men vand gør det nu ikke alene. Vand er ikke så ledende som mange tror, var det vand ville pæren kun lyse ganske svagt og ujævnt, du ville nok kun kunne ane det i mørke, vandet ville herefter fordampe, og pæren slukke.

Tror det letteste er, at satse på at der er kontakten i olie beholder der er defekt eller hænger, her ville jeg starte fejlsøgning.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
#11
Tror i ikke måske at det er den der måler, eller hvad den nu hedder. Den der stikker ned i olien, ligesom en pind. Måske kan den være defekt?
Scooter tuning is not a crime, it's a lifestyle!
Svar
#12
Det er nok en diode men når der først er ir og fugt skal der nok ikke meget til, nå men jeg startede den i dag eller drejede nøglen lyste den ikke eller kun lidt.
Efter at den er startet lyser den når der kommer de mindste omdrejninger og lyser selv i dags lys så der er noget galt.
Vand er faktisk ledende prøv at tise på et stødhegn så får din lille ven et stød du ikke glemmer lige lidt ot.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar


Forum spring: