Svar: 4.313
Tråde: 59
Tilmeldt: Jan 2006
Det med tiliset karburator, kan sagtens ske med sprit i, hvis luften er fugtig og slangen til luftfilter ikke er tæt, så vil den meget hurtige luft ved indgangen af karburatoren (venturien) ise til uanset hvor meget sprit man har i - benzinen (hoveddyse) kommer nemlig først efter venturien.. :wink:
Svar: 231
Tråde: 13
Tilmeldt: Sep 2007
Og så er der os andre der hælder lige rigeligt på joggen?
Den går bare bedre på en ret heftig karburatorsprit/benzin blanding... Spørg mig ikke hvorfor dog.
Eller snarere gik, den har lige smidt et nåleleje, hvilket har resulteret i død cylinder, stempel og krumtap >.<
'98 Aprilia Rally (Evighedsprojekt)
'04 Golf V
'08 Suzuki SV1000n
Svar: 4.313
Tråde: 59
Tilmeldt: Jan 2006
dXm Skrev:Og så er der os andre der hælder lige rigeligt på joggen?
Den går bare bedre på en ret heftig karburatorsprit/benzin blanding... Spørg mig ikke hvorfor dog.
Eller snarere gik, den har lige smidt et nåleleje, hvilket har resulteret i død cylinder, stempel og krumtap >.<
En motor der er lige ved at dø, går bedst, så det er nok nærmere det, der er sket Sprit har en lavere brændverdi end benzin, så effekt burde man ikke få - tværtimod.