12-10-2007, 23:38
Jeg var i Tyskland i sidste uge på Rexen, kørte fra Herning kl. 9 og var i Rendsburg (60km syd for grænsen) ved 15 tiden.
Da jeg skulle ind på en tank, for at mødes med vedkommende, oplevede jeg at scooteren spontant gik i stå i et lyskryds lige ved siden af tanken, nå vi prøvede at starte den igen, kørte over og ventede på tanken. Da jeg så havde fået yderligere instrukser, ville jeg køre videre, men nåede knap 5 meter, så døede scooteren.
Prøver at starte den igen, den køre i ca. 5 sek hvor den bare går ud igen. Dette fortsætter, så jeg prøver at skrifte tændrør (har altid et nyt nød-rør med) men det hjalp lige meget.
Nå, så måtte jeg trække hen til der, hvor jeg skulle bo de næste par dage, for den onsdag (3-10 07) i Tyskland var der selvfølgelig helligdag, så man kunne ikke engang få en mek. til at kigge på den.
2 dage efter prøvede jeg igen at vække dyret til live, så startede jeg den uden problemer, og den kunne køre i ca. 30 min, så lavede den samme nr.
Så var der ikke andet for end at ringe til de kære gamle, så han måtte spænde trailer for Opel-en og køre sydpå, helt fra Viborg - så der sku langt til Tyskland, når man har trailer med, skulle han hilse og sige
Nå, men jeg får den hjem til DK, smidt til mek. og de tager nogle ture på den, de kan ikke mærke noget på den, det er typisk et periodisk problem, GRRRRR!!!
Men jeg beder dem om at skille og rense karben, div. benzin og olie slanger, samt tjekke om det hele står rigtigt. De kunne ikke se noget galt, men deres gæt var at den var løbet varm på turen hock:
Hvordan i hele hule hel. kan den det, når jeg køre med jævn fart, halv gas, fuld benzin og olie, og stille og roligt derudaf??? Kan en scooter ikke køre mere end max. 250km. før den skal have "kølepause"?
Det skal tilføjes, at dagen forinden var jeg en smut i Ejby på Fyn, der er ca. 280km. frem og tilbage, og det var ikke et problem.
Har i nogen ideer om, hvad der kan være galt? For hvis den skulle være rendt varm på turen, hvorfor laver den så samme nr. da jeg prøver den 2 dage efter den er strejkede - den kan da ikke nå at løbe varm på de 30 min, i forhold til den lange tur.
Kom så kloge hoveder - Energy, du må da have et par gode fifs til hva den kan fejle.
Da jeg skulle ind på en tank, for at mødes med vedkommende, oplevede jeg at scooteren spontant gik i stå i et lyskryds lige ved siden af tanken, nå vi prøvede at starte den igen, kørte over og ventede på tanken. Da jeg så havde fået yderligere instrukser, ville jeg køre videre, men nåede knap 5 meter, så døede scooteren.
Prøver at starte den igen, den køre i ca. 5 sek hvor den bare går ud igen. Dette fortsætter, så jeg prøver at skrifte tændrør (har altid et nyt nød-rør med) men det hjalp lige meget.
Nå, så måtte jeg trække hen til der, hvor jeg skulle bo de næste par dage, for den onsdag (3-10 07) i Tyskland var der selvfølgelig helligdag, så man kunne ikke engang få en mek. til at kigge på den.
2 dage efter prøvede jeg igen at vække dyret til live, så startede jeg den uden problemer, og den kunne køre i ca. 30 min, så lavede den samme nr.
Så var der ikke andet for end at ringe til de kære gamle, så han måtte spænde trailer for Opel-en og køre sydpå, helt fra Viborg - så der sku langt til Tyskland, når man har trailer med, skulle han hilse og sige
Nå, men jeg får den hjem til DK, smidt til mek. og de tager nogle ture på den, de kan ikke mærke noget på den, det er typisk et periodisk problem, GRRRRR!!!
Men jeg beder dem om at skille og rense karben, div. benzin og olie slanger, samt tjekke om det hele står rigtigt. De kunne ikke se noget galt, men deres gæt var at den var løbet varm på turen hock:
Hvordan i hele hule hel. kan den det, når jeg køre med jævn fart, halv gas, fuld benzin og olie, og stille og roligt derudaf??? Kan en scooter ikke køre mere end max. 250km. før den skal have "kølepause"?
Det skal tilføjes, at dagen forinden var jeg en smut i Ejby på Fyn, der er ca. 280km. frem og tilbage, og det var ikke et problem.
Har i nogen ideer om, hvad der kan være galt? For hvis den skulle være rendt varm på turen, hvorfor laver den så samme nr. da jeg prøver den 2 dage efter den er strejkede - den kan da ikke nå at løbe varm på de 30 min, i forhold til den lange tur.
Kom så kloge hoveder - Energy, du må da have et par gode fifs til hva den kan fejle.
... tanken er stadig halvfyldt ;)