Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hjælp - T-Rex "brænder" fast ved langturskørsel...
#13
PhillisMan Skrev:"Energy" Første gang, den døde gik den bare ud, men kunne startes med det samme bagefter - det var værre anden gang, der startede den men gik bare ud efter ca. 5 sek. Den "spruttede" ligesom lidt, inden den døde, så hvis det siger dig noget.

Prøv at chekke tændkablet og se om det måske skulle være revnet, så gnisten springer på stel istedet.
Statoren kan måske være ustabil, så prøv at mål ohm på den. Har desværre ikke værdierne herhjemme, men dem kan jeg give dig imorgen.
CDI'en er også en mulighed, så hvis du har mulighed for at prøve en anden - Peugeot passer også i.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
Okay.
Det må jeg lige høre mek. om, om de kiggede på det også.

Men har du nogle ideer om, hvad det evt. vil koste i dele? Og timer.
... tanken er stadig halvfyldt ;)
Svar
#15
PhillisMan Skrev:Okay.
Det må jeg lige høre mek. om, om de kiggede på det også.

Men har du nogle ideer om, hvad det evt. vil koste i dele? Og timer.

Nej, det tør jeg ikke lige sætte en pris på, svært at sige hvor lang tid de er om det, og jeg er ikke lige inde i PGO's orig. priser.
Svar
#16
UPDATE....

Nu har scooteren stået stille i noget tid, tør ikke rigtig køre længere ture på den, kun frem og tilbage på arbejde - 6km hver vej Smil

Nå men jeg har jo også Hondaen, så den kunne jeg da bare bruge, hvilket jeg gjorde nogle dage, indtil i lørdags, hvor jeg havde købt stort ind af udst. maling, sliber osv, så den kunne klare en vinter til...
Da jeg får udst. af, og begynder af slibe, pibler det frem med små huller, og 3 af dem er i forrøret - hullerne er ikke større end 2x2 mm, men som bekendt har huller det med at vokse, og man kunne tage en lille skruetrækker og køre igennem hullet, og igennem forrøret, så gad jeg ikke slibe mere i den udst... Gik så i krig med at finde en egnet udst. til X8Rèn, og valget faldt på en, der hedder noget med Merlin, til 600kr...
Bestilte den i lørdags, har desværre ikke modtaget noget endnu :?

Den orig. udst. har nu gjort det godt, holdt i 4 år, med den første ejer - hvis han nu havde vasket den i ny og næ, havde udst. nok kunne køre en 2år endnu...
... tanken er stadig halvfyldt ;)
Svar
#17
UPDATE:

Så kom T-Rexen ud at køre igen - fejlen til udsætterne var et simpelt stik nede ved tændingen, der var irret, så nu er det skiftet, også skal der bare ruller km Grin

Håber personligt på at jeg kan nå at runde de 10.000km på den inden nytår - Hondaen mangler kun 100km, så den også blevet voksen Griner
... tanken er stadig halvfyldt ;)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
PhillisMan Skrev:Jeg var i Tyskland i sidste uge på Rexen, kørte fra Herning kl. 9 og var i Rendsburg (60km syd for grænsen) ved 15 tiden.

Da jeg skulle ind på en tank, for at mødes med vedkommende, oplevede jeg at scooteren spontant gik i stå i et lyskryds lige ved siden af tanken, nå vi prøvede at starte den igen, kørte over og ventede på tanken. Da jeg så havde fået yderligere instrukser, ville jeg køre videre, men nåede knap 5 meter, så døede scooteren.
Prøver at starte den igen, den køre i ca. 5 sek hvor den bare går ud igen. Dette fortsætter, så jeg prøver at skrifte tændrør (har altid et nyt nød-rør med) men det hjalp lige meget.

Nå, så måtte jeg trække hen til der, hvor jeg skulle bo de næste par dage, for den onsdag (3-10 07) i Tyskland var der selvfølgelig helligdag, så man kunne ikke engang få en mek. til at kigge på den.

2 dage efter prøvede jeg igen at vække dyret til live, så startede jeg den uden problemer, og den kunne køre i ca. 30 min, så lavede den samme nr.
Så var der ikke andet for end at ringe til de kære gamle, så han måtte spænde trailer for Opel-en og køre sydpå, helt fra Viborg - så der sku langt til Tyskland, når man har trailer med, skulle han hilse og sige Ked af det

Nå, men jeg får den hjem til DK, smidt til mek. og de tager nogle ture på den, de kan ikke mærke noget på den, det er typisk et periodisk problem, GRRRRR!!!
Men jeg beder dem om at skille og rense karben, div. benzin og olie slanger, samt tjekke om det hele står rigtigt. De kunne ikke se noget galt, men deres gæt var at den var løbet varm på turen Fortvivlethock:

Hvordan i hele hule hel. kan den det, når jeg køre med jævn fart, halv gas, fuld benzin og olie, og stille og roligt derudaf??? Kan en scooter ikke køre mere end max. 250km. før den skal have "kølepause"?
Det skal tilføjes, at dagen forinden var jeg en smut i Ejby på Fyn, der er ca. 280km. frem og tilbage, og det var ikke et problem.

Har i nogen ideer om, hvad der kan være galt? For hvis den skulle være rendt varm på turen, hvorfor laver den så samme nr. da jeg prøver den 2 dage efter den er strejkede - den kan da ikke nå at løbe varm på de 30 min, i forhold til den lange tur.

Kom så kloge hoveder - Energy, du må da have et par gode fifs til hva den kan fejle. Ked af det

Og hvilken farve har elektroderne på tændrøret?
Svar
#19
Det gamle tændrør havde en pæn lysbrun farve, og elektroderne var vist lidt mørke i det.
Men hvor gammel det gamle tændrør var, aner jeg ikke - skiftede som sagt dernede, men det havde ingen effekt, da jeg holdt i Tyskland...
... tanken er stadig halvfyldt ;)
Svar


Forum spring: