12-10-2007, 11:44
Ja den kære Big driller jo i ny og næ . Lige for tiden er det både optræk og fart i modvind der er problemet.
Jeg nævnte problemet i chatten igår, angående fart i modvind. Før kørte den ca 60 km i modvind, og nu kører den kun 45-50km/t. Jeg har jo fået en ny komplet kobling på, som jeg faktisk tvivler på, er til Big'en. Ny rem og en lettere brugt Malossi med 7,5 grams ruller i. Jeg ved godt de måske er lidt for tunge.
Jeg startede med at prøve 6,5 grams ruller og her kørte den rimelig godt i modvind, men den fik også noget højere omdr. ud af det. Jeg er vant til at når jeg kører 50, så siger omdrejningstælleren 6-7.000 omdr. men med 6,5 grams, så stiger det til 8.000 omdr. og det larmer jo så også lidt ekstra (hader unødig larm) .
Problemet med træk og modvindskørsel har stået på siden Rødbyturen, hvor jeg skiftede den gamle kobling ud med den nye.
Nå, men her er nogle billeder af både den nye, og så en gammel remskive (den bagerste).
Det 1. billede viser den nye, og læg mærke til kanten på den. Der er også slidmærke inde på selve skiven, hvilket indikere at remskiven går på dækslet til "gearkassen", og dermed sænker både fart og optræk??
Og her en ca 1½ år gammel en, uden slidmærker og kant:
Som sagt så mistænker jeg, at den nye ikke hører til min model, men måske en anden i PGO programmet. Der står godtnok det samme nummer i lejet på dem begge, men det er jo ikke ensbetydende med at den passer på min? Desuden er det ikke en original kobling fandt jeg ud af (gav kun 500 kr for den). På æsken stod der "made in Taiwan", men på lejet i remskiven står der
"made in Japan" .
Jeg nævnte problemet i chatten igår, angående fart i modvind. Før kørte den ca 60 km i modvind, og nu kører den kun 45-50km/t. Jeg har jo fået en ny komplet kobling på, som jeg faktisk tvivler på, er til Big'en. Ny rem og en lettere brugt Malossi med 7,5 grams ruller i. Jeg ved godt de måske er lidt for tunge.
Jeg startede med at prøve 6,5 grams ruller og her kørte den rimelig godt i modvind, men den fik også noget højere omdr. ud af det. Jeg er vant til at når jeg kører 50, så siger omdrejningstælleren 6-7.000 omdr. men med 6,5 grams, så stiger det til 8.000 omdr. og det larmer jo så også lidt ekstra (hader unødig larm) .
Problemet med træk og modvindskørsel har stået på siden Rødbyturen, hvor jeg skiftede den gamle kobling ud med den nye.
Nå, men her er nogle billeder af både den nye, og så en gammel remskive (den bagerste).
Det 1. billede viser den nye, og læg mærke til kanten på den. Der er også slidmærke inde på selve skiven, hvilket indikere at remskiven går på dækslet til "gearkassen", og dermed sænker både fart og optræk??
Og her en ca 1½ år gammel en, uden slidmærker og kant:
Som sagt så mistænker jeg, at den nye ikke hører til min model, men måske en anden i PGO programmet. Der står godtnok det samme nummer i lejet på dem begge, men det er jo ikke ensbetydende med at den passer på min? Desuden er det ikke en original kobling fandt jeg ud af (gav kun 500 kr for den). På æsken stod der "made in Taiwan", men på lejet i remskiven står der
"made in Japan" .