21-11-2007, 22:57
Hej derude!
Som overskriften siger så handler det om et cylinder skifte.
Jeg har været uheldig at knække kraven ved afgangen på min Popcorn, så jeg har måtte fuske udstødning på da jeg købte en ny for noget tid siden. Nu blev det så nødvendigt at skille det ad efter nogle mislyde var begyndt at blive værre. Jeg ville simpelthen tjekke det igennem. Derpå havde jeg besluttet at montere en ny tilsvarende cylinder så jeg ikke skulle fuske med udstødningen. I samme ombæring købte jeg et komplet stempel, nye ruller i same vægtklasse som før og nye pakninger.
Det korte af det lange er, at før jeg skiftede cylinder kørte den omkring 70 km/t og trak rigtig godt. Men nu, efter cylinder skift, kører den max 50 km/t og trækker ikke vildt godt. Den virker alt for "lovlig" nu. Jeg er ved at køre den til, men jeg har da lige prøvet om der skete noget når jeg vred håndtaget, men nej... egentlig ikke.
Kun skiven er pillet og så er der en 45 technigas udstødning på uden begrænsning. Som altså også sad på med den anden cylinder også. Hvad i alverden kan der være galt siden den er blevet langsommere og sløvere??
Den anden cylinder og stempel har kørt 6800km, så jeg var da overbevist om at det kun kunne blive bedre. Og desuden har den også fået større startvanskeligheder nu. Min elchoker virker ikke, så den var også lidt svær førhen, men jeg kunne stoppe lufthullet mens jeg brugte elstarteren. Det kan jeg heller ikke mere for elstarteren har sværere ved at trække kompressionerne nu. Og jeg er ikke så elastisk så jeg både kan holde hånden oppe under skørterne (uuhlala) mens jeg træder på kickstarteren.
Jeg ville være enormt glad for noget hjælp her, så jeg ikke skal ud og ofre penge for ingen verdens nytte.
På forhånd tak!
Coti
Som overskriften siger så handler det om et cylinder skifte.
Jeg har været uheldig at knække kraven ved afgangen på min Popcorn, så jeg har måtte fuske udstødning på da jeg købte en ny for noget tid siden. Nu blev det så nødvendigt at skille det ad efter nogle mislyde var begyndt at blive værre. Jeg ville simpelthen tjekke det igennem. Derpå havde jeg besluttet at montere en ny tilsvarende cylinder så jeg ikke skulle fuske med udstødningen. I samme ombæring købte jeg et komplet stempel, nye ruller i same vægtklasse som før og nye pakninger.
Det korte af det lange er, at før jeg skiftede cylinder kørte den omkring 70 km/t og trak rigtig godt. Men nu, efter cylinder skift, kører den max 50 km/t og trækker ikke vildt godt. Den virker alt for "lovlig" nu. Jeg er ved at køre den til, men jeg har da lige prøvet om der skete noget når jeg vred håndtaget, men nej... egentlig ikke.
Kun skiven er pillet og så er der en 45 technigas udstødning på uden begrænsning. Som altså også sad på med den anden cylinder også. Hvad i alverden kan der være galt siden den er blevet langsommere og sløvere??
Den anden cylinder og stempel har kørt 6800km, så jeg var da overbevist om at det kun kunne blive bedre. Og desuden har den også fået større startvanskeligheder nu. Min elchoker virker ikke, så den var også lidt svær førhen, men jeg kunne stoppe lufthullet mens jeg brugte elstarteren. Det kan jeg heller ikke mere for elstarteren har sværere ved at trække kompressionerne nu. Og jeg er ikke så elastisk så jeg både kan holde hånden oppe under skørterne (uuhlala) mens jeg træder på kickstarteren.
Jeg ville være enormt glad for noget hjælp her, så jeg ikke skal ud og ofre penge for ingen verdens nytte.
På forhånd tak!
Coti