11-10-2007, 11:02
Hejsa!
Jeg har her i går lige fået monteret en ny cylinder fra Airsal på min Peugeot ludix. Det drejer sig om en 40mm, med nogle flere skyllekanaler end det originale, og skulle efter sigende kunne yde en
7-8hk. Dog vil jeg skyde på den yder en halv. Så det er sgu ik helt optimalt
Jeg har omdyset karburatoren, hvor det bare resulterede i at den kørte endnu dårligere end den gjorde med standartdysen. Jeg har prøvet med dyser fra 60-76, ja og så standart på 46 eller deromkring. Ved de større dyser vil den slet ikke tage omdrejninger, den skal have halv gas for og holde sig i gang, og tage kun lige omdrejninger nok til og køre helt langsomt med baghjulet. Med standart dysen kører den 30kmt. Hvis den kommer op på foden, og giver den gas, kan den godt tage nogle omdrejninger, med standart dysen, men det er som om der er forsinkelse på.
Dyserne jeg fik med, passede ikke, så jeg har slebet dem lidt. Selvfølgelig ikke i nærheden af hullet :wink:
Grunden til jeg sleb dem var at standart dysen sad oppe i det rør man skruer dem fast i, uden at rage ud forneden. Det gjorde de andre ikke, de gik 5mm længere ned. Jeg kunne ikke få bundkaret ordentlig på, så derfor sleb jeg den ca 3mm kortere. Det er kun lige så kærven man skruer i er væk.
Er der nogen der har en ide om, hvorfor i alverden min maskine kører så overordentlig skod?
Håber i kan hjælpe, for jeg aner virkelig ikke hvad jeg skal gøre!
Jeg har her i går lige fået monteret en ny cylinder fra Airsal på min Peugeot ludix. Det drejer sig om en 40mm, med nogle flere skyllekanaler end det originale, og skulle efter sigende kunne yde en
7-8hk. Dog vil jeg skyde på den yder en halv. Så det er sgu ik helt optimalt
Jeg har omdyset karburatoren, hvor det bare resulterede i at den kørte endnu dårligere end den gjorde med standartdysen. Jeg har prøvet med dyser fra 60-76, ja og så standart på 46 eller deromkring. Ved de større dyser vil den slet ikke tage omdrejninger, den skal have halv gas for og holde sig i gang, og tage kun lige omdrejninger nok til og køre helt langsomt med baghjulet. Med standart dysen kører den 30kmt. Hvis den kommer op på foden, og giver den gas, kan den godt tage nogle omdrejninger, med standart dysen, men det er som om der er forsinkelse på.
Dyserne jeg fik med, passede ikke, så jeg har slebet dem lidt. Selvfølgelig ikke i nærheden af hullet :wink:
Grunden til jeg sleb dem var at standart dysen sad oppe i det rør man skruer dem fast i, uden at rage ud forneden. Det gjorde de andre ikke, de gik 5mm længere ned. Jeg kunne ikke få bundkaret ordentlig på, så derfor sleb jeg den ca 3mm kortere. Det er kun lige så kærven man skruer i er væk.
Er der nogen der har en ide om, hvorfor i alverden min maskine kører så overordentlig skod?
Håber i kan hjælpe, for jeg aner virkelig ikke hvad jeg skal gøre!