Søg Garagen Hej Gæst! Register

Træk problemer efter remskift
#13
Hvis du har samlet den uden at være opmærksom på denne lille detalje vil jeg råde dig til ikke at starte den, før du har kontrolleret om den er strammet rigtigt.

Vigtigt!!!! Når det samles igen, sørg for at kileremmen er trukket frem, altså er på den inderste diameter på koblingen, så den yderste remskive kan spændes rigtigt til, det kan jo ikke lade sig gøre hvis det kun er indtil remmen den bliver spændt, så tjek lige at remmen kan kører frit, mellem se to remskiver når du spænder møtrikken.
Går varioen løs under kørsel kan strålerne på krumptap tage skade, i værstefald kan det betyde en ny krumtap, så igen vær yderst påpasselig og omhyggelig.

http://www.letsindig.be/vario/vario.htm
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
Hvis du har samlet den uden at være opmærksom på denne lille detalje vil jeg råde dig til ikke at starte den, før du har kontrolleret om den er strammet rigtigt.

Vigtigt!!!! Når det samles igen, sørg for at kileremmen er trukket frem, altså er på den inderste diameter på koblingen, så den yderste remskive kan spændes rigtigt til, det kan jo ikke lade sig gøre hvis det kun er indtil remmen den bliver spændt, så tjek lige at remmen kan kører frit, mellem se to remskiver når du spænder møtrikken.
Går varioen løs under kørsel kan strålerne på krumptap tage skade, i værstefald kan det betyde en ny krumtap, så igen vær yderst påpasselig og omhyggelig.

http://www.letsindig.be/vario/vario.htm
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
#15
LETSINDIG Skrev:Hvis du har samlet den uden at være opmærksom på denne lille detalje vil jeg råde dig til ikke at starte den, før du har kontrolleret om den er strammet rigtigt.

Går varioen løs under kørsel kan strålerne på krumptap tage skade, i værstefald kan det betyde en ny krumtap, så igen vær yderst påpasselig og omhyggelig.

Så har jeg været heldig. Fortvivlethock: Jeg har lavet det nummer 3 gange med at komme til at spænde, på remmen. :oops:
Det eneste der skulle skiftes ud bagefter var ventilatorskiven.

Det har bare ikke været særlig sjovt at skulle trække scooteren 5 km hjem for at stramme den igen. Ked af det
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#16
LETSINDIG Skrev:Hvis du har samlet den uden at være opmærksom på denne lille detalje vil jeg råde dig til ikke at starte den, før du har kontrolleret om den er strammet rigtigt.

Går varioen løs under kørsel kan strålerne på krumptap tage skade, i værstefald kan det betyde en ny krumtap, så igen vær yderst påpasselig og omhyggelig.

Så har jeg været heldig. Fortvivlethock: Jeg har lavet det nummer 3 gange med at komme til at spænde, på remmen. :oops:
Det eneste der skulle skiftes ud bagefter var ventilatorskiven.

Det har bare ikke været særlig sjovt at skulle trække scooteren 5 km hjem for at stramme den igen. Ked af det
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar


Forum spring: