Svar: 283
Tråde: 39
Tilmeldt: Jan 2008
Hej alle sammen.
Jeg har læst frem og tilbage omkring den ubegrænset cdi box.
Så er mit spørgsmål, er det klogt at køre med gashåntaget i bund, vil det ikke kunne skade motoren eller skal jeg bare give den fuld gas.
Jeg har bestilt den hos protuna den koster så 499.-
Jeg har fået at vide at motoren har bedre af flere omdrejninger, passer det ?.
c3s
Svar: 3.837
Tråde: 268
Tilmeldt: Oct 2010
c3s Skrev:Hej alle sammen.
Jeg har læst frem og tilbage omkring den ubegrænset cdi box.
Så er mit spørgsmål, er det klogt at køre med gashåntaget i bund, vil det ikke kunne skade motoren eller skal jeg bare give den fuld gas.
Jeg har bestilt den hos protuna den koster så 499.-
Jeg har fået at vide at motoren har bedre af flere omdrejninger, passer det ?.
c3s
Du har glemt at nævne hvilken scooter du skriver om. (Opret dig en Garage, så er man aldrig i tvivl).
Jeg vil vove at påstå at du vil kunne høre og mærke på din Kina-scooter når du nærmer dig grænsen for, hvad omdrejninger den kan tage.
Jeg har kørt 3 år med ubegrænset CDI uden problemer.
Svar: 283
Tråde: 39
Tilmeldt: Jan 2008
SLK Skrev:Du har glemt at nævne hvilken scooter du skriver om. (Opret dig en Garage, så er man aldrig i tvivl).
Jeg vil vove at påstå at du vil kunne høre og mærke på din Kina-scooter når du nærmer dig grænsen for, hvad omdrejninger den kan tage.
Jeg har kørt 3 år med ubegrænset CDI uden problemer.
hej
Ja det må du undskylde, det er en gianco sprint fra 2007 .
Hvad menner du med at jeg kan høre og mærke det, skriger motoren så ?.
Jeg har ikke meget forstand på det så lidt hjælp ville gavne lidt.
c3s
Svar: 2.425
Tråde: 21
Tilmeldt: May 2007
c3s Skrev:Så er mit spørgsmål, er det klogt at køre med gashåntaget i bund, vil det ikke kunne skade motoren eller skal jeg bare give den fuld gas.
Jeg har kun prøvet 1 eller 2 gange været oppe i så mange omdrejninger at ventilerne begyndte at flyder, og det var med fuld kraft ned af en stor og lang bakke, og spedometeret kom helt ned til der hvor langtlys indikatoren sidder.
Men det er som sagt kun 1 eller 2 gange af de mange hundrerde gange jeg har kørt ned af den bakke.
Jeg køre altid med fuld gas. (Undtagen i det indre by.) Og jeg har ingen problemer haft da jeg kun havde 50 ccm cylinder på. Så du behøver ikke spare på gassen bare fordi du sætte en ubegrænset cdi i din scooter. :wink:
Svar: 283
Tråde: 39
Tilmeldt: Jan 2008
Ókay men jeg har ikke skiftet nogen cyll. det er det originale der er på den.
Svar: 2.425
Tråde: 21
Tilmeldt: May 2007
c3s Skrev:Okay men jeg har ikke skiftet nogen cyll. det er det originale der er på den.
Det tænkte jeg nok, det er også derfor jeg skriver at du ikke behøver at bekymre dig om at give den fuld gas.
Svar: 283
Tråde: 39
Tilmeldt: Jan 2008
Hvordan bliver optræket ?.
Svar: 2.425
Tråde: 21
Tilmeldt: May 2007
c3s Skrev:Hvordan bliver optræket ?.
Det er lidt svært at sige, men det giver 10-15 på toppen, måske lidt mere.
Svar: 1.170
Tråde: 34
Tilmeldt: May 2007
c3s Skrev:Hvordan bliver optræket ?.
Mere jævn, og en smule hurtigere.
Så tag også tragten ud af luftfilter kassen og en lidt større dyse
(Så kører det for dig)
Skrevet af mig.
"Hvis det ikke er i stykker, så lad vær' med at pille". ;)
Svar: 12
Tråde: 1
Tilmeldt: Oct 2007
MartinAndersen14 Skrev:Mere jævn, og en smule hurtigere.
Så tag også tragten ud af luftfilter kassen og en lidt større dyse (Så kører det for dig)
Hvorfor skulle optrækket blive bedre?
Svar: 1.170
Tråde: 34
Tilmeldt: May 2007
fejl-40 Skrev:Hvorfor skulle optrækket blive bedre?
Mener du til jævn eller hurtigere?
Skrevet af mig.
"Hvis det ikke er i stykker, så lad vær' med at pille". ;)
Svar: 283
Tråde: 39
Tilmeldt: Jan 2008
Måske forde den får flere omd. Når den får flere omd. skal den ikke bruge så mange kræfter på at komme op i fart , hvis den ikke fik mange omd vil den blive langsom efterhånden som den kommer op i fart
Men det er kun en teori og det er sikkert helt hen i vejret. lol
c3s