Søg Garagen Hej Gæst! Register

Er denne cylinder brugbar?
#25
Kristian12 Skrev:Hehe - Skriv lige tilbage når den er monteret med en status på topfart osv.

Det vil jeg gøre :wink:
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#26
Så er den nye cylinder monteret Grin

Der er et helt andte træk på, og man kan mærke at den har fået nogle flere kræfter!

Men da jeg tog den gamle cylinder af, kunne man se at stemplet havde været meget varmt, cylinderen havde fået en "lille" ridse ude i siden og min far sagde at den havde været meget tæt på at sætte sig Græder

Men så kommer mit spørgsmål, hvorfor har den dog været ved at sætte sig? mit tændrør har da haft den rigtige farve :?
Svar
#27
h_haugbolle Skrev:Så er den nye cylinder monteret Grin

Der er et helt andte træk på, og man kan mærke at den har fået nogle flere kræfter!

Men da jeg tog den gamle cylinder af, kunne man se at stemplet havde været meget varmt, cylinderen havde fået en "lille" ridse ude i siden og min far sagde at den havde været meget tæt på at sætte sig Græder

Men så kommer mit spørgsmål, hvorfor har den dog været ved at sætte sig? mit tændrør har da haft den rigtige farve :?

Hellere giv lidt extra benzin! Den var måske indstillet forkert med luftskruen? Kan vi se billeder? Min std. hot cylinder havde også nogle heftige ridser ( Dog kun på stemplet :? ) Og her efter 2000km på min nye malossi cylinder er der kun nogle meget små "ridser" hvis man kan kalde det. Intet der overhovedet.
Scooter tuning is not a crime, it's a lifestyle!
Svar
#28
h_haugbolle Skrev:Så er den nye cylinder monteret

Tilykke med det. Smil


Kristian12 Skrev:Hellere giv lidt extra benzin!

Der ville jeg også mene. :wink:
For lidt benzin kan ødelægge cylinder og stempel, for meget benzin får den til at køre dårligere.
Jeg ville til hver en tid vælge den sidste, indtil man finder den helt rigtige størrelse dyse.
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#29
Nu har den lige fået en dyse 80, den nye cylinder.

Men det er åbenbart alt for meget, da den drukner totalt og den kan overhovedet ikke tage gas!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#30
h_haugbolle Skrev:Nu har den lige fået en dyse 80, den nye cylinder.

Men det er åbenbart alt for meget, da den drukner totalt og den kan overhovedet ikke tage gas!

Du skal jo huske og indstille på nålen. Da vi skulle indstille min vens stalker. SKULLE og SKULLE den have standart luftfilter. Det er meget svært og indstille med std. luftfilter på en stalker da den åbenbar skal have masser af luft. Vi skulle langt ned i dyse og indstille luftskruen hver eneste gang vi skiftede dyse.
Scooter tuning is not a crime, it's a lifestyle!
Svar
#31
Så kører den. Har monteret en 72 dyse, samtidig med at jeg pillede tragten i luftfilteret (skal dog prøve en 80'er dyse, senere idag) og nu kører den udmærket. Den har et godt træk op til ca. 55 km/t, men så dør den bare fuldstændig ved 60. Hvis det går lidt ned ad bakke, kan jeg godt godt knibe den op på små 65 km/t, men er det ikke lige i underkanten? :S .Med den gamle cylinder, kunne jeg presse den op på en 55 km/t på lige vej. Skal der virkelig være så lidt forskel? Græder
Svar
#32
h_haugbolle Skrev:Så kører den. Har monteret en 72 dyse, samtidig med at jeg pillede tragten i luftfilteret (skal dog prøve en 80'er dyse, senere idag) og nu kører den udmærket. Den har et godt træk op til ca. 55 km/t, men så dør den bare fuldstændig ved 60. Hvis det går lidt ned ad bakke, kan jeg godt godt knibe den op på små 65 km/t, men er det ikke lige i underkanten? :S .Med den gamle cylinder, kunne jeg presse den op på en 55 km/t på lige vej. Skal der virkelig være så lidt forskel? Græder

Begrænset CDI ? Membranstyr måske begrænset ?

Dutch
Svar
#33
DutchDK Skrev:Begrænset CDI ? Membranstyr måske begrænset ?

Dutch

Hvordan ser den begrænsning i membranstyret ud? :roll:
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#34
h_haugbolle Skrev:Hvordan ser den begrænsning i membranstyret ud? :roll:
det er "vingerne" ved membranen, der forhindre membranen i at opene sig.
Der kan man købe en racer, der kan åbne sig mere Blink med øjet
Svar
#35
sukedk2001 Skrev:det er "vingerne" ved membranen, der forhindre membranen i at opene sig.
Der kan man købe en racer, der kan åbne sig mere Blink med øjet
Eller man bukker dem længere ud.

Dutch
Svar
#36
Her ser du std. Hot membran som er begrænset: http://peecee.dk/?id=74185

Her ser du det venstre blad åbnet ud til ubegrænset. Tilsvarende skal du så også gøre med det højre blad: http://peecee.dk/?id=74186

Åbner du den helt op, vil det ikke gi yderligere på en std. maskine. Men du kan opleve at den pludrer en smule når du sætter igang og evt. ved topfart.

Gør du som jeg beskriver ovenfor, ved jeg det vil køre godt.
Svar


Forum spring: