Søg Garagen Hej Gæst! Register

Giantco Sprint + Styrt
#25
DutchDK Skrev:Når GPS'en har en firedimensionel solution (ved brug af 4 satelitter), er præcisionen på lateral hastighedangivelse inden for plus/minus 3%. Præcisionen forøges jo flere satellitter der benyttes i beregningen af positionsangivelsen. Ved kørsel på landevej plejer jeg at have minimum 8 ud af 12 mulige synlige satellitter. Endvidere forøges præcisionen ved hjælp af EGNOS korrektioner, hvilket normalt er slået til på min GPS. Derudover har jeg kontrolleret min GPS hastighedsudregning mod Sigma cykelcomputeren og mod opmålt distance. I begge tilfælde giver GPS'en en nøjagtig hastighedsangivelse op til 4 decimalers plads, og ofte bedre. Verificerbart ud fra mine GPX tracklogs.

Dutch

Jeg kan kun forholde mig til hvad der bliver skrevet kontra det jeg selv har målt, og med det som udgangspunkt kan jeg jo ikke komme til anden konklusion end at den ikke måler specielt præcist Smil

Ligemeget hvor mange sattlitter den har kontakt til ændrer det ikke på at metoden med et stopur og et stykke udmålt vej er 100% præcist, og det resultat jeg får på min Giantco afviger en del fra de resultater opnået med GPS Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#26
Det endte forresten med, at politiet intet ville gøre pga. manglende beviser.
Så derfor måtte jeg jo selv hoste op og tømme kontoen (igen igen Ked af det)

I følge Thansen skulle jeg købe et benskjold (99 kr.), Frontskjold (499 kr) og en fodplade (149 kr.) så det blev vel ikke så galt igen. På grund af manglende tid, og det at reperationen helst skal blive færdig inden ferien her er slut, så kan jeg kun nå at skille det, der skal skilles den ene dag og så sætte det nye på den anden dag.

Skader det scooteren at stå en kold nat ude i garagen med næsten ingen skjolde foran?
Noget andet er, hvordan kan det være, at det føles som om den accellerer hurtigere og generelt kører bedre, når det nærmest er frostgrader? Eller det er måske bare rent indbildning?
Svar
#27
Malk Skrev:Jeg kan kun forholde mig til hvad der bliver skrevet kontra det jeg selv har målt, og med det som udgangspunkt kan jeg jo ikke komme til anden konklusion end at den ikke måler specielt præcist Smil

Ligemeget hvor mange sattlitter den har kontakt til ændrer det ikke på at metoden med et stopur og et stykke udmålt vej er 100% præcist, og det resultat jeg får på min Giantco afviger en del fra de resultater opnået med GPS Smil

Ifølge de officielle data for NAVSTAR (GPS) systemet er den civile nøjagtighed bedre end 0,2 m/s (95%). Det svarer til ca 0,7 km/h.
Se evt. http://www.navcen.uscg.gov/pubs/gps/gpsuser/gpsuser.pdf
afsnit 3.3 (side 52 i PDF dok.)

Det kræves at SA er OFF, men det er det permanent nu (dokumentet er fra 1996), og hvis man selv vil måle præcist, kræver det at hastigheden er jævn og der måles på en nogenlunde lige strækning.
Min egen erfaring med GPS i både bil og båd siden midt i 90'erne siger at GPS fartmålingen er præcis inden for de opgivne spec.
--
Hilsen Ole
Svar
#28
Læs hvad jeg skriver Smil

GPS er sikkert fint nok, men det ændrer ikke på at jeg får nogle helt andre tal end dem der er postet her, når jeg måler med stopur, det er ikke engang i nærheden af de 40% ca som der er skrevet nogle steder Smil
Svar
#29
Oh noes, min tråd er blevet highjacked! Græder
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#30
Scond Skrev:Oh noes, min tråd er blevet highjacked! Græder


That's life on B-S Griner
[Image: http://img205.imageshack.us/img205/5090/dkirlcj6.jpg]

Så er jeg squ på KTS! Det er det bedste der er sket siden kæresten <3 :D
Svar
#31
Scond Skrev:Oh noes, min tråd er blevet highjacked! Græder

Sorry dér, du hører ikke mere OT fra mig Smil
Svar
#32
Malk Skrev:Sorry dér, du hører ikke mere OT fra mig Smil

Det går nok. Er alligevel lidt interesseret i, hvad I finder ud af angående speedo. Grin

Men nu er det alligevel for sent, regner ikke med, at det kan skade scooteren sådan en nat næsten uden skjolde.
Svar
#33
Selvfølgelig kan det ikke skade scooteren, at stå uden skjolde. Smil

Min har stået i minus 10-15 grader, uden at den tog skade af det.

Så'n så den ud Smil:
Nøgen BiG.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#34
Jps Skrev:Selvfølgelig kan det ikke skade scooteren, at stå uden skjolde. Smil

Min har stået i minus 10-15 grader, uden at den tog skade af det.

Så'n så den ud Smil:
Nøgen BiG.

Min konto er tom, så er lidt bange for at de sku ske mere med den, for ellers får jeg problem når jeg skal i skole på mandag. Grin
Svar
#35
Scond Skrev:Min konto er tom, så er lidt bange for at de sku ske mere med den, for ellers får jeg problem når jeg skal i skole på mandag. Grin


Vær du du bare rolig, for der sker ikke en disse med den Smil.
Svar
#36
Så sidder jeg simpelthen fast (igen). Jeg kan ikke få fodpladen af. Kan det passe man skal have samtlige skjolde, udover lygteskjoldet af, for at kunne tage fodpladen af også?

Og hvis ja, så kan jeg ikke få bag sideskjoldende af. De eneste skruer, jeg ka finde, der forbinder skjoldene, er nogen hvor skruerne sidder med hovedet indvendig, udover det så er de to sideskjolde på en måde klipset sammen.

De skjolde jeg taler om;
[Image: 31106072511.JPG]
og
[Image: 31106072610.JPG]

og selvfølgelig fodpladen;
[Image: 31106074500.JPG]

Alle forreste skjolde (udover lygteskjoldet) er taget af, og hele sædet + skærmen der er klipset sammen med sædet.
Svar


Forum spring: