Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hvor sidder begræsningerne? Gazelle
#1
Hej gutter Fræk

Jeg har en Adly Gazelle, hvor de eneste begræsninger jeg har fjernet er skiven i vario'en, og har sat en ny vario på. Jeg har kigget lidt på udstødningen, men kunne ikke lige se nogen begræsninger i forrøret. Der går dog et lille tyndt rør ud fra den og ender op i en gummislange som ender oppe i en lille sort box, er det en form for begræsning?
Jeg har hørt der måske kunne være en begræsning i/ved/på (:P) kapuratoren, men ved ikke helt hvor?
Kender i andre steder der måske kunne være nogen begræsninger?

Jeg er kun mest efter at få fjernet nogen af begræsninger, den skal kun bruges til at transportere mig i skole og lidt af hvert. Men ikke racing, så ny cylinder osv. er jeg ikke meget for, kan måske overtales til en ny udstødning, hvis nogen forslag?

Håber nogen kan hjælpe Smil

Tak
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Stiller jeg for store krav? :P Ingen her der har en ide, eller kan hjælpe?
Svar
#3
For store krav, nææ Smil. Kender ikke scooteren, men den boks og slange du nævner er en katalysator, og den kan du godt pille a'. Men så skal du også skære det rør af der sidder på udstødningen. Det nemmeste er at købe et andet rør uden "katten".

Begrænsningen i karburatoren, kan være iform af en plastikdub eller skrue. Der kan også være en begrænsning i membranen iform af en tragt eller rist med et lille hul i. Og hvis CDI'en er begrænset, så skift den ud med en ubegrænset.
Svar
#4
Ah, det er den berygtede 'kat' Smil

Så må jeg vel hellere få den væk, og få kigget på den kapurator.

Hvor meget kan sådan en CDI boks egentlig begrænse?
Og hvor meget kunne det evt. så gi at få den skiftet?
Svar


Forum spring: