07-10-2007, 08:46
Ehm, det er ikke indbildning, det er stensikkert. Performance svinder rimeligt
meget når det er fugtigt, i nogle situationer både med ringere optræk og med
10 km/t mindre på toppen når den er trægest.
Hvordan kan det være?
Et gæt kunne være, og det er nok lidt nørdet, men alligevel , at kold luft
er tættere end varm og fugtig, og det liiiige gir det sidste da den dermed faktisk
får lidt mere luft ind til forbrændingen.
Hvis det kan være en forklaring, så bør jeg vel også kunne teste den ved at gi'
luftskruen et lille nyk opad, right ?
Og imens vi er ved det, hvor er det lige luftskruen sidder :wink:
meget når det er fugtigt, i nogle situationer både med ringere optræk og med
10 km/t mindre på toppen når den er trægest.
Hvordan kan det være?
Et gæt kunne være, og det er nok lidt nørdet, men alligevel , at kold luft
er tættere end varm og fugtig, og det liiiige gir det sidste da den dermed faktisk
får lidt mere luft ind til forbrændingen.
Hvis det kan være en forklaring, så bør jeg vel også kunne teste den ved at gi'
luftskruen et lille nyk opad, right ?
Og imens vi er ved det, hvor er det lige luftskruen sidder :wink: