Svar: 16
Tråde: 3
Tilmeldt: Nov 2007
Har en PGO Ligero 50 med skiven pillet og en Gianelli Go udstødning. Den trækker forrygende når den er kold (Auto chooker). Når den så bliver varmere bliver den mere og mere død i optrækket. Kan det være min dyse der er for lille så den ikke får nok benzin når den bliver varm?? Der er ikke skiftet ruller endnu, men har nogle 5,5 g liggende, ville det mon hjælpe??
Svar: 1.432
Tråde: 37
Tilmeldt: Apr 2007
Skift lige til nogle 6,5 - 7 grams ruller! 5.5gr er alt for lette til din opsætning, da den vil tage for mange omdrejninger iforhold til hvor hurtigt den køre. Du kan måske godt lige give den en federe blanding via. luftskruen eller dys 1 nummer op.
En scooter kører altid bedre når den kold.
Scooter tuning is not a crime, it's a lifestyle!
Svar: 16
Tråde: 3
Tilmeldt: Nov 2007
Har også et 47,6 cylinderkit liggende der skal på, skal jeg så stadig skifte til 6,5-7 grams ruller eller er 5,5 g ok til det?
Svar: 1.432
Tråde: 37
Tilmeldt: Apr 2007
Ligero50 Skrev:Har også et 47,6 cylinderkit liggende der skal på, skal jeg så stadig skifte til 6,5-7 grams ruller eller er 5,5 g ok til det?
5.5grams skulle være okay til den nye cylinder. Bare husk og dys rigtigt ind/indstil luftskruen når du nu engang har monteret cyllen. Vi skulle jo nødig ha´ at den sætter sig eller noget.
Scooter tuning is not a crime, it's a lifestyle!
Svar: 16
Tråde: 3
Tilmeldt: Nov 2007
Ja, jeg håber at få den dyset ordentligt. Har købt 86, 88, 90 og 92 dyse, så burde kunne ramme rigtigt. er det ikke bedre at starte med for stor dyse end for lille?
Svar: 1.432
Tråde: 37
Tilmeldt: Apr 2007
Ligero50 Skrev:Ja, jeg håber at få den dyset ordentligt. Har købt 86, 88, 90 og 92 dyse, så burde kunne ramme rigtigt. er det ikke bedre at starte med for stor dyse end for lille?
Ups :oops: Jo det er vidst mig der kom til at udtrykke mig selv forkert
Scooter tuning is not a crime, it's a lifestyle!
Svar: 769
Tråde: 48
Tilmeldt: Feb 2007
Kristian12 Skrev:En scooter kører altid bedre når den kold.
What, det gør min da på ingen måde!
Svar: 2.345
Tråde: 38
Tilmeldt: Apr 2007
Kristian12 Skrev:En scooter kører altid bedre når den kold.
??!?
hock: Det mente du vel ikke ? Hvis din scooter kører bedre når den er kold, end når motoren har opnået driftstemperatur, så har du seriøst fejl justeret din motor.
Tænk efter - Der er en grund til at man kører opvarmingsrunder til banerace, og det er ikke kun pga. dækkene.
Dutch
Svar: 1.432
Tråde: 37
Tilmeldt: Apr 2007
Prøv lig mærke til det. Du har lige startet scooteren. Du varmer den op så den er gennem varm. Holder en pause på 30mins, så trækker den kraftigere da cylinderen er kølet lidt ned. Mange scootere er sådan der. Jeg mener ikke når den er HELT kold.
Scooter tuning is not a crime, it's a lifestyle!
Svar: 4.313
Tråde: 59
Tilmeldt: Jan 2006
Der er noget, der hedder drifttemperatur, det er der hvor alle de bevægelige dele har den rette tolerence indbyrdes og dermed den mindste friktion.
luftkølet ligger på 60-120 grader (ret ustabil køling)
Vandkølet ligger på 55-65 grader.
Hvis motoren yder bedst ved kold motor, er der noget galt med enten karburering el. transmission (vario)., og i sjældne tilfælde noget elektrisk (tændspole, tændrør fx.).
Svar: 769
Tråde: 48
Tilmeldt: Feb 2007
Kristian12 Skrev:Prøv lig mærke til det. Du har lige startet scooteren. Du varmer den op så den er gennem varm. Holder en pause på 30mins, så trækker den kraftigere da cylinderen er kølet lidt ned. Mange scootere er sådan der. Jeg mener ikke når den er HELT kold.
Min kører af bæ når den er kold. Den kører først ordentligt når den er blevet varm :wink:
Svar: 50
Tråde: 6
Tilmeldt: Aug 2007
Lige når jeg starter min efter en kold nat så trækker den vildt meget, men efter den lige er kørt varm trækker den som normal.