Energy Skrev:Kevlar og/eller Cordura sammen med Goretex, så har man et par ultimative textilbusker, der let kan måle sig med lædertøj, hvis vi snakker slidstyrke Textilen har også den kæmpe fordel, at det tørrer hurtigt - iforhold ti læder, der kan tage en uge før det er gennemtørt, og derefter skal behandles med fedt.
MC-betjentene skiftede også læderet ud af den grund, selvom det måske ikke ser så tuff ud som i gamle dage.. :P
Har selv et par Yoko Cordura/Goretex til knap 3000kr, og regner med at have dem i mange år.
h
Tror også Dutch er glad for hans Yoko bukser...
Er absolut ikke glad for mine Yoko bukser. Og skal gerne fortælle hvorfor :
I torsdags tog jeg til Jylland, og havde en pragtfuld morgen tur op til Sjællands Odde, fra Kbh. En anelse stedvis morgentåge, og ellers solskin hele vejen.
Ombord på færgen, ca midtvejs, (udfor Samsø's kyst) begyndte det at blive overskyet og gråt. Da jeg kørte fra borde i Århus kl 9.30, var solen kun i syne glimtvis. Da klokken var blevet henad tolv, og jeg var færdig med det officielle grundlag for turen over til det store udland, var solen helt gemt væk bag grå tunge nedbørsfyldte skyer.
Jeg kørte derefter ned til mit foretrukne serviceværksted, for afregne med min kørebeklædningspusher, som selvfølgelig var forsinket. Mens jeg nød en kop af favoritværkstedets friskbryggede kaffe, samt synet af en standard udstyret 15 år gammel slidt Puch Maxi, der nok er kandidat til titlen som Danmarks mest udgiftskrævende knallert, blive kickstartet af den eneste mekaniker i landet som har fået mig til at feje et værkstedsgulv for en kop kaffe, kom der en langvarig byge. Heldigvis var jeg i tørvejr, selvom jeg havde fået Yokobukserne på.
Da bygen endelig var overstået, kl 14:30, ankom min kørebeklædningspusher 5 minutter senere - stof til eftertanke, ikke sandt ? Jeg mener, han har lige solgt mig et par Yoko bukser, ved brug af en lang række superlativer, og så ankommer han først EFTER bygen er overstået ??!?
Vi får afregnet, og jeg skal derefter mod Horsen, en lille tur på 43 km, for at hilse på min fremtidige banekørsels-og-teknikinstruktør, for lige at instruere ham i hvorledes han kan efterbehandle helmet-cam filmene. Gråt, men heldigvis holder det tørt hele vejen. Efter at have drukket et par kopper kaffe der, samt givet en indledende lektion i filmredigeringsmulighederne, er det tid til at vende snuden tilbage til Århus, for at nå middags aftalen med den tidligere nævnte kørebeklædningspusher, og den fremtidige pengepungsdræner-og-scooterreservedelsleverandør.
Og nu er det begyndt at pisse ned. Men jeg troede jo på min kørebeklædningspusher, så det var jo intet problem - Jeg havde jo fået et par Yoko bukser på.
Så 43 km retur mod Århus - modvind hele vejen - regndråber så store som iberiske skovsnegle, når de rammer visiret, mens man ligger med 30 km/t x 2... Så kan I godt forestille jer hvordan ens tøj ser ud.. Jeg lyver ikke når jeg siger, at da jeg lige slog med flad hånd på låret, for at få læderhandsken "klappet fri" for vand, til at tørre dug af visiret, så stod der en vandsøjle op fra Yoko bukserne, der kunne ses i 40 meters afstand - Så langt bagved lå nærmeste medtrafikant på vejen, og han blinkede med forlygterne da han så det.
Så jeg er absolut IKKE glad for mine Yoko bukser, de var totalt gennemblødte på oversiden - og helt tørre på indersiden, jeg var nemlig komplet og aldeles tør på hele kroppen, da jeg nåede tilbage til Århus.
Så det er vitterlig forkert at sige jeg er glad for dem - Jeg er nemlig ovenud totalt lykkelig for de Yoko bukser jeg har købt af kørebeklædningspusheren. Hvis jeg hed Etta Cameron, ville jeg sige "du får en stor femtal fra mig" til dem.
Dutch