Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hjælp til fejlfinding på giantco
#13
hellbinde Skrev:kragen

Hvad for noget skal man så bruge. Min Texas kan ikke trække vejret igennem mit crosser olie ?
Nu tør jeg jo ikke sige for meget, før oraklet har svaret, men såvidt jeg husker, hed det noget med KN. Det var et sæt med noget til at rense med, og så selve olien i en spray. Jeg mener, at jeg fik det hos Fiskers MC på Åboulevarden i København.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
Er det et skum filter så skal det have olie, men selvfølgelig ikke så meget at det lukker helt. Olien gør at de små partikler binder sig i det. Min puma (firetakt havde et sådanne. Efter 10.000 km rensede jeg det for første gang, det var faktisk ikke beskidt, så medmindre man køre meget af støvede grusveje, er intervaller for rensning store.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
#15
Citat:For saj en historie du lige fyrer af der, ligesom!
Så saj man!!

hmm har jo ikke det mindste at gøre med at spille smart, blot en beretning om hvor nøjeren det er at bo i et land hvor næsten alt er blevet kriminelt :x - og hvor heldig man føler sig når man slipper for 1-2xxxkr bøde m.m.
men det kan da godt være jeg skrev det i en dumsmart tone, det var ikke hensigten :wink:

men takker for forslagene, tror/håber det bare er luftfilteret der skaber de største problemer Smil
Svar
#16
root Skrev:hmm har jo ikke det mindste at gøre med at spille smart, blot en beretning om hvor nøjeren det er at bo i et land hvor næsten alt er blevet kriminelt :x - og hvor heldig man føler sig når man slipper for 1-2xxxkr bøde m.m.

Så det er altså nedern at du kun må køre 15km/t på den omtalte vej, men du fræste afsted med 75km/t, hvilket er en overskridelse med 60km/t(!).

No respect from here.
Svar
#17
nej,,, hvor er det lige det seje er, i at køre 75 km/t hvor der er fartbegrænsning på 15 km/t. Du skulle have været løst ind for lopper af den patruljevogn. Kører man på en maskine der er pillet ved og det gør vi jo, så kør dog fornuftigt.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
root Skrev:Hej, efterhånden et stykke tid siden Smil

Jeg har stadigvæk min giantco sprint, og den har utroligt nok rundet ~5500km nu uden anden service end olieskifte Grin

Men problemerne kommer sku nok efter mig nu, og jeg bliver mere og mere nervøs for et motorstop langt ude på landet en mørk nat :P

Edit: glemte lige specs:
Giantco sprint sport.
- Ingen ring.
- Ubegrænset CDI.
- Løftet nål (hvordan s***** får i den gummi ring til at sidde? tog mig flere timer at få den på igen)
- Fjernet begrænsning under det sorte låg.
- Justeret tomgang(til perfektion, brugte flere timer, indtil den ramte sin bedste topfart Griner )
- Justeret blandingskrue.

Først og fremmest kør ordentligt i områder med børn, som 10-15km/t områder jo er.

Dernæst.
dine ventiler skal jævnligt justeres mellem 0,05 - 0,10 ved max 30' c motor, dvs. kold motor.
gummiet ved nålen varmer du op med en lighter, så brænder du benzinen ud som gummiet har opsuget, (varmer op, ikke flambere)
"begrænsningen" under det sorte låg, er IKKE en begrænsning, det er et styr der holder fjederen på plads, jeg behøver vel ikke sige at den IKKE skal fjernes.
blandningsskruen skal justeres ca. 3½omgang ud fra bund +-
på en sprint skal der olie i filtret, det har ikke den store betydning om det er motor olie eller gearolie, det skal bare ikke søbes ind, du trykker filtret tørt så der ikke løber olie af det, ellers stopper filtret til, olien er der for at opfange støvpartikler.
generelt: kører en 4-takter dårligt, så juster ventiler, det er normalt der fejlen ligger.

kører den dårligt i vådt vejr, så giv den noget silikone omkring tændrørshætte samt tændspole, og hold dig fra store vandpytter, ledningsnettet på en kineser er ikke blandt de bedste.

Motor olie. 10W40 oliestanden måles når olien er faldet til ved varm motor, og den måles ved at skrue dækslet op, aftørre pinden, og lade dækslet hvile på gevindet (man må IKKE måle standen ved at skrue dækslet i, så vil oliestanden vise sig at være en helt anden)

Rullerne skal du nok også til at skifte, undlader du dette kan du godt vinke farvel til variomatic, og skal skifte hele lortet da det slides istykker med kantede ruller.
kileremmen skal du også skifte hvis du har trillet 5500km, det er n kineser og den er ikke bygget til at køre så langt på 1 rem, knækker remmen smadrer du i værste fald, kobling, variomatic, elstarter, samt div. dele der er monteret på krumtap osv. da remmen vil rive det istykker..
Har set flere motore der er færdige = ikke kan laves igen, fordi variomatic er revet istykket og små aludele har revet div. andre ting istykker i blokken, ikke et kønt syn. Og ikke sjovt at fortælle ejeren at han skal have fat i en helt ny blok da det er det billigeste frem for at udskifte ALT hvad der sidder i den fordi div. gevind og andre dele og smadrede og bukkede
Ejer ikke en cykel, så hvordan helvede kan jeg være cyklist..
At jeg er mc'ist er en helt anden snak..
Det andet tager jeg som en forulempelse..
Hader cykler og alt hvad de står for.
Svar
#19
xander79 Skrev:"begrænsningen" under det sorte låg, er IKKE en begrænsning, det er et styr der holder fjederen på plads, jeg behøver vel ikke sige at den IKKE skal fjernes.

Du taler om denne? http://www.billig-scooter.dk/portal/arti...urator.php
Hvis ikke det er en begrænsning, så er både svenske og tysker hjemmeside forkert på den, ang. denne begrænsning. Samt en forhandler af Baotian scootere som har fortalt mig dette.

- Hvis skruen ikke er en begræsning, hvorfor er det nok på mange andre 4-takt scootere, at pinden på toplåget fungere som styret for fjederen?

Hvis du taler om at det ikke er nødvendigt at save 'pinden' på toplået af, så har du angiveligt ret.
Svar
#20
SLK Skrev:Du taler om denne? http://www.billig-scooter.dk/portal/arti...urator.php
Hvis ikke det er en begrænsning, så er både svenske og tysker hjemmeside forkert på den, ang. denne begrænsning. Samt en forhandler af Baotian scootere som har fortalt mig dette.

- Hvis skruen ikke er en begræsning, hvorfor er det nok på mange andre 4-takt scootere, at pinden på toplåget fungere som styret for fjederen?

Hvis du taler om at det ikke er nødvendigt at save 'pinden' på toplået af, så har du angiveligt ret.

Nu skriver han "giantco"
Den sidder ikke på en giantco den messingskrue, sidder der en messingskrue, ja så er det en begrænsning, på en giantco sidder der et sort fjeder styr, og det skal man ikke fjerne eller gøre andet ved. :wink:
Ejer ikke en cykel, så hvordan helvede kan jeg være cyklist..
At jeg er mc'ist er en helt anden snak..
Det andet tager jeg som en forulempelse..
Hader cykler og alt hvad de står for.
Svar
#21
xander79 Skrev:Nu skriver han "giantco"
Den sidder ikke på en giantco den messingskrue, sidder der en messingskrue, ja så er det en begrænsning, på en giantco sidder der et sort fjeder styr, og det skal man ikke fjerne eller gøre andet ved. :wink:

Super, tak for forklaringen Blink med øjet
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: