Søg Garagen Hej Gæst! Register

Afstemning: Ville du skifte din scooter ud med en el-scooter, for at skåne miljøet?
Ja.
11.57%
14 11.57%
Nej.
45.45%
55 45.45%
Måske, hvis den bliver billigere, og køre længere pr opladning.
42.98%
52 42.98%
Total 121 stemme(r) 100%
* Du stemte på dette [Vis resultater]

El-scootere flopper i Danmark.
#37
h_haugbolle
Mon ikke det er i samme artikkel? Der står ihvertfald noget om 50km på en opladning for stor knallert.

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#38
russer60 Skrev:Energy
Er de ikke allerede det?
http://www.el-knallert.dk/#
Der står der da noget med Lithium??

Eller misforstår jeg totalt?

Næ, men der sker jo noget på 9 måneder.., skrev også "når Lithium Ion batterierne kommer på...", og nyheden du linker til bekræfter bare hvad jeg sagde... :P ...hehe.
Svar
#39
russer60 Skrev:h_haugbolle
Mon ikke det er i samme artikkel? Der står ihvertfald noget om 50km på en opladning for stor knallert.

Nope, er ikke den samme :wink:
Svar
#40
Holder mig til benz. Gider ikk køre rundt med 90 pakker AAA batterier for at være sikker på at kunne komme rundt :P Desuden foruener biler mere end en 4takter, ikke at det betyder noget for mig. 90% af verdenens CO2 kommer fra USA. Dvs hvis resten af verdenen skiftede til el biler/scootere ville det alligevel kun sænke det med 10%.
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
#41
Der kommer forresten dragrace på Mosten Raceday med 24 volt køretøjer. Det skal jeg dælme op og se... Grin

http://www.mosten-mc.dk/
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#42
Ang tuning af el-scooter.

Så sku lige at Volvo har udviklet noget nyt http://www.volvo.com/dealers/da-dk/Volvo...Hybrid.htm så et super-batteri på en el-scooter plus at fjerne en brænsning eller 2, så har man en hastighed på omkring 480.km/t! Grin

Og skal man virkelig over-tune, så skal man få fingerne i en ISG (...elektromotoren har et eget drejningsmoment på op til 700 Nm fra stilstand)
.....700nm??.
Måske en rem af stål eller lign ville nok også gøre godt.

Hehe..
Svar
#43
Etaten får helt sikkert problemer med at klassificere el-scooterne og skelne mellem knallert og MC begreberne. For en el-motor har Watt angivelsen jo ikke noget at gøre med hvad den kan "yde", men er snarere et udtryk for hvad den kan "tåle", Og hvordan definerer man lige begrebet 50 ccm i el-motor terminologi?

En el-scooter med en 10 kW motor kan f.eks. ikke siges at modsvare en 13 HK benzin motor. Hvor sidstnævnte rent faktisk yder 13 HK kan en 10 kW el-motor sagtens kobles op til kun at yde de sædvanlige 5 HK, skønt den naturligvis stadig vil være en 10 kW motor i og med at den kan tåle 10 kW.

Omvendt kan en 4 kW el-motor nemt kobles om til at yde 13 HK eller mere... den bliver bare ret varm og holder nok ikke så længe.


Yep, vi skal nok få det skægt med el-scooterne.
:wink:
Svar
#44
Jeg har selv haft en el-scooter. Den kørte formidabelt, uden en lyd, men stor var den.
Da den så gik i stykker, kunne den ikke fixes herhjemme, så nu står den bare og trækker støv.
Men politiet er meget ivrige for at få billige el-scootere til det danske marked...
Det er bare ikke det samme :?
Svar
#45
http://fpn.dk/motor/mc/article1438067.ece

Så bliver det interessant.. Grin
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#46
Energy Skrev:http://fpn.dk/motor/mc/article1438067.ece

Så bliver det interessant.. Grin

Ja, det gør det Smil. Så en Video på "tuben" hvor testkørslen dog gik en smule galt (den accelerede for hurtigt, for føreren Smil ).
Svar
#47
Jps Skrev:Ja, det gør det Smil. Så en Video på "tuben" hvor testkørslen dog gik en smule galt (den accelerede for hurtigt, for føreren Smil ).

Ja, den har jeg også set... Fortvivlethock: Men det var jo en hjemmebygget psykokværn med flere hundrede newtonmetre fra "tomgang". De store japanske fabrikker skal nok sørge for at lave dem kørbare så de ikke tager magten fra en - det er jo en fordel når alt i motoren er elektrisk, så kan der nemt laves div. begrænsninger og "effektkurver". Bliver dog spændende hvad de gør med lyden, ved at bilerne har haft div. problemer med fodgængere der ikke kan høre dem komme medmindre de har en hørbar lyd, så nogle el-biler har et højttalersystem der laver en motorlyd..hehe.. Griner
Svar
#48
Citat:Min første tanke var, at selvfølig floppet den. For hvad er lige mulighederne for at tune den på nogen som helst måde.
Der er gode muligheder for at "tune" en el-cykel. I nogle tilfælde, kan det gøres ved at skifte en omskifter, eller trykke nogle gange på bremsen, hvorefter batteriet fjernes, og sættes i igen... Kun i EU er hastigheden begrænset til 25 km/t, og PAS - som standard kan mange cykler køre hurtigere, og EU begrænsningen, lægges ind, ved at anvende en "kode" på bremse og tænding, og ved at skifte batteri, eller ved en omskifter i elektronikken. Så af med skruen, og skift den lille drejeknap - så kommer du nemt op på over 30.

Ligesom for knallerter, kan købes "tuningskit". Det er alt, fra kontrolere, større batterier, og ny motor. Endnu, er markedet dog ikke så stort, at der findes danske forhandlere til tuning af elcykler.

En tunet el-cykel, kommer nemt op i hastigheder svarende til tunede knallerter. Og, det er omtrent ligeså ulovligt.
Svar


Forum spring: