Søg Garagen Hej Gæst! Register

Anmeldelser af 45 scootere
#1
Jeg er den (ulykkelige) ejer af et styk PGO Tornado med brud på stellet Ked af det Scooteren kører ellers perfekt, men den er blevet ret så ustabil i stellet efterhånden, og nu tør jeg ikke rigtig køre på den længere... Ærgeligt da den er fra '98 og kun har kørt 12.000 km...

Pga. problemerne med PGO'en købte jeg en brugt Derbi Vamos fra '96 af en bekendt. Den havde også kørt 11.500 km. Men desværre er den bare for sløv til mig. Jeg tør simpelthen ikke køre blandt bilerne, hvis jeg ikke selv kan køre mindst 60 km/t.

Jeg står derfor overfor anskaffelse af en ny scooter (det vil nemlig formentlig være min eneste mulighed for at komme af med de to gamle scootere, da ingen forhandlere ellers vil røre dem med en ildtang). Og så kommer det evindelige spørgsmål: hvilken scooter skal jeg vælge... Jeg har et kørselsbehov på 30 km. pr. dag året rundt. Der findes jo et hav af scootermodeller, og det jeg søger, er eksempelvis anmeldelser af nogle af disse. Hvorfor skulle jeg betale næsten 20k for en Peugeotscooter, når jeg kan få en Listo (ofte omtalt her i foraet) for knap en tredjedel?

Håber nogen måske kan komme med et par råd/links.

Esben

PS: kan I anbefale en scooterforhandler i Aarhus og omegn, som er god/billig?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Jeg mener CityScooter har en afdeling i Aarhus?
Men jeg tvivler at en Listo/CityScooter/Pexma er noget for dig.
De er meget sløve, kører alt lige fra 45-80 afhængig af op/ned af bakke, mod/med vind.
30km pr. vej ville jeg nok kigge lidt højere oppe i tabellen.
Tror Chipmand kan tale varm for en PGO T-rex, den er han vist rigtig glad for Smil

Men mon ikke selv han giver et par ord med på vejen når han ser tråden.
Svar
#3
Stig Sørensen Skrev:Tror Chipmand kan tale varm for en PGO T-rex, den er han vist rigtig glad for Smil
Men mon ikke selv han giver et par ord med på vejen når han ser tråden.

Jeg ville også anbefale en T-rex. Det en god og stabil scooter. Men hvis man vil køre langt på literen, så må valget jo være en 4takter? Smil.
Svar
#4
Gilera Runner LC ! fantastisk maskineri.
Koster lidt mere, men er flere gange pengene værd.
Svar
#5
Citat:Jeg tør simpelthen ikke køre blandt bilerne, hvis jeg ikke selv kan køre mindst 60 km/t.
Ovennævnte tyder på, at vi er oppe blandt 45'erne. Ellers kører man vel ikke blandt bilerne?
(PGO Tornado er dog ikke lige noget, jeg er bekendt med, men jeg har heller ikke kikket så meget blandt dem Smil

Kørselsbehovet minder om det jeg skal op på. 30 km/dg.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Umiddelbart er jeg lidt lunken overfor at købe PGO igen, da jeg simpelthen synes, at den gamle rustede for tidligt... Er de blevet bedre siden? Og hvordan rangerer dette mærke iforhold til eksempelvis Peugeot og Aprilla?

Og til walker1: jeps, som det fremgår af overskriften, er det en 45 scooter, jeg søger :o)
Svar
#7
Peugeot's stel ruster forfærdeligt, så de danner desværre ikke god standard.

Hvis du kan finde en Honda X8R i god stand (el. ny et sted), så får du et stel, der aldrig ruster (lavet af alu) og en motor, der trækker rigtig godt når droslingerne er taget (ring i vario og cdi).

Honda Zoomer holder også perverst godt, men koster jo så lige kassen.

Aprilia SR LC, ville jeg også pege på, men den koster de ca. 18.000, men igen, man får også noget for pengene, både ydelse, komfort, køreegenskaber, og holdbarhed.
Svar
#8
Jeg synes simpelthen at man sidder så godt på en runner, men den er jo bestemt ikke økonomisk.

OT: Jeg har ellers altid fået tudet ørene fulde af at peugeot skulle holde ih og oh så godt?
TruckStar
Svar
#9
Suzuki Katana LC modellen før 2003. Gerne en 98-99'er.

Ikke de store rustproblemer, med skiven fjernet går den gerne 60-65 km/t.

Smid en 47,6mm cylle på, en TP Powered eller en Sito Pot (kørte jeg med) - ligner rigtig meget originalen - og er forbavsende støjfri.

(http://www.scooterparts.dk/product.asp?p...080&page=1) - linket er til en AC men LC modellen ser ligedan ud.

47,6 cylle, Sito Pot, og en højere sekundærgearing (standard luftfilter, en ny dyse i original karb) - nålen nåede ved flere lejligheder 115 på speedo, hvilket svarede til ca 100-103 km/t.

Jow Jow.... kørte fint, only prob. kørte 15km på en liter.... (20-22 km hvis jeg holdt nålen under 60)

Monsterstore hjul på min (13" bag - 12" for) - med rigtig fede lavprofil sutter.

Kanon siddekomfort.Virkelig lækker motorgang.

Byttede den til en Ford Fiesta.

JP
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Stig Sørensen Skrev:Tror Chipmand kan tale varm for en PGO T-rex, den er han vist rigtig glad for Smil Men mon ikke selv han giver et par ord med på vejen når han ser tråden.

Joh kan da godt komme med et par ord om T-Rex´n. Jeg er ovenud tilfreds med min, den har ikke svigtet mig endnu. Den køre som en drøm. Jeg havde en Listo dreng men p.g.a mit helbred blev jeg nød til at skifte scooter. Jeg kiggede lidt rundt ved forhandlerne her i området og tog nogle prøveture på forskellige scootere med lige undtaget CPI. Men den scooter jeg havde det bedst på var altså en PGO T-Rex. Prisen skræmte mig godt nok lidt det dobbelte af hvad jeg havde givet for Listo´n. Men jeg fandt en som var ligeså vild med listo´n som jeg var og solgte den til ham. Han lovede mig at passe godt på den. Den triller de Fynske veje tynd idag.
Man sidder bare godt på T-Rex´n og motormæssigt kan man heller ikke klage. Ringen er taget i min og blændrøret er fikset det er det eneste der er lavet ved den. Med de ændringer køre den efter speedo 70-80 km/t.
Men bensinøkonomien på Listo´n & T-Rex´n er ikke den samme. Også har man også udgiften til olie´n til bensinen på T-Rex´n den slap man for på Listo´n. Men selv den forskel kan ikke få mig til at fortryde idag, jeg er mega glad for min T-Rex. Den skal til at køre mere end den har gjort indtil idag fordi jeg skal starte i arbejdsprøvning på tirsdag. Så kommer den til at rende 20-25 km mere pr. dag end den har gjort hidtil.
Svar
#11
1 del :
Piaggio/Gilera/Vespa er kendt for at være tørstige, men HiPer2motoren yder jo også næsten 7hk afdroslet i LC versionen. Ergonomi er også noget Piaggio koncernen tager alvorligt, selv på en lille Zip er komforten i orden, også på længere ture (50km+), på Runneren og Vepsa Et2 er den ypperlig.
Deres lyskontakter derimod er noget møg, de holder ikke til dansk vinter, og kræver derfor masser af wd40/voks hvis de skal holde, deres statorer (lysspoler, pick-up osv.) har der også været meget reklamation på, men det ser endelig ud til at virke nu, og endelig affjedring som alle jo sparer på, men det er der råd for v. køb af bedre dele (kan man ikke til alle mærker)
Svar
#12
2 del :

Peugeot (som vi er aut. forhandlere af) er generelt godt bygget, men der ER svagheder, som importøren Peugeot Danmark også er bekendt med og (forhåbentlig) får rettet op på, bla. den manglende lakering i stellets samlinger, gevind i motorblokken er også ret dårlig og har godt af en oprivning og nye skruer hvis det skal holde længe og ikke gro fast.

Sådan kan man blive ved, ALLE scootere/knallerter har svagheder, det gælder bare om, at prioritere og finde den type/model som har færrest og som kan leve op til ens vigtigste krav, og efterfølg. måske selv rette op på de mangler man nu syns den har (motorydelse, affjedring, farve etc.).
Svar


Forum spring: