Søg Garagen Hej Gæst! Register

Er det serviceniveauet hos Louis.de ?
#1
Jeg har længe luret på en af de topbokse, som Louis har i deres katalog.
Desvære har den været i restordre en tid, men skulle dukke op igen i denne uge.
I torsdags (altså i sidste uge) var den tilsyneladende igen på lager, så jeg fyrede en ordre af på sådan en fætter sammen med diverse andre, mindre væsentlige ting.

Øjeblikkeligt modtager jeg en mail, om at min ordre er modtaget indeholdende sådan og sådan. Alles klar, Alles da.

I går modtog jeg så en mail, at min ordre nu var afsendt med posten. Indeholdende løsdelene men uden topboks!

En e-mail til dem gav svar om, at topboksen er i restordre (fremgår igen af hjemmesiden) og at jeg skal afgive fornyet ordre, såfremt jeg stadig ønsker den.

Ingen info omkring manglende vare. Ingen mulighed for at sige: "Vent med at sende, til I har det hele."
I stedet reducerer man ordren og sender, hvad man nu har. Og man opkræver rast væk ?7 hver gang noget skal til Danmark. Det være sig et batteri eller en tandbørste. Efterleverancer til Tyskland koster derimod ikke noget.

Har andre oplevet lignende ufleksibilitet / arogance hos dem, eller har jeg bare været godt gammeldags uheldig? Ked af det
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Har kun læst godt om Louis.de
Men det lyder da underligt, det ville jo være i orden hvis de selv betalte for fragten anden gang, da de jo har delt din odre op i to dele.
Svar
#3
Problemet er jo, at min ordre tilsyneladende nu kun består af løsdelene.

Og en mail, hvor jeg prøver at forklare, hvad jeg rent faktisk oplevede på deres hjemmeside, er foreløbigt ubesvaret. De har haft den i 5-6 timers arbejdstid, mens de besvarede første henvendelse på 30 minutter.
OK, det er muligt den lige skal 6-8 niveauer op igennem hierakiet, men ..

(Og af hensyn til JPS (og lagerkapacitet?) forsøger jeg at begrænse min brug af tankevækkende punktummer Smil) )
Svar
#4
Jeg bestilte kataloget i 2001 (da det var gratis Smil ), og da jeg fandt de varer jeg skulle bruge, så bestilte jeg 7 ting, og fik indenfor en 1 time en mail om, at de ikke havde 2 af dem, og så bad jeg dem om at lade være med at sende det, og skrev jeg selv kørte ned til den næmeste butik(tur-retur 200 km og 270 kr for billetten), og hentede det. Så jeg undgik de problemer du nu har, med leveringen. Men jeg bor jo også tæt på Tyskland, hvilket jo er en fordel. Og det tyske politi er flinke til at vise vej. Jeg kørte nemlig på en motorvej, på et tidspunkt :oops: og blev gelejdet ind på en hovedvej, og så ellers deruda'.
Svar
#5
walker1 Skrev:Problemet er jo, at min ordre tilsyneladende nu kun består af løsdelene.

Og en mail, hvor jeg prøver at forklare, hvad jeg rent faktisk oplevede på deres hjemmeside, er foreløbigt ubesvaret. De har haft den i 5-6 timers arbejdstid, mens de besvarede første henvendelse på 30 minutter.
OK, det er muligt den lige skal 6-8 niveauer op igennem hierakiet, men ..

(Og af hensyn til JPS (og lagerkapacitet?) forsøger jeg at begrænse min brug af tankevækkende punktummer Smil) )


Walker1. Ang, de punktummer så var det jo kun en venlig henstilling ,om at begrænse dem(til 1 stks pr. sætning Grin) ikke ??
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Jps Skrev:Jeg bestilte kataloget i 2001 (da det var gratis Smil ), og da jeg fandt de varer jeg skulle bruge, så bestilte jeg 7 ting, og fik indenfor en 1 time en mail om, at de ikke havde 2 af dem, og så bad jeg dem om at lade være med at sende det.
Se det er den service, man håber på at finde. Det er dog 5 år siden nu. Monstro de har ændret noget?

Jeg har i hvert fald kun de 2 mails. Bekræftelsen, hvor det hele er med, og afsendelsen, hvor topboksen mangler. Monstro de har husket at ændre opkrævningen til Eurocard? Topboksen var trods alt ca. 1/3 af totalprisen.
Jeg skulle måske snakke lidt med Eurocard. De er almindeligvis flinke til at undersøge uregelmæssigheder.

(Og jeg fik også kataloget gratis med, da jeg købte min lås før påske)
Svar
#7
Så kom varerne ind i hytten.

Henvendelsen til Eurocard bragte for dagen, at Louis tilsyneladende havde opkrævet ?10 for lidt, når topboksen ikke blev medregnet!?

Og nu med fakturaen i hånden er jeg ved at blive forviret.
Sammenlignet med priserne på deres hjemmeside har man opkrævet ?10 for lidt for hver af to ens kæder, men til gengæld ?5 for meget på den enlige lås.
Den udsalgs-rabat på lås/kæde på ?5, låsen udgår åbenbart af deres sortiment (fremgår af hjemmeside, står ikke i katalog), kan jeg ikke se nogetsteds.
(2 kæder i forlængelse af hinanden med 1 lås. Skal bruges til forankring!)

Og endelig står der til sidst, at den der famøse topboks desværre er udsolgt.

Til gengæld har jeg så nu fundet endnu en mindre samling ting og sager, til at fylde på ordren, når boksen undtagelsesvis kommer på lager igen (næste uge siger de). Før sender jeg i hvert fald inget derned!

Er der andre steder på nettet med et lign. sortiment, som med fordel kan kikkes nærmere i sømmene? Helst store nok til også at have 'store brands'!
Louis har f.eks. en del 'reklame artikler' med deres logo og web-adr. på til yderst rimelige priser.
Et eksempel: (artikel nr. 10024010)
http://louis.de/_20660b2635d7ae38ade3dbe...E=10024010

De danske priser er generelt for høje på meget af det, må jeg konstatere. Ked af det
Svar
#8
Fik du en ordre bekræftelse på købet af din topboks? (Samt div. andre ting)
Halløj! Så jeg tilbage, for good...
Svar
#9
Tom Abildgaard Skrev:Fik du en ordre bekræftelse på købet af din topboks? (Samt div. andre ting)
Det er i hvert fald hvad jeg får ud af følgende tekst fra den pågældende mail. (Formateringen er desværre delvist gået fløjten)
****************

Bestelleingangsbestätigung

Sehr geehrte/r Herr xxxx xxxxxxx

wir bestätigen Ihnen hiermit den Eingang Ihrer Warenbestellung.

Sie bestellten gemäß unseren Service- und Versandbedingungen (AGBs)
verbunden
mit Ihrem dort geregelten kostenlosen Rückgaberecht (siehe Hauptkatalog
oder
unter www.louis.de):

Produkt Beschreibung Anz Einzel-
Gesamt-
Preis
Preis
--------------------------------------------------------------------------------
10024109 TOPCASE *LOUIS* 37 LITER INCL. UNI-ADA 1 34.95 EUR
34.95 EUR
PTERPLATTE

10001872 SCHLAUFENKETTE M-D CRO-MO TEXTILÜBERZU 1 24.95 EUR
24.95 EUR
G 10MM/120CM

10059042 M-D SCHLOSS-KETTEN-SET 2 10001872 + 10 1 34.95 EUR
34.95 EUR
001874

--------------------------------------------------------------------------------
Versandkosten:
6.95 EUR
--------------------------------------------------------------------------------
Gesamtbetrag
101.80 EUR
--------------------------------------------------------------------------------

****
I den mail, der fortæller at ordren er afgået står der:
****
-----------------------------------------------------

Das Paket enthält folgende Artikel:

2 x 10001872 SCHLAUFENKETTE M-D CRO-MO TEXTILÜBERZUG 10MM/120CM
1 x 10001874 BREMSSCHEIBENSCHLOSS MOTO-DETAIL, NEONGELB
-----------------------------------------------------

****
Indholdet stemmer med det bestilte og modtagne (boksen undtaget!), omend det er stykket lidt anderledes sammen.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Synes det er uforskamet.

Men du har jo altid 14 dgae til at returnere, og når du ikke får det rigtige kan du jo bare nægte at betale. Medmindre du har betalt. Købeloven siger at du som køber er garanteret dit køb, når du modtager en ordrebekræftelse (ved ikke med tyskland) Dvs. at de så sender dig noget andet end det du skulle have haft, er ikke dit problem, men det bliver det hvis du har betalt inden.
Halløj! Så jeg tilbage, for good...
Svar
#11
De andre varer er hvad jeg har bestilt. Man kan så undre sig noget over den pris, de opkræver!
Men ?10 i deres disfavør er trods alt ?10 i min favør. (og så er den x-tra porto ved genbestilling dækket ind! Smil )

Det her vil i hvert fald nok afholde mig fra at bestille varer, der ikke har været på lager en tid. Ked af det

Måske skulle man, som jeg var inde på i en anden tråd i går, nøjes med deres 27l boks?

Det burde være rigeligt til regntøj og nogle kg hakket kød, når lejlighed byder sig. Og det er nok mest der behovet ligger.
Jeg har så kik på deres 50l reklamepaksæk, til evt. langtursbrug. Agility har jo en bagagebærer, der åbenbart hører til blandt de store i branchen.
Svar
#12
Nå, Louis har åbenbart bøvl med at få den topboks hjem.
Nu er dato igen udskudt 2 uger! (Nu siger man uge 25) Ked af det

Måske skulle jeg lægge endnu mere kraft i analysen, om min hjelm kan være i den lille på 27l.
Første forsøg gav et marginalt JA. Vel at mærke når hjelmen drejes ca. 30 grader fra scooterens længdeakse. :roll:

Ellers er der naturligvis altid T.Hansen el.lign. tilbage.
Man kan jo også spare sig fattig. Om ikke andet så på tid! Ond Græder

Har nogen herinde erfaringer med T.hansens mindre/små topbokse?
Denne f.eks. http://www.thansen.dk/product.asp?c=7087...1686362338

Kan den tages af og sættes på relativt nemt, eller kræves der nogen brug af værktøj?
Dem fra Louis har jo åbenbart et 'klik' system.
Svar


Forum spring: