Søg Garagen Hej Gæst! Register

Giantco sprint hestekræfter?
#1
Hej, kom til at sidde og tænke på hvor mange hestekræfter min giantco sprint har. Jeg har pillet skiven sat str. 92 dyse i og 5,5g ruller. Hvad tror i den har, nogen som har fået det målt hvor de havde samme opsætning som mig?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
spacepirat Skrev:Hej, kom til at sidde og tænke på hvor mange hestekræfter min giantco sprint har. Jeg har pillet skiven sat str. 92 dyse i og 5,5g ruller. Hvad tror i den har, nogen som har fået det målt hvor de havde samme opsætning som mig?

Den har ikke mere end det den orginalt har, det er først når du skifter forksempel cylinder den får flere heste.
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#3
okay takker Smil
Svar
#4
spacepirat Skrev:Hej, kom til at sidde og tænke på hvor mange hestekræfter min giantco sprint har. Jeg har pillet skiven sat str. 92 dyse i og 5,5g ruller. Hvad tror i den har, nogen som har fået det målt hvor de havde samme opsætning som mig?
Med mindre du smider et 80 ccm kit på, så har din Giantco Sprint ikke mere end omkring 1.5 - 1.8 Hk.

Boss fortalte forleden om en standard afdroslet Giantco Sprint de havde inde på rullefeltet, den smed 1.2 hk. Da der kom et 80 ccm kit på, smed den 3.5 Hk...

Dutch
Svar
#5
DutchDK Skrev:Med mindre du smider et 80 ccm kit på, så har din Giantco Sprint ikke mere end omkring 1.5 - 1.8 Hk.

Boss fortalte forleden om en standard afdroslet Giantco Sprint de havde inde på rullefeltet, den smed 1.2 hk. Da der kom et 80 ccm kit på, smed den 3.5 Hk...

Dutch

Ikke mere?? Troede sku da at et 80ccm kit gav en hel del. Jeg ved da at et 70ccm på en 2-takter giver en del flere heste ... :?
Scooter tuning is not a crime, it's a lifestyle!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
DutchDK Skrev:Med mindre du smider et 80 ccm kit på, så har din Giantco Sprint ikke mere end omkring 1.5 - 1.8 Hk.

Boss fortalte forleden om en standard afdroslet Giantco Sprint de havde inde på rullefeltet, den smed 1.2 hk. Da der kom et 80 ccm kit på, smed den 3.5 Hk...

Dutch
Hmm, 1,8 HK Fortvivlethock: Mener du ikke kW? Det svarer mere til det, der burde være. Omregnet, bliver de 1,8 kW nemlig til ( 1,8x1,359 621 617)= 2,4473189106 HK
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#7
Ifølge Thansen, så har Giantco'en 2,05 HK, at gøre godt med. Men de overdriver måske en smule??
Svar
#8
Jps Skrev:Ifølge Thansen, så har Giantco'en 2,05 HK, at gøre godt med. Men de overdriver måske en smule??

Giantco.com skriver den har 1.5kw. Jeg ved bare ikke hvor mange heste det er Spørgsmålstegn
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#9
big7000 Skrev:Giantco.com skriver den har 1.5kw. Jeg ved bare ikke hvor mange heste det er Spørgsmålstegn
En kW svarer til 1,359 621 617 HK iflg omregningstabellen, altså må
1 HK = 0,735 498 75 kW = ca. 3/4 kW (håber, jeg har regnet rigtigt)

De 1,5 kW skulle så svare til 2,0394324255 HK :wink:

Om de HK Giantco så opgiver er DIN-HK (tysk), SAE-HK (amerikansk) eller måske CUNA-HK (italien), ved jeg ikke.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
kragen Skrev:En kW svarer til 1,359 621 617 HK iflg omregningstabellen, alså må
1 HK = 0,735 498 75 kW = ca. 3/4 kW (håber, jeg har regnet rigtigt)

De 1,5 kW skulle så svare til 2,0394324255 HK :wink:

Om de HK Giantco så opgiver er DIN-HK (tysk), SAE-HK (amerikansk) eller måske CUNA-HK (italien), ved jeg ikke.

Men et andet sted på Giantco.com står der om 70 ccm kid'et:
Maximum power can increase from 2.4kW to 3.1kW, up to 29% power boost!
Men der står ved alle deres 4 taktere de kun har 1.5kW orginalt. Er det ikke en fejl, eller er det bare mig der er forkert på den Spørgsmålstegn
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#11
Vi målte ude hos os:

Giantco Sprint med alle begrænsninger i til 2,1 hk.

Derefter afdroslet med 80 cc kit (Større stempel og cylinder, 80 cc topstykke med større ventiler og skarpere knast). Den lavede med det monteret 3,8 hk. Det var dog med begrænset cdi box.

Det er målt på rullefelt alt sammen Smil
Piaggio Skipper 150 cc - 13,1 hk på rullefelt (Totalskadet)
Piaggio Skipper 150 cc - Købt 12-10-2010
Svar
#12
Boss Skrev:Vi målte ude hos os:

Giantco Sprint med alle begrænsninger i til 2,1 hk.

Derefter afdroslet med 80 cc kit (Større stempel og cylinder, 80 cc topstykke med større ventiler og skarpere knast). Den lavede med det monteret 3,8 hk. Det var dog med begrænset cdi box.

Det er målt på rullefelt alt sammen Smil

1,2 eller 2,1 - Jeg havde da ihvertfald cifferne korrekte, det var bare rækkefølgen jeg ikke huskede ret. Grin

Dutch
Svar


Forum spring: