Søg Garagen Hej Gæst! Register

Giantco Sprint 70cc
#37
xander79 Skrev:at der ikke er nogen katalysator i potten som de så kraftigt antyder..
Det eneste udstyr de har til at rense gasserne er den dims jeg linkede til..
Og ang. guld og platin.. Det er hvad en katalysator indeholder, også derfor de er så dyre.
Men den dims har selvfølgelig ingen af de sager i sig da den intet filtrere..
Min brors potte skal nok skiftes indenfor kort tid, vi har en ekstra liggende til ham, så kan jeg lige skære den gamle op for dig og vise dig at den ikke indeholder andet end en labyrint og en klat glasuld.

Er det en Giantco Sprint potte?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#38
big7000 Skrev:Er der en Giantco Sprint potte?

Ja da du kan købe den hos thansen.

hvis dit spørgsmål sku lyde om det er en giantco sprint potte, så er svaret ja det er det.
Svar
#39
ups :oops:
så glæder jeg mig til at se nogle billeder 8)
Svar
#40
Jeg har for en lille uge siden fyret sidste trin på tunraketten, på kærestens Giantco, afsted på de jydske landeveje. Mangler ca. 100 km af tilkørslen, så er den klar til at få fuldt håndtag 8) . Jeg synz at lyd er vigtigt for køreglæden, så er det lige meget om det er i en DTC racer der får monster pryl, eller på en tunet Giantco. Lyden fra den potte når gassen tages af er for fed og lytte til 8)
Nu mangler "Vi" kun at justere kabu, ordne kobling og finde en løsning på variatoren.
Men HJÆLP MIG med hvis Du/I har nogen erfaring på nedenstående "problemer"..
1. Hvor kan der købes en kevlarforstærket kilerem der passer???
2. Kabu dyse, den tøver MEGET på gassen efter nogen tids kørsel på mellemgas. Jeg har talt lidt på procenten jeg har øget ccm'en med, og er nået frem til at en dyse på 1,02. Men Guderne må vide hvad der er af sære egenskaber på en 4T!! Men tager jeg fejl så stands mig for guds skyld, og fortæl mig hvilken størrelse??
3. Returfjederen i koblingen, mener at have hørt at den er på 30 Kg som standart. Hvor mange kg ska den være på.?? Jeg gætter igen og denne gang bliver det et vildskud på 32 Kg.
4. Findes der en racervari og/eller en kobling der passer, fra f.eks minarelli e.l. De kinesere må ha' rippet noget teknologi der??? :o .
Men jeg mener at der er sparet på det forkerte sted der. Har noteret mig at de små "V" formede nylonstyr i vari'en bliver slidt meget og skævt. Jeg har IKKE brugt 2 slags vægte, men det kommer senere :twisted:
Groft sagt mistænker jeg kileremmen, og alt hvad den rører, for at være noget billigt lort der æder mine Nm og dermed alt håb om tempo over hele skalaen .. Der er meget skal der findes en løsning på det, og er der nogen af jer der hjælpe til med erfaring, så er i mere end er velkomne til at smide et forslag eller 2..
Lidt tek.info: 70ccm cyl, cdi, 0,94 kabudyse og tun potte
Mvh
Michael Nielsen
Wheels needs engines!!!
Er Pillefinger et godt tilnavn i et chatroom??
Svar
#41
Jeg har læst en del om den snak om udstødning mv. Jeg har en helt ny Joma 45er som jeg har sat
et 70cc sæt på + den medfølgende ``sportsudstødning`` på . Efter at have kørt et stykke tid bemærkede jeg at den havde samme mål som orginalen, men lavede mere larm. Som følge heraf
satte jeg den orginale på igen ,hvilket gav samme resultat 85 km på nålen bare uden larm.
Ps. Den regel med en tomme pr. 100hk er noget fis. Der er en fommel for den slaks,- der skal
være et modtryk på en 4takter . det er noget med ccer & ventilstørrelse + omdr. så der dannes samme modtryk hele omdrejningsskalaen.
Tidligere mekaniker, nu kun førtids p.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#42
[quote="xander79"]Det er så ikke korrekt det du skriver.
Den formel gælder for 4taktere generelt.
og da giantco hverken kører med kat eller særlig dæmpning så har det intet at sige..
Og da det er en giantco vi snakker om føler jeg intet behov for at blande andre køretøjer ind i den samtale.
Og en giantco 4takt scooter fungere på eksakt samme måde som enhver anden 4takter.
Og std. udstødningen er mere end stor nok til at håndtere et 70ccm tun og for den sags skyld også et 90ccm tun.
Så den eneste gyldige grund til at smide en tunpotte på med samme størrelse forrør er kun at man vil få mere mc lyd ud af det og intet andet.[/quote

så må jeg desværre modsige dig...

jeg har sat 70 ccm sættet på min, prøvede med standard og med sports potten, der er en forskel, optrækket blir en smule bedre OG topfarten bliver øget med 10 på toppen...


kører selv rundt på en texas, som snart skal have en endnu større cylinder på 85 ccm sættet fra scooter-attack.com ...
Suzuki Katana LC & Suzuki FZ50 ªKª Spritteren...
Svar
#43
Emil Skrev:[quote="xander79"]Det er så ikke korrekt det du skriver.
Den formel gælder for 4taktere generelt.
og da giantco hverken kører med kat eller særlig dæmpning så har det intet at sige..
Og da det er en giantco vi snakker om føler jeg intet behov for at blande andre køretøjer ind i den samtale.
Og en giantco 4takt scooter fungere på eksakt samme måde som enhver anden 4takter.
Og std. udstødningen er mere end stor nok til at håndtere et 70ccm tun og for den sags skyld også et 90ccm tun.
Så den eneste gyldige grund til at smide en tunpotte på med samme størrelse forrør er kun at man vil få mere mc lyd ud af det og intet andet.[/quote

så må jeg desværre modsige dig...

jeg har sat 70 ccm sættet på min, prøvede med standard og med sports potten, der er en forskel, optrækket blir en smule bedre OG topfarten bliver øget med 10 på toppen...


kører selv rundt på en texas, som snart skal have en endnu større cylinder på 85 ccm sættet fra scooter-attack.com ...

85ccm?! Er 70ccm ikke nok Griner Anskaf dig en moter cykel istedet.
Svar
#44
Emil Skrev:[quote="xander79"]Det er så ikke korrekt det du skriver.
Den formel gælder for 4taktere generelt.
og da giantco hverken kører med kat eller særlig dæmpning så har det intet at sige..
Og da det er en giantco vi snakker om føler jeg intet behov for at blande andre køretøjer ind i den samtale.
Og en giantco 4takt scooter fungere på eksakt samme måde som enhver anden 4takter.
Og std. udstødningen er mere end stor nok til at håndtere et 70ccm tun og for den sags skyld også et 90ccm tun.
Så den eneste gyldige grund til at smide en tunpotte på med samme størrelse forrør er kun at man vil få mere mc lyd ud af det og intet andet.[/quote

så må jeg desværre modsige dig...

jeg har sat 70 ccm sættet på min, prøvede med standard og med sports potten, der er en forskel, optrækket blir en smule bedre OG topfarten bliver øget med 10 på toppen...


kører selv rundt på en texas, som snart skal have en endnu større cylinder på 85 ccm sættet fra scooter-attack.com ...

At jeg skriver ovennævnte om min Joma andg. udstødning Mv. Er ikke for at skabe yderligere
forvirring om emnet, - men for at fraråde andre at gøre en unødig invistering. At jeg blander
Jomaen ind i samtalen er da ikke forkert , da du vel ved at det er samme motor vi taler om.
Men udstødningerne er ikke ens. Jomaens er samme størrelse som sportspotten og der er ikke
mere oprtær ved den-men MERE larm.
Tidligere mekaniker, nu kun førtids p.
Svar
#45
abhgaard Skrev:Jeg har læst en del om den snak om udstødning mv. Jeg har en helt ny Joma 45er som jeg har sat
et 70cc sæt på + den medfølgende ``sportsudstødning`` på . Efter at have kørt et stykke tid bemærkede jeg at den havde samme mål som orginalen, men lavede mere larm. Som følge heraf
satte jeg den orginale på igen ,hvilket gav samme resultat 85 km på nålen bare uden larm.
Ps. Den regel med en tomme pr. 100hk er noget fis. Der er en fommel for den slaks,- der skal
være et modtryk på en 4takter . det er noget med ccer & ventilstørrelse + omdr. så der dannes samme modtryk hele omdrejningsskalaen.

Jeg kan så oplyse dig om at det ikke er fis men rent faktisk sandt..
og det er ikke så meget en formel, men en tommelfingerregel..
man siger at eks. skal der min. 3" til at flowe 300hk
og når man tuner går man efter minus modtryk da det er hk man søger da man skal bruge hk ved høje omdrejninger, jo mindre flow jo flere nm, jo mere flow jo flere hk.

er udmærket klar over modtryks fakta..
modtryk = nm men da man går efter et køretøj der skal køre høje omdrejninger kan man ikke bruge nm til en fis da nm normalt topper ved 4500-5500 rpm og de omdrejninger er for lave i et tunet køretøj.
ergo går man på kompromi og vælger hk fremfor nm
ergo går man efter mest flow og ingen modtryk hvilken også er derfor bananmanifolden blev skabt.
at nm alligevel stiger er så en anden snak, og nm topper senere.
har skam styr på hvad jeg snakker om og er udmærket klar over at max flow ikke er meget bevendt i et std. køretøj der skal bruges til at handle ind i og køre ungerne i skole.
men nu snakker vi tun.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#46
Emil Skrev:[quote="xander79"]Det er så ikke korrekt det du skriver.
Den formel gælder for 4taktere generelt.
og da giantco hverken kører med kat eller særlig dæmpning så har det intet at sige..
Og da det er en giantco vi snakker om føler jeg intet behov for at blande andre køretøjer ind i den samtale.
Og en giantco 4takt scooter fungere på eksakt samme måde som enhver anden 4takter.
Og std. udstødningen er mere end stor nok til at håndtere et 70ccm tun og for den sags skyld også et 90ccm tun.
Så den eneste gyldige grund til at smide en tunpotte på med samme størrelse forrør er kun at man vil få mere mc lyd ud af det og intet andet.[/quote

så må jeg desværre modsige dig...

jeg har sat 70 ccm sættet på min, prøvede med standard og med sports potten, der er en forskel, optrækket blir en smule bedre OG topfarten bliver øget med 10 på toppen...


kører selv rundt på en texas, som snart skal have en endnu større cylinder på 85 ccm sættet fra scooter-attack.com ...

så vidt jeg husker er texas og giantco ikke bygget helt identisk op på udstødningssiden?
Ret mig hvis jeg tager fejl.
Og om ikke andet så snakkede jeg giantco hvilket er det køretøj jeg har fiflet med og fundet ud af at udstødning har mere end nok flow kontra tunpotten
Svar
#47
xander79 Skrev:så vidt jeg husker er texas og giantco ikke bygget helt identisk op på udstødningssiden?
Ret mig hvis jeg tager fejl.
Og om ikke andet så snakkede jeg giantco hvilket er det køretøj jeg har fiflet med og fundet ud af at udstødning har mere end nok flow kontra tunpotten

Du har ganske ret. De er ikke ens udstødningsmæssigt. Gigantcoen og Jomaen minder i betænkelig grad om hinanden.
Tidligere mekaniker, nu kun førtids p.
Svar
#48
karlsen Skrev:Jo der er. Det skal der være på nye motor i dag for at de kan blive miljø godkendt.
Og de skriver også i manualen på side 38 "Katalysator"

Hvor har du hørt sådan noget. Det vil sige at en Kia Picanto med 61 HK kun vil have et udstødningsrør på 1,525cm

eller VW komsept golf GTI med 650 HK. Skal have et på 16,25cm.

Det tror jeg ikke lige det passer.

Uha da du er nem og snyde.. Personligt tror jeg ikke de 650 hk bliver ydet på 1 cyllinder, og mig bekendt vil det være mekanisk selvmord at forsøge tænding på alle 6 cyllindre på en gang :? :? .
Og så er den tommelfingerregel jo stadig fjong Grin Grin
Mvh
Michael Nielsen
Wheels needs engines!!!
Er Pillefinger et godt tilnavn i et chatroom??
Svar


Forum spring: