Okay, here it goes:
Bekendtgørelse nr. 161 (22/03/1999 - Gældende) - Bekendtgørelse om slæbning af køretøjer
§ 4. Slæbning af et køretøj skal ske under anvendelse af forsvarligt udstyr og ved forsvarlig sammenkobling af køretøjerne og kan kun ske ved
1) at køretøjet delvis ophænges på et bjærgningskøretøj,
2) sammenkobling med wire eller tov, medmindre det slæbte køretøj er et påhængskøretøj,
3) sammenkobling med tilkoblingsanordning eller stangforbindelse, eller
4) at køretøjet delvis ophænges på et påhængsredskab, der opfylder bestemmelserne i § 5.
§ 6. Der må kun foretages slæbning af et havareret køretøj eller et påhængskøretøj fra et havareret vogntog. Der må dog ikke foretages slæbning af tohjulet motorcykel og tohjulet knallert.
Stk. 2. Slæbning af et påhængskøretøj må kun foretages ved sammenkobling med et bjærgningskøretøj.
Stk. 3. Der må kun slæbes ét køretøj ad gangen, jf. dog § 9, stk. 3, og det slæbte køretøjs styrende aksel skal være forrest, medmindre køretøjet er delvist ophængt på et bjærgningskøretøj. Som ét køretøj anses i denne forbindelse tillige ledbus og sættevognstog, hvor bil og sættevogn er sammenkoblet ved hjælp af en drejekrans.
Stk. 4. Det slæbte køretøjs faktiske vægt må ikke overstige 2 gange det trækkende køretøjs egenvægt.
Hele bekendtgørelsen står her:
https://www.retsinformation.dk/Forms/R07...x?id=21816
EDIT: Der var kragen så lige lidt hurtigere