Søg Garagen Hej Gæst! Register

Skive pillet og har ikke hjulpet
#13
Macdavis Skrev:Er der virkelig ingen som ved hvad der er i vejen Græder Græder Græder
Hvis der er nogle som bor i kalundborgs området ville jeg gerne give en sjat penge for at få den til at køre hurtigere..

Det lyder som om du skal ud i en større operation...

Prøv at få fat i en ubegrænset CDI, og prøv med den.
Skrevet af mig.

"Hvis det ikke er i stykker, så lad vær' med at pille". ;)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
Med fare for at blive slagtet :wink: af eksperterne herinde, har jeg for et stykke tids siden i et hollandsk forum læst, at det på nogle varioer er nødvendigt at indsætte en 2mm afstandsskive , når man fjerner selve begrænserskiven, da afstanden mellem de store skiver i varion ellers kan blive for lille, når man samler varioen igen. Dette kan i så fald bevirke, at remmen alligevel ikke kan nå bunden, og man er tilbage, hvor man begyndte.

Husk, jeg er kun budbringeren :wink:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#15
Kender ikke Baotian, men min nye mek'er sagde i sin tid, at på Kymco Agility sad der en dims i/på karburatoren, der forhindrede for meget gas. Nærmere bestemt hvordan, eller hvor den sad, fik jeg ikke at vide.

Han var dog af den mening, at den tingest havde Fanden skabt, for mange maskiner kunne ganske enkelt ikke starte med den på.

Det lyder dog lidt mærkeligt, at CDI'en skulle cutte ind så langt nede med skiven taget ud.

Hvordan har den det med optræk?
Er det som om der er noget, der fedter i gearet, så hastigheden først kommer efter lang tids kørsel med nogenlunde faste omdrejninger?

I så fald kan det være modholdsfjederen i vario, der er for slap. Det er i hvart fald, hvad jeg mistænker værende mit problem i sin tid. Dog langt fra så grelt, som du nævner.

En alt for stram fjeder burde vel egentlig resultere i, at gearet ikke får lov til at arbejde sig ud.
I det tilfælde burde det vist være sådan, at maskinen er hurtigt oppe i omdrejninger og hastighed, hvorefter der bare ikke sker mere.
Mind you. Speedometeret kan godt være temmelig sløvt i sig selv, så det skal nok vurderes med lidt gefühl.
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
#16
Nåår ja, det er jo en Texas : [Image: 1382.jpg]

[Image: 1391.jpg]


Der skulle gerne sidde en skrue i den sorte plastik dut i karbu'...

Fjern den, gør begge disse ting så Fortvivletcooter: du ...
Skrevet af mig.

"Hvis det ikke er i stykker, så lad vær' med at pille". ;)
Svar
#17
walker1 Skrev:Kender ikke Baotian, men min nye mek'er sagde i sin tid, at på Kymco Agility sad der en dims i/på karburatoren, der forhindrede for meget gas. Nærmere bestemt hvordan, eller hvor den sad, fik jeg ikke at vide.

Han var dog af den mening, at den tingest havde Fanden skabt, for mange maskiner kunne ganske enkelt ikke starte med den på...
Det er korrekt, min forhandler fjernede "dimsen i gaspjældet", som han sagde, samme dag, som jeg fik den nye Agility - og begrundelsen var den samme, han gad ikke have mig rendende hele tiden, fordi jeg ikke kunne starte dyret, og hvis varioen senere skulle "fikses", var det alligevel nødvendigt at fjerne den, hvis det skulle gavne. Som om jeg kunne finde på sådan noget snavs :oops: (forhandleren fjernede den ved føste service :wink: )
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
walker1 Skrev:Kender ikke Baotian, men min nye mek'er sagde i sin tid, at på Kymco Agility sad der en dims i/på karburatoren, der forhindrede for meget gas. Nærmere bestemt hvordan, eller hvor den sad, fik jeg ikke at vide.

Han var dog af den mening, at den tingest havde Fanden skabt, for mange maskiner kunne ganske enkelt ikke starte med den på.

Det lyder dog lidt mærkeligt, at CDI'en skulle cutte ind så langt nede med skiven taget ud.

Hvordan har den det med optræk?
Er det som om der er noget, der fedter i gearet, så hastigheden først kommer efter lang tids kørsel med nogenlunde faste omdrejninger?

I så fald kan det være modholdsfjederen i vario, der er for slap. Det er i hvart fald, hvad jeg mistænker værende mit problem i sin tid. Dog langt fra så grelt, som du nævner.

En alt for stram fjeder burde vel egentlig resultere i, at gearet ikke får lov til at arbejde sig ud.
I det tilfælde burde det vist være sådan, at maskinen er hurtigt oppe i omdrejninger og hastighed, hvorefter der bare ikke sker mere.
Mind you. Speedometeret kan godt være temmelig sløvt i sig selv, så det skal nok vurderes med lidt gefühl.

hmm, altså når den ikke er varmet op så når jeg giver den gas går der ca. 2-3 sek før den rent faktisk køre, den er "Ok" i optrækket, i hvert fald af en 4takter og være, men, altså fatter bare ikke hvorfor den ikke køre hurtigere med skiven pillet, men altså, må prøve med ubegrænset CDI box :S, medmindre nogle ved hvorfor.
Svar
#19
MartinAndersen142 Skrev:Nåår ja, det er jo en Texas : http://www.billig-scooter.dk/galleri/1382.jpg

http://www.billig-scooter.dk/galleri/1391.jpg


Der skulle gerne sidde en skrue i den sorte plastik dut i karbu'.

Fjern den, gør begge disse ting så Fortvivletcooter: du .
Okay! TAKK! skal du have!!! SKAL se om det virker i morgen, det har det bare :P, men skal man FJERNE begge skruer? jeg mener. skal der ikke nye i eller noget?
Svar
#20
Macdavis Skrev:Okay! TAKK! skal du have!!! SKAL se om det virker i morgen, det har det bare :P, men skal man FJERNE begge skruer? jeg mener. skal der ikke nye i eller noget?

Ja, den der sidder ved karbu' / der hvor du giver gas...

Og den skrue der sidder under din plastik ting også på karbu'...
Skrevet af mig.

"Hvis det ikke er i stykker, så lad vær' med at pille". ;)
Svar
#21
Macdavis Skrev:Er der virkelig ingen som ved hvad der er i vejen Græder Græder Ked af det
Hvis der er nogle som bor i kalundborgs området ville jeg gerne give en sjat penge for at få den til at køre hurtigere..
Hej!

Nu ved jeg jo ikke hvordan du har fjernet skiven/ringen, men det kunne også være at rullerne inde i varioen er "faldet" sammen eller har vendt sig.

Der sker nemlig det at når du fjerner skiven så kan den store varioskål godt rykke sig lidt og rullerne "falde ned"...

Du nævner nemlig også at den lyder anderledes og ikke giver mere topfart - for den burde give 5-10 km/t på toppen ved denne operation...
Hilsen - Henrik
tidl. CityScooter.dk
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
City Scooter Skrev:Hej!

Nu ved jeg jo ikke hvordan du har fjernet skiven/ringen, men det kunne også være at rullerne inde i varioen er "faldet" sammen eller har vendt sig.

Der sker nemlig det at når du fjerner skiven så kan den store varioskål godt rykke sig lidt og rullerne "falde ned".

Du nævner nemlig også at den lyder anderledes og ikke giver mere topfart - for den burde give 5-10 km/t på toppen ved denne operation.

Ja det kan SAGTENS være !! Nemlig fordi rullerne røg ud da jeg skulle pille skiven, så satte dem bare ind igen, lagde dem sådan vandret i igen, hele vejen rundt.

Det må jo være det!! Jeg vil straks køre ned på fars værksted og få det tjekkket, men nogle som kan forklare hvordan de precist skal sidde Blink med øjet?
Svar
#23
Macdavis Skrev:Ja det kan SAGTENS være !! Nemlig fordi rullerne røg ud da jeg skulle pille skiven, så satte dem bare ind igen, lagde dem sådan vandret i igen, hele vejen rundt.

Det må jo være det!! Jeg vil straks køre ned på fars værksted og få det tjekkket, men nogle som kan forklare hvordan de precist skal sidde Blink med øjet?

Sådan her:

[Image: 232.jpg]
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#24
big7000 Skrev:Sådan her:

http://www.billig-scooter.dk/galleri/232.jpg

Okey, Super hjælp! tak skal du have. jeg har dog ikke fået tjekket endu da jeg ikke har haft tid her i weekenden, men tjekker det søndag, tror ikke de sidder forkert, men det ville være en indlysende grund. :/,
Anyways tak for den super hjælp.
Svar


Forum spring: