28-09-2007, 15:31
Kan en 4-takter tage falsk luft ind gennem topstykket. Altså det skjold der sidder over ventilerne?
Falskluft ved topstykke?
|
||
28-09-2007, 15:31
Kan en 4-takter tage falsk luft ind gennem topstykket. Altså det skjold der sidder over ventilerne?
28-09-2007, 18:52
Det kan den ihvertfald Det kaldes utæt toppakning.
Piaggio Skipper 150 cc - 13,1 hk på rullefelt (Totalskadet)
Piaggio Skipper 150 cc - Købt 12-10-2010
28-09-2007, 19:06
Boss Skrev:Det kan den ihvertfald Det kaldes utæt toppakning. Der sidder ingen pakning ved ventildækselet på en giantco.
28-09-2007, 19:11
Nååå! Jeg troede han mente mellem cylinder og topstykke, men jeg kan da godt se jeg er gal på den nu.
Der plejer at sidde en gummiring/O-ring rundt langs dækslet. Den kan dog ikke suge falsk luft ind den vej hvad jeg ved. Der kan dog blive prolemer med oliens vandring.
Piaggio Skipper 150 cc - 13,1 hk på rullefelt (Totalskadet)
Piaggio Skipper 150 cc - Købt 12-10-2010
28-09-2007, 19:38
Altså det er det dæksel man skruer af når man skal stille ventiler. Min Texas tar nemlig falskluft ind. Smurte sæbevand på karburatoren og studsen. Men ingen af stederne boblede den. Men ved kan at topstykke/dækslet lavede den 2 kæmpe bobler.
28-09-2007, 19:49
hellbinde Skrev:Altså det er det dæksel man skruer af når man skal stille ventiler. Min Texas tar nemlig falskluft ind. Smurte sæbevand på karburatoren og studsen. Men ingen af stederne boblede den. Men ved kan at topstykke/dækslet lavede den 2 kæmpe bobler. Der er jo i forvejen en slange der lukker luft og olie dampe ud, så vil ikke tro at ventildækslet skal være 100% tæt.
06-10-2007, 23:17
hellbinde Skrev:Kan en 4-takter tage falsk luft ind gennem topstykket. Altså det skjold der sidder over ventilerne? Det kan den ikke nej. Der sidder i forvejen en krumtapsudluftning, så det har intet at sige. Der sidder dog en gummipakning der sørger for at der ikke løber olie ud, og det er det eneste formål den har. og dog, den skal selvfølgelig også sørge for at der ikke løber vand og skidt ind.
Ejer ikke en cykel, så hvordan helvede kan jeg være cyklist..
At jeg er mc'ist er en helt anden snak.. Det andet tager jeg som en forulempelse.. Hader cykler og alt hvad de står for.
07-10-2007, 07:48
Den der med sæbevand kan du ikke bruge til noget. Hvis topdæksel er utæt vil det lægge en smule olie, hver gang mit har været aftaget, tjekker jeg lige efter en kort tur, Ja, jeg ved godt at det kan give problemer på en scooter, hvor det sidder skjolde og andet. Men på et tidspunkt vil det vise sig i form af en støre eller mindre oli pøl eller plet. En god måde at konstatere og karburatorens manifold er utæt er at sprøjte startspræ ( æter) her omkring mens motor går i tomgang, er den utæt vil omdrejninger stige.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
| ||
« Næst ældste | Næst nyeste »
|