Søg Garagen Hej Gæst! Register

Din knallert skal til periodisk syn:
#1
Din knallert skal til periodisk syn: - om ca 5 år(?)


Her er et lydklip fra radioavisen idag, mandag kl. 0800


http://www.billig-scooter.dk/dload.php?a...file_id=52
"Mongo only pawn...in game of life!"
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Og det var så vidt jeg ved direktøren for Aplus bilsyn der forslog det, ideen er dog vist allerede skudt ned.
Svar
#3
pyhhh :crazy: der var jeg da ved at falde ned af stolen
Svar
#4
Her står der en lille smule om det:
Periodisk syn på 2hjulere.
Svar
#5
En afdroslet scooter forurener mindre en' en som er standart og den ryger nok lidt merer og den larmer nok også lidt merer en' en afdroslet med en god udstødning.
Jeg læste det fra JPS's link og det med borede knallerter er nok noget som man gjore i 70-80erne nu skifter man til en stører cylender.
Tror ikke at det helt er gådet op for dem som styrer landet at vi ikke lever i 1975 merer med en hjælpe motor på en cykel med fodbremse men at man faktisk har gode skive bremser for og bag på de lidt dyrer modeller og at en scooter på 100 kg eller lidt merer entlig godt kunne godkennes til at kører de 80-90 som den er lavet til.
Det er nongle gamle regler som der bliver holdt fast i og de er ikke tidssvarende merer vil jeg mene men der er andre som syntes at vi skal tøffe af sted med 25-35 km/t og blive overhalet af cyklelister som kan cykle hurtiger.
Det er tit at der er cykelister som slinger helt vildt og er til fare for sig selv og andre ,man hved ikke hvor man har dem.
Nongen cykler også den forkerte jeg på cykelstien selvom der ikke er dobbeltrettet sti med af mærkning/skiltning.

Syntes at mange af agumenterne er grundløse nongen er sefølig rigtige men ikke så store som de gør dem til ,en fjer blir til mange høns.
Men sefølig en plumråden knallert som ikke kan bremse burde jo nok heller ikke køre det gir sig jo selv.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Nu snakkes der i JPS' link også om motorcykler.

Og man kan nu en gang undre sig over, hvorfor nogle, typisk udstyret med diverse rygmærker og manglende hjelm, absolut skal vække hele kvarterer, blot fordi de åbenbart ikke selv er i stand til at høre larmen.
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
#7
dark0n3 Skrev:Og det var så vidt jeg ved direktøren for Aplus bilsyn der forslog det, ideen er dog vist allerede skudt ned.

Åh ja gid det var sådan, men nu ved jeg at folketinget kommer med nye lovforslag om knallerter/scootere i løbet af næste år. Græder
"Mongo only pawn...in game of life!"
Svar
#8
Ja hvis der kommer stramninger, så løser det ikke problemet med dem der vil kører rundt med hjernen på albuen, det er der hjelmen hænger, så de mener jo nok den er mere vigtig at beskytte.
Nå det var et sidespring. Jeg kan kun appelere til medkører at de tænker sig om, når man kører på en "trimmet" maskine. Jeg var ved at kører en ung mand ned i går med bilen. Han kom blæsende med 70+ km/t på cykelstien og holdt samme fart i et vejkryds. Jeg ved godt det var mig der skulle holde tilbage, men med dårlig oversigt pga af træer og hæk, så tigger den unge mand om det skal gå galt en dag, hvis man hovedløst holder på sin ret og regner med at medtrafikanterne bare retter ind. Et årligt eftersyn vil ikke få fjernet dem fra gaden, de vil fortsætte med at husere. En synshal vil aldrig få de maskiner til kontrol.
Svar
#9
tolund Skrev:Ja hvis der kommer stramninger, så løser det ikke problemet med dem der vil kører rundt med hjernen på albuen, det er der hjelmen hænger, så de mener jo nok den er mere vigtig at beskytte.
Nå det var et sidespring. Jeg kan kun appelere til medkører at de tænker sig om, når man kører på en "trimmet" maskine. Jeg var ved at kører en ung mand ned i går med bilen. Han kom blæsende med 70+ km/t på cykelstien og holdt samme fart i et vejkryds. Jeg ved godt det var mig der skulle holde tilbage, men med dårlig oversigt pga af træer og hæk, så tigger den unge mand om det skal gå galt en dag, hvis man hovedløst holder på sin ret og regner med at medtrafikanterne bare retter ind. Et årligt eftersyn vil ikke få fjernet dem fra gaden, de vil fortsætte med at husere. En synshal vil aldrig få de maskiner til kontrol.

man kører bare ikke 70-80 på cykelstien, lige meget om det er en 30`er eller ej.
Hvis man kører den hastighed, så kører man på vejen!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Ja lad os få et mærkat for hvert efter syn så alle kan se hvor dygtige vi er. ligesom i folkeskolen så fik man en klistermærke hvis man havde en lovlig cykel.

Hey kan man ikke købe scooter nummer plade hvor man selv bestemmer hva der skal står ligesom på biler ?
Svar
#11
Øm nej du kan ikke selv bestemme hvad der skal stå på nr pladen som på biler.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#12
Johannes Johansen Skrev:Øm nej du kan ikke selv bestemme hvad der skal stå på nr pladen som på biler.

jo men det koster extra, har du aldrig set det?
Svar


Forum spring: