Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hvad skal der gøres ved udstødningsskift?
#25
Marqlar Skrev:
Citat:Og, "koblingsfjerder", mener du der den store trykfjeder eller de 3/2 små i koblingen?
Jeg mener trykfjederen. En strammere trykfjeder svarer til at sætte rullevægten ned. Jeg har ikke selv prøvet det så meget, men til en hvis grad får kileremmen vel også mere "bid" fordi der skal mere tryk på skålene for at overkomme fjederen. Med mere slid til følge kunne jeg forestille mig. Det virker hvert fald som det logiske.

4 gr. er også ret lidt vil jeg mene. Motoren må jo hyle som en plaget kat Grin (eller en plaget tiger om du vil). Jeg vil tro det er omkring de 5 du vil finde de rigtige ruller. Og husk på jo mindre rullerne vejer, jo mere vil du mærke forskellen i vægt. Altså 1gr. fra 1 grams ruller til 2gram er jo en fordobling af vægten hvorimod 1 gr. fra 7 til 8 kun er en 7. del. Så det kan godt tænkes du skal ned i marginalerne.

Du skal jo helst have kraft nok til at ramme det punkt hvor variatoren er gearet HELT ud, så skulle du kunne ramme topfarten.

Jeg har med vilje for tunge ruller i min for at mindske slid og varme lidt. Og larm. Jeg kører med 7 gr. og optrækket er ikke overvældende fra 30-60. Men omkring de 60 er min vario gearet helt ud, og når så omdrejningerne stiger begynder den rigtig at tage ved omkring de 70-80.

Min gjorde det samme mht. at den først trak sent med 6 grams rullerne. Puuh ha, tror jeg vil lege lidt og sætte en anden trykfjeder i, men det bliver først til sommer (det er satme koldt at rode med scooter, ude i kulden nu! Ked af det ). Jeg tror bare jeg smækker nogle 5 grams ruller i og så må den køre med dem, til det bliver lidt varmere Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی


Forum spring: