Søg Garagen Hej Gæst! Register

Cylinderskift fra standard til tuncylinder
#1
Hvis man nu skifter sin std. cylinder, til f. eks en TP trophy eller Malossi Sport, er det så et must også at skifte udstødning og karburator?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Hej

Nej du kan nemt køre med både standard karburator samt udstødning hvis den er ubegrænset Smil

Mvh
Ronni
Svar
#3
Det giver jo mest hvis du skifter karburator og udstødning. Hvis jeg var dig ville jeg skifte til Malossi Sport, 17,5mm karbu og en Gianelli Go udstødning. Nogen siger at det er muligt at køre med 12mm karbu til tun cylinder men jeg ville personligt ikke turde det.
Scooter tuning is not a crime, it's a lifestyle!
Svar
#4
Kristian12 Skrev:Det giver jo mest hvis du skifter karburator og udstødning. Hvis jeg var dig ville jeg skifte til Malossi Sport, 17,5mm karbu og en Gianelli Go udstødning. Nogen siger at det er muligt at køre med 12mm karbu til tun cylinder men jeg ville personligt ikke turde det.

Hvorfor skulle det ikke være muligt?

Bange for at brænde skidet af pga varme?
Svar
#5
dark0n3 Skrev:Hej

Nej du kan nemt køre med både standard karburator samt udstødning hvis den er ubegrænset Smil

Mvh
Ronni

Nu er det sådan, at der faktisk ikke sidder noget begrænsninger i en udstødning til CPI Popcorn.

Hvor meget ville det i i km/t kun at skifte cylindere?

Og hvor meget karburator + cylinder?

Og hvor meget udstødning + karburator + cylinder?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Ja. En større karburator vil køle mere og du vil få en meget bedre benzin økonomi. Du skulle nok ha en ret høj dyse i 12mm karbu´en hvis du skal være sikkert. Den rykker nok ikke så meget på baghjul med en 12mm som 17,5mm/større.
Scooter tuning is not a crime, it's a lifestyle!
Svar
#7
Dit forrør er sikkert som et suge rør men det er mugligt på nongle cpier og skifte det ud.
Ellers køb en anden udstødning.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#8
Kristian12 Skrev:Det giver jo mest hvis du skifter karburator og udstødning. Hvis jeg var dig ville jeg skifte til Malossi Sport, 17,5mm karbu og en Gianelli Go udstødning. Nogen siger at det er muligt at køre med 12mm karbu til tun cylinder men jeg ville personligt ikke turde det.


Jeg kører da med standard karburator(12mm) på min, uden problemer, så det må være en "and" du har hørt Smil.
Svar
#9
Den mindre karb. hindrer bare, at motoren kan tage flere rpm. end en større karb., og det med køling kan sagtens fungere med den lille karb. hvis man dyser den ordentligt ind.

Velo herinde har bla. kørt Evo med en 17.5'er på hans gamle Scarabeo, mener slet ikke den havde varmeproblemer.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Johannes Johansen Skrev:Dit forrør er sikkert som et suge rør men det er mugligt på nongle cpier og skifte det ud.
Ellers køb en anden udstødning.

Har købt et andet forrør!
Svar
#11
Hvad tror i det ville give med f. eks en malossi sport cylinder?

Og med ny cylinder + tunudstødning?
Svar
#12
Malossi sport giver en hulens masse! Min har ændret sig helt sygt meget. Den har det bedste bundtræk, trækker jævnt hele vejen op til de 90 stykker. Dens topfart er måske ikke det vildeste men den måde den trækker på er bare sygt. Malossi sport holder jo også i mange km og køre bare dejligt, kan virkelig anbefale det cylinder kit.

Til tunudstødning vil jeg virkelig anbefale en Gianelli Go, hvis du altså ikke vil købe knæk.

Link til Gianelli Go: http://speedline.dk/more.php?ItemId=2481
Scooter tuning is not a crime, it's a lifestyle!
Svar


Forum spring: