Søg Garagen Hej Gæst! Register

Ny scooter PAL-V (Personal Air and Land Vehicle
#1
I Holland er de begyndt ,at satse på fremtidens transport middel .
En Kabinescooter, der kører 200 kmt på motorvej ,eller transformerer sig.
Til en gyrocopter, og flyver 200 kmt i 1500 meters højte.

[Image: 1641.jpg]

[Image: 1642.jpg]
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Ja tro på det. Sådan noget bliver aldrig til en prut.
Svar
#3
Så hellere en, der kan blive på landjorden Grin.
Carver.
Svar
#4
ScooterGrisen Skrev:Ja tro på det. Sådan noget bliver aldrig til en prut.

På denne hjemmeide
http://www.pal-v.com/
fortælls det ,at den kommer på market til næste år. :o
Svar
#5
Falken Skrev:På denne hjemmeide
http://www.pal-v.com/
fortælls det ,at den kommer på market til næste år. :o

Sjovt nok også dem, der har lavet Carver Smil. Men tror ikke på at den flyvende udgave, bliver typegodkendt herhjemme.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Jps Skrev:Sjovt nok også dem, der har lavet Carver Smil. Men tror ikke på at den flyvende udgave, bliver typegodkendt herhjemme.

Den må selvfølig ikke flyve fra en nomal vej.
Man må køre til lufthaven for at lette.
Og der er da gyro-coptere ,der flyver fra danske lufthavne.

[Image: 1644.jpg]
Svar
#7
Hm ja det vel smart hvis nu man bor ved en lufthavn og skal til et sted tæt på en anden lufthavn og det igen er kommet bag på dsb at det sner i danmark og der køer på vejene.

Men hey det kunne da være vildt sjovt jeg har bare ikke lyst til og dø lige nu det ser lidt farligt ud.
Irriterende at være 300 meter op i luften også der en due der få fløjet ind i bladene.
Svar
#8
ScooterGrisen Skrev:Hm ja det vel smart hvis nu man bor ved en lufthavn og skal til et sted tæt på en anden lufthavn og det igen er kommet bag på dsb at det sner i danmark og der køer på vejene.

Men hey det kunne da være vildt sjovt jeg har bare ikke lyst til og dø lige nu det ser lidt farligt ud.
Irriterende at være 300 meter op i luften også der en due der få fløjet ind i bladene.
Hvilket ikke er et problem med en gyrokopter.

En gyrokopter er mere sikker at flyve i, såfremt der forekommer et motorstop, end en helikopter. Såfremt der ikke er fremdrift, grundet motorstop, vil en gyrokopter kunne lande uden problemer, da hovedrotoren er fritgående, og dermed skaber opdrift, trods den manglende fremdrift, modsat en helikopter, hvor motoren er koblet til, og driver hovedrotoren som skaber både opdrift og fremdrift.

Og en due der flyver ind i hovedrotorens blade, vil ikke forvolde så meget skade, at opdriften vil forsvinde.

Hvis motoren på en helikopter ryger, har piloten kun en chance for at lande, nemlig at foretage en autorotation - at "sætte hovedrotoren i frigear" og ændre helikopterens hældning således at der er fremdrift nok til at hovedrotoren vil dreje rundt, og skabe nok opdrift til at foretage en blød landing. Det vil sige at den i det tilfælde faktisk fungerer som en gyrokopter (eller den mere korrekte betegnelse - en autogyro). Det er ganske simpel matematisk aerodynamik der her er tale om.

Dutch
Svar
#9
ScooterGrisen Skrev:Irriterende at være 300 meter op i luften også der en due der få fløjet ind i bladene.
De fleste uheld sker under start og landing, her er højden ikke stor, og man har ikke megen tid at reagere på, eller mulighed for at undvige forhindringer.

Hvis man er ikke bryder sig om højder, eller er bange for at slå sig kraftigt, kan man godt dyrke flyvning, og stadig beholde begge ben på jorden.

http://home19.inet.tele.dk/hedelbo/dogmegyro1.htm
http://home19.inet.tele.dk/hedelbo/dogmegyro2.htm
http://home19.inet.tele.dk/hedelbo/artikkel.htm
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: