Svar: 554
Tråde: 81
Tilmeldt: May 2007
Klippede den lyserøde ledning på min texas free. (jeg har ubegrænset cdi i) Nu kan den tage endnu flere omdrejninger end før. Det er faktisk helt utroligt
hock: Den bliver bare ved med at tage omdrejninger og når den kommer rigtigt højt op begynder motoren at rasle. Så tør jeg ikke give mere gas.
Hvad er det der rasler? Har lagt mærke til at samme lyd kommer når den sejtrækker, eller er i meget lave omdrejninger?
(Den kan kun tage så mange RPM når den står på centerstøttefoden. Mine ruller er for tunge til at den kan tage så mange når jeg kører)
Svar: 136
Tråde: 1
Tilmeldt: Aug 2007
Scootere er ikke beregnet til at køre med fuld gas på støttefoden.
Men prøv at beskrive raslelysen.
Det er ikke just nemt at sige hvad det er uden at man kan høre det.
Svar: 1.432
Tråde: 37
Tilmeldt: Apr 2007
Pas på at moteren ikke går i smadder. Kan det være at den rasler fordi den tager så mange omdrejninger at den ikke holde til det.
Scooter tuning is not a crime, it's a lifestyle!
Svar: 554
Tråde: 81
Tilmeldt: May 2007
Det lyder lidt som om at man sætter noget metal ind i noget der drejer meget hurtigt rundt.
Ellers som en sav der saver igennem noget metal meget hurtigt..
Svar: 1.170
Tråde: 34
Tilmeldt: May 2007
hellbinde Skrev:Det lyder lidt som om at man sætter noget metal ind i noget der drejer meget hurtigt rundt.
Ellers som en sav der saver igennem noget metal meget hurtigt..
Lyder grimt :?
Skrevet af mig.
"Hvis det ikke er i stykker, så lad vær' med at pille". ;)
Svar: 1.432
Tråde: 37
Tilmeldt: Apr 2007
MartinAndersen142 Skrev:Lyder grimt :?
Tror der er noget gruligt galt med din cylinder
hock:
Scooter tuning is not a crime, it's a lifestyle!
Svar: 554
Tråde: 81
Tilmeldt: May 2007
Kristian12
Cylinder :O ??
Det tror jeg ikke. Den fejler ingen ting når jeg kører.. Intet! og den starter hver gang på et split sekundt på elstarteren
Svar: 1.170
Tråde: 34
Tilmeldt: May 2007
Kristian12 Skrev:Tror der er noget gruligt galt med din cylinder hock:
Tror heller ikke på cylinderen, der var jo ikke noget galt før han klippede ledningen?
Skrevet af mig.
"Hvis det ikke er i stykker, så lad vær' med at pille". ;)
Svar: 1.432
Tråde: 37
Tilmeldt: Apr 2007
hellbinde Skrev:Kristian12
Cylinder :O ??
Det tror jeg ikke. Den fejler ingen ting når jeg kører.. Intet! og den starter hver gang på et split sekundt på elstarteren
Hmmmmm! Vent til en 4-takter ekspert svare!
Scooter tuning is not a crime, it's a lifestyle!
Svar: 63
Tråde: 0
Tilmeldt: Aug 2007
nej det var også før den fik lov til at fløjte op i omdrejningerne, det er dit stempel der rasler i cylindren, stempelringene kan ikke holde det på plads længere.
Det er ikke ligefrem paskram vores motore, den kineser der står ved drejebænken bruger en tomstok til at måle med, det næste der sker er at dine ventiler begynder at "flyde". Dvs at de ikke kan nå at lukke rigtigt. På biler man tuner sætter man strammere ventilfjedere i for at løse det problem.
Svar: 1.236
Tråde: 9
Tilmeldt: Nov 2005
Hvis noget lyder grimt, eller ens sjette sans siger det er tid til at stoppe så gør man det. Så længe den lyder godt ved normal kørsel skal du nok ikke bekymre dig mere om den lyd. Er der noget galt vil det hurtigt vise sig. Men lad være med at give fulde omdrejninger når motor er ubelastet, det kan den tage skade af, Ventiler kan begynde at svømme ( de kan ikke fælge med) det er måske det du har hørt.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar: 554
Tråde: 81
Tilmeldt: May 2007
Det lyder til at forklaringen er at ventilerne flyder. Jeg har tænkt mig at sætte letterruller i så jeg kan udnytte de mange omdrejninger lidt bedre. Og tror ikke den kommer op på så høje RPM at ventilerne svømmer. Men kan jeg risikere at den varmesætter sig når den tar lidt extra RPM?..
Altså hvor stor er chancen.