Søg Garagen Hej Gæst! Register

Aut. choker DR.BIG
#1
Kan det passe at der kun kommer 3 volt til Aut. choker, den er afprøvet med 12 volt og den virker.
Den bruger stadig for meget benzin nærmest som om det var brændevin.

Eller kører jeg med linux/ubuntu og har problemer med at log ind og sende.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Nej der skal gerne komme da. 12 volt til, som der gør til lygterne, da chokeren får strøm fra samme kilde som lyset.

Virker dit lys som det skal? Prøv evt. at tænde/slukke for lyset mens du måler ved chokeren med motoren tændt, og se om det gir udslag.
Ivrig scooterkører både på gaden og på banen.
Har rodet med scootere siden 95, hvor jeg startede i lære.
http://www.scootergalleri.dk/html/gal_vi...p?ID=12360
Svar
#3
Prøver imorgen alt virker elstarter/lys der er målt strøm med ret mange omdr. Da den ikke rigtig viste noget i tomgang, der skal den så vise 12 volt. Så må kigge ledningsnet efter. Da jeg har målt i stikket.

Tak for svar.

Mvh. svend loksø
Svar
#4
svend loksø Skrev:Eller kører jeg med linux/ubuntu og har problemer med at log ind og sende.
Det er standard sikkerhedsopsætningen på Firefox i Ubuntu 7.10, der driller dig. Ind og juster på opsætningen.

Dutch
Svar
#5
Kan stadig væk ikke finde fejlen.
Der går 2 gule til det ene ben og 1 grøn med sort streg til det andet ben. Den ene gule og den grønne går op til lysmodstand for spændingsregulator. Hvor går den anden gule hen.
Det påvirker voltmeter når jeg tænder lyset alt virker og den lader 12 volt stod ude i nat 0 grader starter første gang på elstarter.

Ps. Har også prøvet at sætte Aut. schoker i stikket til el start og holde elstart knap nede et stykke tid
og der var tydelig forskel


svend loksø
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Lyder mystisk. Der må være noget der stjæler en del af spændingen til lyskredsen.

Og så vidt jeg husker, er der vist også kun én gul og én grøn ledning til chokeren. Hvor den anden gule har fat, er et godt spørgsmål. Ser det originalt ud, eller kunne det ligne en ledning, som er eftermonteret måske?
Ivrig scooterkører både på gaden og på banen.
Har rodet med scootere siden 95, hvor jeg startede i lære.
http://www.scootergalleri.dk/html/gal_vi...p?ID=12360
Svar
#7
Lehmann skrev

Lyder mystisk. Der må være noget der stjæler en del af spændingen til lyskredsen.

Og så vidt jeg husker, er der vist også kun én gul og én grøn ledning til chokeren. Hvor den anden gule har fat, er et godt spørgsmål. Ser det originalt ud, eller kunne det ligne en ledning, som er eftermonteret måske?


Og ja det ser originalt ud schooteren har kun været skruet på af (en klamhugger nenlig mig) var ude ved cykelhandleren jeg købte den af for 14 dage siden han ville ikke hjælpe mente at jeg skulle lade være med at skrue på den da den gik så godt.

Der er ikke noget ivejen med lysmodstand for spændingsregulator/spændingsregulator.

Så nu er der snart kun tilbage at klippe den ene gule over og så se hvad der sker
eller at Jps har et billed med et voltmeter i stikket til schokeren så man kan se hvor mange ledninger der skal være/volt.

Ps. han har sku billeder af alt.


venlig hilsen

svend loksø
Svar
#8
svend loksø Skrev:Så nu er der snart kun tilbage at klippe den ene gule over og så se hvad der sker
eller at Jps har et billed med et voltmeter i stikket til schokeren så man kan se hvor mange ledninger der skal være/volt.

Ps. han har sku billeder af alt.


venlig hilsen

svend loksø


Beklager. Billede af voltmeter i stikket til chokeren, har jeg ikke (endnu) Grin.
Svar
#9
Inden du klipper, så har jeg et gæt på, hvorfor der er to ledninger dertil. Tænker at den ene kommer fra statoren, og den anden så går videre til spændingsregulatoren (Den store aluboks med fire ledninger til ude foran) og lyskontakten i systemet.

De to små lysmodstande, skal du ikke tænke på, da de kun bruges når du bruger hhv. positionslyset og har lyset slukket. Deres opgave er at sørge for spændingen ikke overstiger 12 volt når du skifter lys position. Var de der ikke, ville der være for meget strøm til pærerne når du tænder lygterne, inden regulatoren når at reagere, og pærerne ville springe.

Når du kører med kørelys (lav/høj lys) hænger de to modstande bare til pynt. Smil
Ivrig scooterkører både på gaden og på banen.
Har rodet med scootere siden 95, hvor jeg startede i lære.
http://www.scootergalleri.dk/html/gal_vi...p?ID=12360
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Lehmann: Det lyder måske rigtig nok den skal jo have strøm et sted fra.

Og da den ene gule og den grønne går op til gul og blå på lysmodstand for spændingsregulator (den giver jo ikke meget strøm) er der jo kun en gul tilbage som skal levere strømmen, kan den komme fra stator eller går den over tændingslås.

Begge dele er veld muligt.
Går den direkte på stator virker det jo mærkeligt at den lader på batteriet/lys alt virker.

svend loksø
Svar
#11
Så er der skiftet spændingsmodstand/spændingsregulator vidste godt at de ikke fejlede noget. Men spændingsmodstand var godt rusten og den har jo aldrig ladet over 12-13 volt på batteriet (thansen spændingsregulator til 99kr.) nu lader den 15 volt på batteriet når den får nogle omdr.

Så nu kan den få 2 ledninger fra batteriet over en afbryder til den skide schoker men det skal nu vente til at jeg har fundet ud af hvordan jeg også kan lave varme i sædet. LOL.

svend loksø
Svar
#12
svend loksø Skrev:Så nu kan den få 2 ledninger fra batteriet over en afbryder til den skide schoker men det skal nu vente til at jeg har fundet ud af hvordan jeg også kan lave varme i sædet. LOL.

svend loksø

Du kan måle 12 volt på lyset, men ikke ved chokeren? Tror du måske med fordel kunne tjekke stelforbindelsen til chokeren (den grønne ledning) Lav evt. en lus direkte fra stel/motor til chokerens grønne ledning. Der tror jeg du har fejlen. <--det slog mig lige mens jeg skrev. Smil
Ivrig scooterkører både på gaden og på banen.
Har rodet med scootere siden 95, hvor jeg startede i lære.
http://www.scootergalleri.dk/html/gal_vi...p?ID=12360
Svar


Forum spring: