16-09-2007, 17:43
Sad lige og kiggede lidt i det tyske Das Motorrad's oversigt for at se hvad de sådan har at fornøje sig med af scootere dernede syd for grænsen. Og så faldt jeg over et par ting som jeg ikke vidste. Måske er det bare mig som er dårligt orienteret, men her kommer de...
Velo-Solex lever endnu.
Dette var den første knallert som jeg nogensinde prøvede og jeg troede at den var aflivet forlængst. Men den findes stadig under navnet Mopex til ca. 7200,-
http://www.motorradonline.de/bikes/50-80...at=253069#
Det er selvfølgelig omkring 7100,- mere end den er værd :wink:
Peugeot Elystar genopstår som kina scooter
Det har efterhånden været en kendt sag i nogen tid, at Peugeot Elystar er ved at blive faset ud af Peugeots model-program til fordel for den nye flotte Satelis som desværre ikke kommer i en 50 ccm version. Dermed mister vi en unik scooter 45 for de som gerne vil have en stor og komfortabel flyder at køre rundt på. Eller gør vi? For det ser faktisk ud som om Kymco har taget handsken op med Kymco Grand Dink...
http://www.motorradonline.de/bikes/rolle...kat=253069
Desværre ikke med 4-taktsmotor, men det har Elystar'en jo heller ikke. Prisen er 18.500 hvilket svarer meget godt til Elystar'ens 20.000 i Danmark.
Man kan stadig få en Kreidler Florett
Den ligner godt nok ikke de Kreidlere som jeg kørte om kap med på min 4-gears Yamaha FS-1 i 1980 ret meget, men navnet er da det samme og den bliver stadig lavet i Tyskland...
http://www.motorradonline.de/bikes/kreid...kat=253069
Den fås som to-takter til 13.500 og tilsyneladende også som El-scooter...
Der findes en scooter-45 med svinggaffel-affjedring på forhjulet
Det er Italjet Dragster 50...
http://www.motorradonline.de/bikes/rolle...at=253069#
... og med en pris på omkring 23.000,- kan man ikke just betegne den som discount. Men spændende er den da og den kører garanteret som en drøm.
Peugeot laver en 125 ccm scooter med turbolader
Ok, "turbo" er det strengt taget ikke, men derimod en kompressor - hvilket jo stort set er det samme bortset fra at kompressoren trækkes direkte af motoren. Scooteren hedder Jetforce 125 Compressor...
http://www.motorradonline.de/bikes/rolle...kat=253069
... og koster 36.600,- i Tyskland. Men nu er vi jo oppe i MC-klassen så det betyder at den kommer over de 80.000,- med danske plader, og det er der vist ikke mange som vil betale for en 125'er. Det er ellers en lækker maskine med vandkølet 4-taker og 20 vilde kompressor-heste og intercooler.
Gilera laver en scooter med to forhjul
Det er dog ikke en 50 ccm, men derimod en 500 ccm som kaldes Gilera Fuoco...
http://www.motorradonline.de/bikes/rolle...at=253069#
Igen en spændende scooter som vi næppe ser herhjemme på grund af vore horriblle afgifter på MC. Prisen er ikke angivet, men den er helt sikkert dyr. Det ville ellers være den ideelle vinter-MC...
Der er selvfølgelig også Piaggios MP3 (gad vide om den kan spille ulovligt downloaded musik)...
http://www.motorradonline.de/bikes/rolle...kat=253069
... som findes i en 125'er til 42500,-.... dvs. over 100.000,- på danske plader. Man får næsten lyst til at emigrere.... :?
Velo-Solex lever endnu.
Dette var den første knallert som jeg nogensinde prøvede og jeg troede at den var aflivet forlængst. Men den findes stadig under navnet Mopex til ca. 7200,-
http://www.motorradonline.de/bikes/50-80...at=253069#
Det er selvfølgelig omkring 7100,- mere end den er værd :wink:
Peugeot Elystar genopstår som kina scooter
Det har efterhånden været en kendt sag i nogen tid, at Peugeot Elystar er ved at blive faset ud af Peugeots model-program til fordel for den nye flotte Satelis som desværre ikke kommer i en 50 ccm version. Dermed mister vi en unik scooter 45 for de som gerne vil have en stor og komfortabel flyder at køre rundt på. Eller gør vi? For det ser faktisk ud som om Kymco har taget handsken op med Kymco Grand Dink...
http://www.motorradonline.de/bikes/rolle...kat=253069
Desværre ikke med 4-taktsmotor, men det har Elystar'en jo heller ikke. Prisen er 18.500 hvilket svarer meget godt til Elystar'ens 20.000 i Danmark.
Man kan stadig få en Kreidler Florett
Den ligner godt nok ikke de Kreidlere som jeg kørte om kap med på min 4-gears Yamaha FS-1 i 1980 ret meget, men navnet er da det samme og den bliver stadig lavet i Tyskland...
http://www.motorradonline.de/bikes/kreid...kat=253069
Den fås som to-takter til 13.500 og tilsyneladende også som El-scooter...
Der findes en scooter-45 med svinggaffel-affjedring på forhjulet
Det er Italjet Dragster 50...
http://www.motorradonline.de/bikes/rolle...at=253069#
... og med en pris på omkring 23.000,- kan man ikke just betegne den som discount. Men spændende er den da og den kører garanteret som en drøm.
Peugeot laver en 125 ccm scooter med turbolader
Ok, "turbo" er det strengt taget ikke, men derimod en kompressor - hvilket jo stort set er det samme bortset fra at kompressoren trækkes direkte af motoren. Scooteren hedder Jetforce 125 Compressor...
http://www.motorradonline.de/bikes/rolle...kat=253069
... og koster 36.600,- i Tyskland. Men nu er vi jo oppe i MC-klassen så det betyder at den kommer over de 80.000,- med danske plader, og det er der vist ikke mange som vil betale for en 125'er. Det er ellers en lækker maskine med vandkølet 4-taker og 20 vilde kompressor-heste og intercooler.
Gilera laver en scooter med to forhjul
Det er dog ikke en 50 ccm, men derimod en 500 ccm som kaldes Gilera Fuoco...
http://www.motorradonline.de/bikes/rolle...at=253069#
Igen en spændende scooter som vi næppe ser herhjemme på grund af vore horriblle afgifter på MC. Prisen er ikke angivet, men den er helt sikkert dyr. Det ville ellers være den ideelle vinter-MC...
Der er selvfølgelig også Piaggios MP3 (gad vide om den kan spille ulovligt downloaded musik)...
http://www.motorradonline.de/bikes/rolle...kat=253069
... som findes i en 125'er til 42500,-.... dvs. over 100.000,- på danske plader. Man får næsten lyst til at emigrere.... :?