Svar: 4.313
Tråde: 59
Tilmeldt: Jan 2006
Kristian12 Skrev:Btw, Energi, var det dig der var igang med at prøve køre en HELT ny top-tunet Sonic? Jeg var forbi Scootergården her forleden og så en mand (Der ligner dig syntes jeg) Køre på sådanne en fætter? Den var sku vild da! Sorry hvis det er for megen Off-Topic.
EDIT: Personen kørte UDEN hjælm!
Tja, helt sluppet ungdommen har jeg jo ikke. Det kan sagtens passe, at du har set mig prøvekøre en tunet Sonic den dag, men sådan er det jo når man i forbindelse med jobbet skal afprøve knallerten flere gange, så kan det smutte med hjelmen... :oops: Men jeg var ikke ude i den farlige traffik med den dog.
TT : Ungdom og dertilhørende udfordring på livet, kan love og tv-indslag ikke stille noget op imod, man bager bare flere forargelseskager.
"Boys will be boys" ( and girs will be toys.. :P)
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
DutchDK Skrev:Kan du ikke lige finde den statistik frem med en reference, så der kan sendes en mail afsted til Station 2's redaktion allerede idag. Dermed kan de ikke siges at være i god tro, hvis de ikke nævner at flertallet af uheld der involverer scootere, skyldes bilister der ikke overholder vigepligten, og ikke at scooterne er ulovlige.
Dutch Jo, det kan jeg da godt :wink: indtil da, kan du jo muntre dig med et andet såkaldt "faktum" der siger, at flere cykelstier øger sikkerheden for knallerister og cyklister:
http://www.math.ku.dk/formidling/studier.../Bilag.pdf
En lille appetitvækker fra rapporten:
" Ved en nærmere undersøgelse af samtlige
uheld i hovedsituation 6 kan det konstateres, at
andelen af uheld, hvor bilisten ikke har overholdt
sin vigepligt, er steget fra 62 til 82 %."
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 4.313
Tråde: 59
Tilmeldt: Jan 2006
kragen Skrev:"Ved en nærmere undersøgelse af samtlige
uheld i hovedsituation 6 kan det konstateres, at
andelen af uheld, hvor bilisten ikke har overholdt
sin vigepligt, er steget fra 62 til 82 %."
Så skulle det vist været slået på plads.
Svar: 3.837
Tråde: 268
Tilmeldt: Oct 2010
Så bliver det jo spændende at se hvordan udsendelse tager fat på problemet.
Hvis de, som spået herinde, giver knallerten skylden for uheld i trafikken er jeg med på et offentligt svarbrev til Tv2.
Svar: 74
Tråde: 4
Tilmeldt: May 2007
Sad lige og kiggede på Tv2's program-omtale til udsendelse, og der står til sidst:
"... og ikke kører på ulovlige knallerter, der slet ikke er bygget til de høje hastigheder."
Nu ved jeg godt at knallerter/scootere ikke er beregnet til at køre de 120-130 km/t, men når man fjerner diverse begrænsninger, så ligger de da oppe omkring de 70-80 km/t. Så det er da lidt forkert det Tv2 skriver, eller hvad ?
Svar: 1.432
Tråde: 37
Tilmeldt: Apr 2007
Pede Skrev:Sad lige og kiggede på Tv2's program-omtale til udsendelse, og der står til sidst:
"... og ikke kører på ulovlige knallerter, der slet ikke er bygget til de høje hastigheder."
Nu ved jeg godt at knallerter/scootere ikke er beregnet til at køre de 120-130 km/t, men når man fjerner diverse begrænsninger, så ligger de da oppe omkring de 70-80 km/t. Så det er da lidt forkert det Tv2 skriver, eller hvad ?
De fleste scootere er jo bygget til at køre de 80km/t. Så jo, på en måde er det forkert.
Scooter tuning is not a crime, it's a lifestyle!
Svar: 554
Tråde: 81
Tilmeldt: May 2007
Nogle scootere kan holde til over 100 km/t, det er selvfølgelig ikke alle der kan. Fx Peugeot Speedfight Rally victories, den kan holde til 100+
Svar: 4.313
Tråde: 59
Tilmeldt: Jan 2006
Nu skal vi jo heller ikke gøre det bedre end det er. Stort set alle varioscootere har en fabrikstophastighed på 60-70km/t., så er der nogle gearmodeller, der kan køre 80-100km/t når alle begrænsninger er fjernet.
100+ er der ingen 50cc varioscootere, der er beregnet til at køre - heller ikke selvom stellet er det samme som på en storebror (125cc.)
Svar: 554
Tråde: 81
Tilmeldt: May 2007
Peugeot Speedfight Rally victories kører de ræs med nede i tyskland. Der er de tunede meget, så de kan køre 100km/t. Stelet er fuldstændig det samme som man kører rundt på i danmark med 30 km/t. Vis du fjerner begrænsninger på den kører den 60.
Men i Tyskland er den meget mere tunet. Så jo, den kan sagtens holde til 100+
Svar: 4.313
Tråde: 59
Tilmeldt: Jan 2006
hellbinde Skrev:Peugeot Speedfight Rally victories kører de ræs med nede i tyskland. Der er de tunede meget, så de kan køre 100km/t. Stelet er fuldstændig det samme som man kører rundt på i danmark med 30 km/t. Vis du fjerner begrænsninger på den kører den 60.
Men i Tyskland er den meget mere tunet. Så jo, den kan sagtens holde til 100+
Du snakker race. Det er en helt anden historie.
Ja en Peugeotmotor skal tunes meget før den når 100km/t.. :P
I hele EU er 50cc scootere ens droslet, derfor det hedder en EU scooter.
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
Energy Skrev:...100+ er der ingen varioscootere, der er beregnet til at køre - heller ikke selvom stellet er det samme som på en storebror (125cc.) Iflg. Kymco er 125 ccm udgaven af Agilityen sat til 70 miles pr. hour, hvilket da er 100+km/t - om den så kan komme der op, er en anden sag :wink:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 4.313
Tråde: 59
Tilmeldt: Jan 2006
kragen Skrev:Iflg. Kymco er 125 ccm udgaven af Agilityen sat til 70 miles pr. hour, hvilket da er 100+km/t - om den så kan komme der op, er en anden sag :wink:
Det jeg mener er, at bremser og støddæmpning tit er ændret til det bedre på en 125cc, selvom stellet er det samme som på en 50cc lillebror.. :wink:
De fleste 125cc'ere, kan ikke meget mere end de 90-100m/t. Irl., de har deres force i måden de trækker på (kraftigere).
|