Svar: 3
Tråde: 1
Tilmeldt: Sep 2007
Hej BSere :wink:
Jeg har et spørgsmål som jeg håber i kan besvare.
Nu kender jeg en som har en kineser 50cc quad som han hele tiden har sagt er en 30 knallert. han bliver stoppet hver gang politiet ser ham osv. nu har han så været i retten og udfaldet blev at han fik ret og fik en erstatning på 3000 kr.
Nu kunne jeg så godt tænke mig at vide om jeg kan købe en 50cc ATVer som kan køre 45 km/t og få den synet/godkendt til at være en "stor knallet"
Jeg tænker at så længe der er lys, blinklys, nummerpladelys mm så skal det vel nok kunne lade sig gøre...
Hvis det kan lade sig gøre hvordan er fremgangsmåden så? skal man bare tage hen til en synshal og sige man godt kunne tænke sig at få den synet som en "stor knallert"?
Håber i kan hjælpe
Mvh Timmeh
Svar: 226
Tråde: 5
Tilmeldt: Aug 2005
timmeh Skrev:Nu kunne jeg så godt tænke mig at vide om jeg kan købe en 50cc ATVer som kan køre 45 km/t og få den synet/godkendt til at være en "stor knallet"
Jeg tænker at så længe der er lys, blinklys, nummerpladelys mm så skal det vel nok kunne lade sig gøre...
Hvis det kan lade sig gøre hvordan er fremgangsmåden så? skal man bare tage hen til en synshal og sige man godt kunne tænke sig at få den synet som en "stor knallert"?
Håber i kan hjælpe
Mvh Timmeh Hej Timmeh!
Kort fortalt- NEJ, det kan ikke lade sig gøre! :wink:
Grunden til dette er at ATV'en skal være EU-godkendt og man kan ikke bare købe en ATV og så lave en do-it-your-self registrering. ATV en skal være lavet fra en fabrik der har fået den famøse EU-godkendelse og derfor har "magt" til at udstede et COC-bevis, som man så kan tage hen til synshallen med.
Men der er dog håb forude for dig, for disse fabrikker eksisterer, men i alle de tilfælde jeg er stødt på dem, så skal de indregistreres som en bil = registreringsafgift og så er prisen jo desværre en anden (mindst 105% i afgift)
Hilsen - Henrik
tidl. CityScooter.dk
Svar: 3
Tråde: 1
Tilmeldt: Sep 2007
Svar: 2.376
Tråde: 177
Tilmeldt: Jun 2007
timmeh Skrev:Hej,
Okay men hva med sådan en her?
Det burde ikke være noget problem i teorien, men som City Scooter siger er det ikke noget man kan fixe som privatperson. Men hvis du meget gerne vil have en scooter med mere end to hjul så er der da denne her:
http://www.agerskovcykler.dk/Scooter+-+M...r-bil.html
Så sparer du også topboksen...
:wink:
Svar: 2.997
Tråde: 397
Tilmeldt: Dec 2005
Runnerdude Skrev:Det burde ikke være noget problem i teorien, men som City Scooter siger er det ikke noget man kan fixe som privatperson. Men hvis du meget gerne vil have en scooter med mere end to hjul så er der da denne her:
http://www.agerskovcykler.dk/Scooter+-+M...r-bil.html
Så sparer du også topboksen...
:wink: Man må dog håbe på at brugeren ikke er for lang (eller bred). Der siges, at der ikke er for meget plads i førekabinen!
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
walker1 Skrev:Man må dog håbe på at brugeren ikke er for lang (eller bred). Der siges, at der ikke er for meget plads i førekabinen! Jeg har haft den tvivlsomme fornøjelse, at køre i en Ape i to uger hock: Selvom der ikke er megen plads i kabinen, så kunne jeg godt tvinge mine 110kg ind i den. MEN føj for en larm (høreværn påkrævet), og dårligt udsyn. Varmeapperatet (ekstraudstyr) virkede nogenlunde, men lugtede fælt i kabinen. Hurtige sving og bump i vejen fik hele dyret til næsten at tilte. Den første uge, kørte den uden begrænsning og anden lydpotte, hvilket var uudholdeligt. Det blev lidt bedre med begrænsningen og originalpotten isat igen. Til transport på under 15 min. i byen af småting, er den måske velegnet, men til længere ture, er den et mareridt. Og en ting er sikkert, du bliver ikke populær hos andre billister, når du prøver at accellerere op mod Langebro, hvor der er 60 km/t :oops: Ledelsen havde en ide om, at den ville være velegnet til intern transport af arkivalier i den indre by, men den blev klogere, efter en tur
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 465
Tråde: 76
Tilmeldt: Jan 2007
timmeh Skrev:Hej,
Okay men hva med sådan en her?
http://cgi.ebay.de/NEU-Sportquad-AEON-Co...dZViewItem
Nu vi er ved 3-hjuler, så du ku også vælge den her:
http://www.scootcar.dk/index.asp?action=child&id=326
Jeg synes den er sej, med bakgear og fodspeeder, ryglæn og det hele
Den er sikkert god at køre på om vinteren.
Bare synd det er en 2 takter.
Der står den er beregnet til handicappet, men hva det er 3-hjuleren vel ligeglad med hvem der kører på den
"Mongo only pawn...in game of life!"
Svar: 226
Tråde: 5
Tilmeldt: Aug 2005
timmeh Skrev:Hej,
Okay men hva med sådan en her?
http://cgi.ebay.de/NEU-Sportquad-AEON-Co...dZViewItem Hej!
Jeg synes at ATV'en er "fed" :wink:
Der står "EURIII" i beskrivelsen, dette er godt nyt so-far. Hvis dem der sælger denne ATV kan give dig et typegodkendselsesnummer som ref. (eller aller bedst en kopi af typegodkendelsen) og kan vise dig et COC-bevis - så kan denne ATV synes i Danmark uden videre
Så mangler du bare også at få verificeret om de 45km/t der står er fordi det er en 45km/t model eller en "bil".
Hvis det er en 45km/t typegodkendt ATV (Stor knallert), så er der ingen registreringsafgift og den koster kun det som hammerslaget falder på. (+ syn 500kr + nummerplade 590kr)...
Hilsen - Henrik
tidl. CityScooter.dk
Svar: 2.376
Tråde: 177
Tilmeldt: Jun 2007
Ellers er der jo også denne here...
http://www.scootcar.dk/index.asp?action=child&id=379
... som en af mine naboer havde en af for et par år siden. Den er faktisk 5-hjulet fordi den har 2 "støttehjul".
Der er selvfølgelig ikke så meget ATV over den, og jeg mener at prisen ligger på den dyre side af de 30.000. Men ser da sjov ud.
Svar: 1
Tråde: 0
Tilmeldt: Jun 2009
Hej,
Timmeh skrive i 2007 at han kendte en som havde været i retten.
Udfaldet blev at han fik ret i at hans ATV var en 30'er knallert og fik en erstatning på 3000 kr.
Er der nogle der ved hvor og hvornår mm/år denne sag har været for retten.
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
FixIt Skrev:Hej,
Timmeh skrive i 2007 at han kendte en som havde været i retten.
Udfaldet blev at han fik ret i at hans ATV var en 30'er knallert og fik en erstatning på 3000 kr.
Er der nogle der ved hvor og hvornår mm/år denne sag har været for retten. Det lyder underligt, hvis en firhjulet ATV nogensinde skulle være godkendt, som lille knallert. Iflg. definitionen har en knallert to- eller tre hjul - ikke fire (støttehjulene tælles ikke med :wink: ). Når det gælder trehjulede knallerter, der ikke er invalideknallerter, har Østre Landsrets 18. afdeling, i sag B-2048-04 fra 2005 fastslået, at en PGO TR3-50 ikke kan tariferes som invalideknallert, men som et trehjulet letvægtskøretøj, og derfor heller ikke, kan anerkendes som en almindelig lille knallert. Endvidere, er PGO'en tidligere (7/1-2003), af Færdselsstyrelsen blevet EU-godkendt, som en trehjulet invalideknallert. Det burde derfor heller ikke være muligt, at få godkendt andre trehjulede knallerter, som lille knallert, bortset fra invalideknallert.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 1.508
Tråde: 15
Tilmeldt: Mar 2009
Kan ikke se det "fede" ved en ATV som 45er, da man kun ville kunne bruge den i byen, og dette vil endda føre til nogle ubehagelige oplevelser.
Nu har jeg kørt en del ude for byen på en scooter 45, og dette har ikke altid været en fornøjelse. Har den oplevelse at bilerne SKAL forbi os, selvom der ikke er plads pga. modkørende biler eller dårligt udsyn. Så istedet for at vente lidt, kører de selvfølgelig bare tætter på den scooter i højre side af vejbanen.
Dette betyder at mange gange kommer der en bil kørende på 80 km/t 10-30 cm fra dit sidespejl, som bestemt ikke er noget man sidder og griner af.
Hvordan det så vil være at køre på en ATV som fylder endnu kan man kun gætte på. hock:
Mener også der er noget med max HK/KW på sådan en 45er, så med ekstra kg i forhold til en scooter, er acceletarionen måske heller ikke den bedste til at holde sig foran bilerne bagved, der med stor sansynlighed MEGET gerne vil forbi dig, selvom du kører midt på vejen i byen.
|