Søg Garagen Hej Gæst! Register

Trænger til ny cylinder
#49
Oplever nærmest den ene fejl efter den anden som kommer dag for dag nu olie lampen lyser konstandt og tanken er fyldt op venstre bremselys kontakt er gådet har en ny som jeg selv kan sætte i.
Den gik ud i dag ved krydset ved Shell i Ballerup ved Baltopvej og det var pinligt da der stod en dame som ventede på grøn for at gå over vejen.
Jeg holdte i tomgang for rødt og skulle til at køre gav gas helt i bund så sage den bare baaaahhhhh og døde, fik den startet igen i nr to forsøg med elstart men måtte vente på grønt igen.
Den ville lave samme nummer en gang sener men slap gassen og gav gas igen så kørte den igen kom lige over for grøn.
Den kørte igen i dag ikke en dag over de 42 spedometer km/t.
Så ringe kan en Hiper 2 motor da ikke være efter næsten 20.000 km ? det er jo en Italener men har heller ikke råd til at få det hele lavet på en gang.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#50
Nå men jeg fik ny cylender på i Lørdags en Top Performance Trophy og den har masser af krafter ,nu er der sefølig kommet en ny fejl og blinklyset blinker meget hurtigt når motoren er startet men det virker normalt når den ikke kører.
Ellers kører den godt ,jeg har næsten kørt cylenderen til men har ligget syg i to dage nu så den har kørt 0 km men skal heller ikke køre når jeg er syg det ville nok være dumt.
Ellers lydder den godt og rimilig sprød.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#51
Johannes Johansen Skrev:Nå men jeg fik ny cylender på i Lørdags en Top Performance Trophy og den har masser af krafter ,nu er der sefølig kommet en ny fejl og blinklyset blinker meget hurtigt når motoren er startet men det virker normalt når den ikke kører.
Ellers kører den godt ,jeg har næsten kørt cylenderen til men har ligget syg i to dage nu så den har kørt 0 km men skal heller ikke køre når jeg er syg det ville nok være dumt.
Ellers lydder den godt og rimilig sprød.

Hvis det er dit blinklys relæg, der er røget kan det godt blive dyrt. Den er nemlig bygget sammen, med spændingsregulatoren.
Svar
#52
Ok det lydder ikke godt det bliver nok ikke helt billigt så skal man ud og bruge penge igen.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#53
Johannes Johansen Skrev:Ok det lydder ikke godt det bliver nok ikke helt billigt så skal man ud og bruge penge igen.

Jeg har desværre lige blevet nød til, selv at købe en, da mine målere brændte af.
Pga. forkert spænding....

Pris 745kr Oo
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#54
sukedk2001 Skrev:Pris 745kr Oo

Fortvivlethock: Så er det spændingsregulator/blinklysrelæ godt nok også betalt.
Det er næsten halvdelen af hvad jeg gav for den blå Neo's. Fortvivlethock:

Dutch
Svar
#55
DutchDK Skrev:Fortvivlethock: Så er det spændingsregulator/blinklysrelæ godt nok også betalt.
Det er næsten halvdelen af hvad jeg gav for den blå Neo's. Fortvivlethock:

Dutch

Købte min Nrg for 700kr sååå :/
Svar
#56
sukedk2001 Skrev:Købte min Nrg for 700kr sååå :/
Passer spændingsregulator/blinklysrelæet fra den over på Runneren, så har du da tjent på det. Grin
Men ved hvad du mener, med hensyn til originalreservedelspriser.
Kan bare se hvad originaldelene koster til Neo'sen, når man forespørger hos en autoriseret forhandler. Er glad for at jeg fik købt den blå, selvom der er små forskelle mellem '98 og '03 modellen. At have et reservedelslager liggende er nu en rar ting.

Dutch
Svar
#57
DutchDK Skrev:Passer spændingsregulator/blinklysrelæet fra den over på Runneren, så har du da tjent på det. Grin
Men ved hvad du mener, med hensyn til originalreservedelspriser.
Kan bare se hvad originaldelene koster til Neo'sen, når man forespørger hos en autoriseret forhandler. Er glad for at jeg fik købt den blå, selvom der er små forskelle mellem '98 og '03 modellen. At have et reservedelslager liggende er nu en rar ting.

Dutch

Nrgens er en 5 bens så den passer ikke... :/ men har bestilt en til runneren den er der i morgen..
og så har jeg ellers rette ledninger og fjernet en del

Jeps, men har lige fundet ud af at nrgen ikke er så ringe, den har det skidt i nogle tilfælde. men det kan vel rettes?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#58
sukedk2001 Skrev:Nrgens er en 5 bens så den passer ikke... :/ men har bestilt en til runneren den er der i morgen..
og så har jeg ellers rette ledninger og fjernet en del

Jeps, men har lige fundet ud af at nrgen ikke er så ringe, den har det skidt i nogle tilfælde. men det kan vel rettes?

Hvis NRG'en er god nok til Energy, så tror jeg ikke den er til at kimse ad. Han er jo ret kræsen med hvad han vil trille rundt på.

Mne nu er vi vist ved at hi-jacke Johannes's tråd, så hvis vi skal snakke mere om din NRG, og hvad der evt. skal laves for at den kommer i en køreklar stand, tror jeg du skal starte en ny tråd. Er da lidt nysgerrig efter at vide hvad der er galt med den Blink med øjet.

Dutch
Svar
#59
Fejlen er opstået efter du har sat andet tændrør i. Det er pga. radiostøj fra dit nye tændrør, at blinklyset skejer ud. Det tændrør du skal bruge, skal være radiostøjdæmpet eller også skal tændrørshætten være det.

Det er en klassiker på Piaggio/Gilera når man skifter tændrør ud uden at være opmærksom på radiostøjdæmpning.

Skift tændrøret til et med støjdæmpning, så er det problem ovre.
Ivrig scooterkører både på gaden og på banen.
Har rodet med scootere siden 95, hvor jeg startede i lære.
http://www.scootergalleri.dk/html/gal_vi...p?ID=12360
Svar
#60
DutchDK Skrev:Hvis NRG'en er god nok til Energy, så tror jeg ikke den er til at kimse ad. Han er jo ret kræsen med hvad han vil trille rundt på.

Mne nu er vi vist ved at hi-jacke Johannes's tråd, så hvis vi skal snakke mere om din NRG, og hvad der evt. skal laves for at den kommer i en køreklar stand, tror jeg du skal starte en ny tråd. Er da lidt nysgerrig efter at vide hvad der er galt med den Blink med øjet.

Dutch

Ja, det er der vel noget om. :/
Pyhh nu må jeg se når runneren er færdig, og så skubbe den næste ind. (Nrgen)
om det kan betale sig at lave den... den er nemlig også nogle grimme ridser på siden.

Men jeg lave nok en tråd når jeg kommer så langt...
Svar


Forum spring: